کد خبر 402134
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

کارشناس فوتبال ایران معتقد است که با وجود تمام نقدهایی که بر برخی رفتارهای کارلوس کی‌روش وارد است، این مربی پرتغالی باید در تیم ملی ایران باقی بماند.

به گزارش مشرق، امیر حاج‌رضایی درباره مهم‌ترین مساله این روزهای فوتبال ایران یعنی ماندن یا نماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتال ایران اظهار کرد: اطلاعات من رسانه‌ای است و به ارکان‌ها تصمیم‌گیرنده مثل وزارت ورزش یا فدراسیون دسترسی ندارم. این اطلاعات این طور حکم می‌کند که استنباط کنم وزارت ورزش با ادامه کار کی‌روش موافق نیست. کدهایی که داده شده گویای این مطلب است هرچند مسئولان وزارت ورزش این مساله را تکذیب می کنند.

وی ادامه داد: تناقض‌هایی هم در گفته‌های کفاشیان هست. وقتی شفافیت نباشد رسانه شایعه قوت می‌گیرد و حقیقت گم می شود. آن چه من می‌گویم حدس شخصی است و سندی ندارم اما به صورت غریزی می توانم بگویم تغییراتی در فدراسیون صورت گرفت و وزرات ورزش بخشی از قدرت خود را به فدراسیون منتقل کرد و حالا این قدرت می تواند در ماندن یا نماندن کی روش موثر باشد.

حاج‌رضایی افزود: فدراسیون مستقل است و دولت نمی تواند در آن دخالت کند اما فدراسیون ما مستقل نیست و آن چه از سوی وزارت ورزش اعمال می شود در فدراسیون اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: کی‌روش قابل نقد است و من با دفاع مطلق و رد مطلق هر فردی مخالفم. حضور کی‌روش نباید به معنای تحقیر مربیان ایرانی به ویژه آن عده‌ای که شرافت کاری و ادبیات خوبی دارند، باشد. کی‌روش زمانی نمازی را کنار گذاشت و گفت کار او را تدارکات ما هم می کند. این ادبیات سخیف را از ایشان انتظار نداشتیم.

در ادامه برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه دو سیما، محمد مایلی‌کهن هم روی خط برنامه آمد و پس از عرض تسلیت به مناسبت درگذشت دو خبرنگار ورزشی ایرانی، میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی درباره موضوع برنامه گفت: کی روش در 4 سال اخیری که در ایران بود خدماتش چندان نبود هرچند موج رسانه‌ای در دفاع از او بوده است. ما به جام جهانی رفتیم اما در بین چهار تیم چهارم شدیم. در بازی با آرژانتین هم گفتند داور اجازه نداد امتیاز بگیریم در حالی که اشتباه داوری یک بار به سود ماست یک بار به ضرر ما.

وی افزود: در جام ملت‌های آسیا هم جزو چهار تیم برتر نشدیم. در جام جهانی هم طبق آمار فیفا تیم سی و یکم جهان شدیم. در اینچئون تیم کی‌روش بود که حضور داشت ولی دوست ایشان یعنی وینگادا روی نیمکت بود که نتیجه ای نگرفتیم.

مایلی کهن همچنین گفت: کی‌روش با والی‌زاده، سیموئز، کریمی، صالح و نماری نساخت. برخی سرمایه‌ها مثل عقیلی و رحمتی داشتیم که او نابودشان کرد. بچه‌ها گاهی اشتباه می‌کنند و بزرگترها باید گذشت کنند. ما با حضور این‌ها می توانستم نتایج بهتری بگیریم. ضمن این که مبالغی که به ایشان داده می شود هنگفت است.

وی ادامه داد: چرا باید جلسه کی‌روش با دبیرکل فدراسیون رسانه‌ای شود؟ برخی برنامه‌های تلویزیونی و رسانه ای از ایشان دفاع می کند اما برای انتخاب مربی تیم ملی که نظرسنجی عمومی نمی‌گذارند. وقتی انگلیس در آستانه جام ملت‌های اروپا بود و کاپلو برکنار شد نظرسنجی عمومی گذاشت؟ کی‌روش برای فوتبال ما دست آوردی نداشت.

حاج رضایی در ادامه برنامه گفت: مخالف منصف را دوست دارم. مایلی کهن هم منصفانه مخالفت کرد و نتایج تیم ملی را نقد کرد. من موافق حضور کی روش هستم چون زمان کمی تا مقدماتی جام جهانی داریم. تضارب آرا به سود فوتبال ایران است اما آرای مخالفان منصف.

وی ادامه داد: نگرانی من از این است که سردمداران لمپنیسم درصدد سلطه هستند و سردمداران آن هم مشخص هستند اما از آن طرف کسانی مثل کادر فنی تیم امید می توانند برای فوتبال ایران آبرو کسب کنند.

وی افزود: تنها مربی ایرانی که با بازیکن‌سالاری مخالفت کرد مایلی کهن بود و به درستی بازیکنان سرکشی که به تیم ملی پشت کردند کنار گذاشت. کی‌روش هم دقیقا همین کار را کرد. در مجموع معتقدم که کی‌روش باید در تیم ملی ایران بماند.

به گفته مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری علیرضا اسدی دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال حاضر به پاسخگویی مسائل در این برنامه نشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    باید بماند کیروش تا چشم درخشان و قلعه نوعی و مایلی کهن و فرکی دربیاد................................
  • فرشاد ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    آقا این مایلی کهن توهم زده. چیزی مصرف کرده که اینجوری شده؟ خدا رو هم بنده نیست این بشر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس