کد خبر 401813
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

برنامه‌های ویژه تحویل سال، امسال نه تنها برگ برنده‌ای نداشتند، بلکه همه هرآنچه داشتند را هم مشابه هم رو کردند.

به گزارش مشرق، برنامه‌های ویژه تحویل سال شبکه‌های مختلف تلویزیون امسال در حالی روی آنتن رفتند که همه از یک نسخه پیروی می‌کردند و در فرم و ساختار کاملا مشابه هم بودند.

نکته قابل توجه در این برنامه‌ها علاوه بر تشابه، تکرار نیز بود و در حقیقت مخاطبان امسال هیچ نوآوری در این ویژه برنامه‌ها ندیدند. حضور مجری چهره و مهمانانی که یک ویژگی خارق‌العاده دارند به همراه پخش تصاویری از زندگی خصوصی این مهمانان دستمایه اصلی ویژه برنامه‌های تحویل سال بود.

امسال با آمدن محمد احسانی به شبکه یک سیما و کوچ فضل الله شریعت پناهی از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به شبکه یک، علی ضیاء به شبکه یک آمد تا ویژه برنامه این شبکه را برای تحویل سال اجرا کند. برنامه‌ای که به دلیل دکور ضعیف و محتوای نه چندان قابل قبول با استقبال آنچنانی مخاطبان همراه نشد تا همچنان طرفداران اجرای علی ضیاء تنها مخاطبان این شبکه در هنگام نوروز باشند.

این برنامه در فضایی آرام و با حضور جمعی از مهمانان از عرصه‌های مختلف تلاش کرد در شبکه یک به عنوان شبکه ملی و اصلی تلویزیون پکیجی کامل ویژه همه سلیقه‌ها باشد، طرحی که در مرحله اجرا خیلی خوب درنیامد و نشان داد که علی ضیاء مجری ویژه جوانان است و در جذب آنها پای تلویزیون بسیار موفق‌تر است تا پدر و مادرهایی که شاید پا به سن گذاشته باشند.

 اما شبکه دو سیما امسال در اتفاقی قابل توجه «کامران نجف‌زاده» چهره خبری تلویزیون را به عنوان مجری انتخاب کرد تا در دکوری سنتی برنامه‌ای متفاوت را به نمایش بگذارد. اینکه یک چهره‌ای که بیشتر او را در قالب اخبار خشک و رسمی دیده‌ایم، حالا بیاید با هنرمندان و مهمانان گپ بزند، در نوع خود قابل توجه بود اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که شبکه دو نیز با همان فرمول تکراری جلو رفت و چندان تفاوتی با سایر ویژه برنامه‌های تحویل سال هر ساله تلویزیون نداشت.

امسال احسان علیخانی برای چندمین بار ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما را به عهده گرفت تا باز هم مثل همیشه فضایی مشابه «ماه عسل» را در این برنامه پیاده کند. استفاده از دکوری سنتی- فانتزی با المان‌های سوگواری ایام فاطمیه که کاملا سلیقه پیمان قانع در آن موج می‌زد، به کمک علیخانی آمده بود تا مهمان‌های خود را در این برنامه رو کند.

شیوه‌ای کاملا تکراری که در برنامه‌های قبلی احسان علیخانی نیز دیده شده، امسال به روال هرساله دوباره به کار گرفته شد. البته شیوه تکراری علیخانی گویا به مذاق باقی شبکه‌ها نیز خوش آمده که امسال آنها هم در انتخاب مهمان تلاش کرده بودند تا از فاکتورهای ماه‌عسلی بهره ببرند و همین موضوع باعث شد علاوه بر اینکه از طعم بهار نارنج علیخانی کاسته شود، مخاطب را به رخوتی دچار کند تا از این شبکه به آن شبکه کردن به دنبال طرحی نو جو جدید باشد.

شبکه پنج سیما نیز با استفاده از همان فرمول تکراری، ویژه برنامه «فرش بهشت» را روانه آنتن کرد. این شبکه امسال به سراغ ژیلا صادقی مجری ممنوع الکار سالهای پیش تلویزیون رفت تا تنها شبکه‌ای باشد که در برنامه خود از یک مجری خانم استفاده کند.

البته ژیلا صادقی علی‌رغم سال های دوری از جعبه جادو بهتر از سایر رقبای خود درخشید و توانست از حضور مهمانان به نفع بینندگان بهره بیشتری ببرد. برنامه‌ای که شاید اگر در میان گرداب تکرار نمی‌افتاد شاید بیشتر مورد توجه و استقبال قرار می‌گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس