کد خبر 400033
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

پس از آنکه طی روزهای گذشته، با ورود یک سامانه بارشی به کشور، هموطنانمان در شهرهای مختلف شاهد بارش باران و برف و کاهش دما بودند، حالا وقت آن رسیده که دومین سامانه بارشی در سال ۹۴ وارد کشورمان شود و تغییرات جوی جدید را رقم بزند.

 به گزارش مشرق، از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذارد.

پس از آنکه طی روزهای گذشته، با ورود یک سامانه بارشی به کشور، هموطنانمان در شهرهای مختلف شاهد بارش باران و برف و کاهش چند درجه‌ای دما بودند، حالا وقت آن رسیده که دومین سامانه بارشی در سال 94 وارد کشورمان شود و تغییرات جوی جدید را رقم بزند.

این در حالی است که بر اثر بارندگی هایی که سامانه نخست در کشورمان سبب ساز شده، رفت و آمد در برخی جاده ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. آنقدر که از مسدود شدن برخی محورها می‌شنویم و انتظار داریم که ترافیک در برخی محورها در ساعات آینده با سختی هایی مواجه باشد.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور گفت: طبق‌آخرین گزارشات دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور، در تمامی راه ها و راه‌های مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.

وی افزود: در محور کرج - چالوس  از میدان امیر کبیر تا کیلومتر 5 و در  محدوده آدران و پل زنگوله ترافیک نیمه سنگین  گزارش گزارش شده و در سایر جاده ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

به گفته رحمانی محورهای شمشک – دیزین، پونل – خلخال، آزادراه مرزن آباد – چالوس و محور فرعی تاراز - کوهرنگ تا اطلاع ثانوی مسدود است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، سامانه بارشی که طی چند روز اخیر در کشور فعال بوده امروز با انتقال به شرق، در نواحی شمال شرق، شرق، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز فعال خواهد بود.

این سامانه موجب بارش برف و باران در برخی نقاط خواهد شد، در نواحی کوهستانی و سردسیر شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی بارش‌ها عمدتا به صورت برف خواهد بود. سپس این سامانه از اواخر امروز از شرق کشور خارج می‌شود.

بر این اساس طی امروز وزش باد شدید در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه های البرز پیش‌بینی می‌شود و خلیچ فارس و دریای خزر نیز مواج خواهند بود.

از بعد از ظهر روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد که این سامانه سبب بارش در نیمه غربی کشور و به تدریج دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس خواهد شد.

آسمان تهران در روز سه شنبه  صاف همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دما در این استان نیز به ترتیب 17 و شش درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش های سامانه هواشناسی ؛آسمان مازندران صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت کمی ابری پیش‌بینی شده است و استان گیلان نیز با وضعیتی مشابه دارای آسمانی صاف، در اواخر وقت نیمه ابری و همراه با بارش پراکنده گزارش شده است.

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ سه‌شنبه چهارم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ سه‌شنبه چهارم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ سه‌شنبه چهارم فروردین

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس