کد خبر 402251
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره تفاهم میان تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 گفت: عملکرد تیم ایرانی قابل تقدیر و تشکر است چرا که با قدرت در جهت حفظ منافع ملی و رسیدن به نقطه ای که آن را حق مسلم خود می دانیم تلاش کردند و این مسئله از مهمترین مسائل موجود در بیانیه مطبوعاتی سوئیس است.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف در حاشیه دید و بازدید نوروزی خود در دفتر بنیاد امید ایرانیان در جمع خبرنگاران درباره تعیین مصادیق اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس اظهار داشت: در خصوص راهبردها میان اصلاح طلبان صحبت های خوبی صورت گرفته و در سال 94 باید به تدریج وارد تعیین مصادیق شد.

وی با تأکید بر اینکه در تعیین مصادیق کاندیداها به یک جمع بندی روشن نرسیده ایم گفت: هر چند معیارها و شاخص ها در این باره به طور کلی مشخص است.

وی در پاسخ به اینکه در چه زمانی ورود به تعیین مصادیق انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان صورت می گیرد گفت: عملاً کلید انتخابات زده شده و ورود قانونی بر اساس بخشنامه های ابلاغی از سوی وزارت کشور است و البته در محافل خصوصی رایزنی هایی انجام خواهیم داد که هنوز در مورد هیچ گزینه خاصی به جمع بندی نرسیدیم و بررسی این مسئله کمی زودهنگام است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره تفاهم میان تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 گفت: عملکرد تیم ایرانی قابل تقدیر و تشکر است چرا که با قدرت در جهت حفظ منافع ملی و رسیدن به نقطه ای که آن را حق مسلم خود می دانیم تلاش کردند و این مسئله از مهمترین مسائل موجود در بیانیه مطبوعاتی سوئیس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اثبات و رسمیت یافتن حق غنی سازی فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران از سوی تیم ایرانی تصریح کرد: داشتن فناوری های صلح آمیز حق همه ملت هاست و جمهوری اسلامی ایران در راستای اثبات چنین حقی پیشقدم شده است.

عارف به لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران با توجه به تلاش های تیم مذاکره کننده خاطر نشان کرد: خوشبختانه در مسیر اثبات حق غنی سازی و لغو تحریم ها به عنوان دستاوردهای ارزشمند در این دور از مذاکرات موفق عمل کردیم و هر چند یک بیانیه مطبوعاتی در پایان قرائت شد اما با نگاه مثبت و واقعی که در سه ماه آینده داریم می توانیم به دست یافتن یک توافقنامه جامع در راستای تأمین حقوق ملت امیدوار باشیم.

وی گفت: دستیابی به توافق جامع مذاکرات هسته ای خوش بین هستم و امیدوارم خداوند به تیم ایرانی توفیق دهد تا در مسیری که تا کنون پیموده با شتاب حرکت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به وجود اعتقادات از سوی دلواپسان در قبال موفقیت تیم ایرانی در جریان مذاکرات گفت: اظهارنظر حق هر فردی است و مخصوصاً اگر اظهارنظرها در جهت حل مشکلات باشد می تواند مفید واقع شود و همه به درستی قبول دارند که تیم ایرانی قوی ترین تیم است که از توانایی های لازم با وجود محمدجواد ظریف به عنوان یکی از برجسته ترین کارشناسان حوزه دیپلماسی مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم در قبال موفقیت های تیم مذاکره کننده برخورد جناحی صورت نگیرد اظهار داشت: امیدواریم که همه جناح ها با در نظر گرفتن منافع ملی تحلیل های خود را در این راستا انجام دهند.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس