کد خبر 400405
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

رهبر جنبش انصارالله یمن دستور آزادی وزیر دفاع سابق و سران جنبش جنوب که اخیرا بازداشت شده بودند را صادر کرد.

به گزارش مشرق، "سید عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن دستور آزادی "محمود الصبیحی" وزیر دفاع سابق و برخی سران جنبش جنوب که اخیرا بازداشت شده بودند را صادر کرد.

عربستان سعودی روز گذشته (6 فروردین) با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت حملات خود به یمن را آغاز کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا آغاز شده "طوفان اراده" نامیده شده است.

خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک که در یمن به سر می‌برد، می‌گوید در جریان این حملات هوایی تاکنون [تا روز گذشته] 65 نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.

در همین حال خبرنگار شبکه خبری "العالم" گزارش داده است که کمیته‌های مردمی یمن و انصار الله وارد بیش از 35 روستای مرزی عربستان شده‌اند.

این شبکه خبری گزارش داده است که مرز میان یمن و عربستان در استان صعده متشنج بوده و هواپیماهای عربستان به‌طور گسترده بر فراز مناطق مرزی کوهستانی یمن به‌ویژه "رازح" و "خولان" سرگرم پروازند.

5 کشور حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت، امارات در جنگ علیه یمن شرکت کرده اند. علاوه بر کشورهای مذکور، مغرب، سودان، اردن، و مصر نیز در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قلی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    تا کور شود کشورهایی که مخالف مذاکره و اقتدار و ثبات ایران هستند
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    یاد افسران ارتش افتادم که از نوبت اعدام خارج شدند و به جبهه های جنگ رفتند
  • حسین ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    ای سودان نمک به حروم.
  • حبیب ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    کشورهای مثل سودان هر طرفی که بیشتر پول بده اون طرفی هستند
  • محسن ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    درود بر رهبر نستوه و شجاع یمن «السید عبدالمالک الحوثی» که نامش لرزه بر اندام پادشاه فرتوت و ملعون عربستان انداخته و جنبش انصارالله پیام آور نابودی رژیم دکتاتور آل سعود و آزادی حرمین شریفین از چنگال خون آشامان سعودی است انشائالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس