کد خبر 402436
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

حسین صفایی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: قیمت خرده‌فروشی پرتقال و سیب به ترتیب در بازار هفته آخر اسفندماه ۷۳ درصد و ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است

 به گزارش مشرق، حسین صفایی در برنامه گفت و گوی وبژه خبری شبکه دوم سیما با موضوع نظارت بر بازار با کدام وزارتخانه، شرکت کرده بود، با بیان اینکه نوع مداخله دولت در بازار میوه منطق قوی ندارد، افزود: امسال در کارگروه تنظیم بازار میوه اختلاف بر سر ادامه فعالیت این کارگروه وجود داشت.

صفایی افزود: تنها 4.4 درصد از سبد خانوار در طول سال مربوط به میوه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: در سال های گذشته به ویژه در هفته های آخر سال میوه های اصلی که در سبد مصرفی خانوار وجود داشته اند با تغییر و افزایش قیمت همراه بوده است.

صفایی افزود: در سال جاری قیمت خرده فروشی پرتقال و سیب به ترتیب در بازار هفته آخر اسفند ماه 73 درصد و 16 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در مورد عملکرد دولت در اجرای قانون انتزاع نیز گفت: بر اساس این قانون وزرات جهاد کشاورزی مسوولیت تنظیم بازار را برعهده دارد.

بر اساس قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی ملقب به قانون انتزاع تمامی اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی بر تاکید قانونگذار بر اجرای این قانون در طول پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: در تنظیم بازار اشتباه برداشت داریم که همین دیدگاه اشتباه موجب شده که تنظیم بازار را همراه با دخالت دولت می دانیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس