
بنا بر این گزارش، مهمترین وظایف کارگروه تنظیم بازار شامل سیاستگذاری و نظارت بر امور تأمین، توزیع و مدیریت مطلوب بازار کالاهای اساسی، حساس و ضروری و نهاده ها و نظارت بر تأمین امکانات و تسهیلات اعتباری و بانکی مورد نیاز و امور گمرکی و مالیاتی به منظور روان سازی تولید، تأمین و توزیع آنها و همچنین نظارت مستمر بر ذخیره مطمئن و استراتژیک این کالاهاست.
هماهنگی و نظارت بر تعیین تعرفه، قیمتگذاری، بازرسی کالاها و خدمات و هماهنگی مراکز تصمیم گیر این امور از دیگر وظایف این کارگروه به شمار می آید.