در شبی که اتلتیکو مادرید با شکست حریف سرسخت خود در ضربات پنالتی صعود کرد، آرسنال با وجود پیروزی در زمین موناکو نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و از گردونه مسابقات حذف شد.

آرسنال برد و حذف شد/ تلخکامی توپچی‌ها در موناکوبه گزارش مشرق، دیدارهای برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با حذف تلخ آرسنال و صعود اتلتیکو مادرید در ضربات پنالتی همراه بود.

حذف تلخ آرسنال با وجود یک برد سخت

تیم‌های موناکو و آرسنال در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه شنبه شب برگزار شد که در پایان تیم آرسنال با نتیجه 2 بر صفر از سد میزبان خود گذشت اما به خاطر گل زده بیشتر موناکو در زمین حریف از گردونه مسابقات کنار رفت. این پنجمین فصل پیاپی بود که آرسنال به این شکل و در این مرحله حذف می شد.

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

توپچی‌های لندنی بعد از باخت 3-1 در دیدار رفت انگیزه‌های زیادی برای این بازی داشتند و بازی را خوب شروع کردند و نیمه نخست را با تک گل اولیور جیرود (اولیویه ژیرو ) به سود خود پایان بردند. در دقیقه 36 ژیرو در یک رفت و برگشت توپ را به طاق دروازه حریف کوبید تا آرسنال پیش بیفتد.

در نیمه دوم نیز شاگردان ونگر بازی تهاجمی را به نمایش گذاشتند و در دقیقه 79 روی ضربه آرون رمزی به گل دوم رسیدند. بعد از این گل بازی کاملا تحت اختیار آرسنال بود و در دقیقه 83 روی ارسال مسوت اوزیل، مهاجم آرسنال می‌توانست گل سوم را هم به ثمر برساند که دروازه‌بان موناکو توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

در نهایت این بازی با برتری بی ثمر 2-0 آرسنال خاتمه یافت تا دو تیم در مجموع 3-3 مساوی شوند اما گل زده بیشتر تیم موناکو صعود این تیم را به دنبال داشت. آرسنال که در 3 فصل اخیر هیچ گاه در دیدارهای برگشت بازنده نبوده اما صعود نکرده است در فصل 13-2012 هم دقیقا مشابه این نتیجه برایش رقم خورد و در بازی رفت 3-1 مغلوب بایرن مونیخ شد و در یددار برگشت موفق به شکست این تیم قدرتمند شد اما صعود نکرد و بایرن مونیخ در نهایت قهرمان شد!

اتلتیکومادرید با عبور از ماراتن پنالتی ها به جمع 8 تیم راه یافت

به گزارش مشرق، تیم فوتبال اتلتیکومادرید، نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها موفق شد میهمان آلمانی خود، بایرلورکوزن را در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

این بازی در وقت‌های معمول و اضافه با تک گل دقیقه 27 ماریو سوارز با نتیجه یک بر صفر به سود اتلتیکومادرید خاتمه یافت تا دو تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت یک بر یک مساوی شوند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود، جایی که روخی بلانکوی میزبان با نتیجه 3 بر 2 بر شاگردان راجر اشمیت غلبه و به جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد.

باروت توپچی‌ها نم کشید/ آرسنال برد و مردُ، اتلتیکو مُرد تا برد
اتلتیکو مادرید و بایرلورکوزن در حالی بازی خود را برگزار کردند که تیم آلمانی شروع خوبی داشت و در ضد حملات خطرناک نشان می‌داد اما این اتلتیکو بود که به گل رسید. ضربه پای چپ ماریو سوارز در دقیقه 28 با برخورد به مدافع حریف درون دروازه لورکوزن جای گرفت تا هواداران پرشور اسپانیایی نفس راحتی بکشند.

لورکوزن بعد از این گل جلو کشید ولی این میزبان بود که روی ضد حملات توسط گریزمان و ماندژوکیچ خطرناک نشان می‌داد. با وجود اینکه لورکوزن میدانداری می‌کرد در نهایت نیمه نخست این بازی با همان یک گل به سود تیم اتلتیکو مادرید خاتمه یافت.

اتلتیکو مادرید نیمه دوم را با یک تعویض شروع کرد و با آمدن لوئیز گارسیا جان تازه‌ای گرفت. در این نیمه شاگردان سیمئونه برتری بیشتری نسبت به حریف خود داشتند و چندین موقعیت گلزنی را ایجاد کردند که ثمری نداشت. در نهایت بازی در پایان 90 دقیقه با همان یک گل به پایان رسید تا با توجه به برتری یک بر صفر لورکوزن در دیدار رفت کار دو تیم به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت اول اضافه اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و دو تیم محتاطانه به کار خود پرداختند اما در همان شروع وقت دوم اضافه تیم مادریدی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد. بعد از آن ضربه راه دور و غافلگیر کننده رولفس به شکل خطرناکی از کنار دروازه اتلتیکو مادرید به خارج رفت.

جدال نفسگیر دو تیم در پایان با همان تک گل خاتمه یافت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در این ضربات اتلتیکو مادرید 3 بر 2 برابر حریف خود برنده شد تا به سختی راهی مرحله بعدی این مسابقات شود.

در آخرین شب از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) بارسلونای اسپانیا میزبان منچسرسیتی انگلیس است و یوونتوس ایتالیا به خانه بورسیا دورتموند آلمان می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق جان: اینجور تیتر زدن در خور یک روزنامه صرفا ورزشی و بیسواد است و نه سایت مثلا تحلیلی مثل شما، وزن خودت رو با این بازیها کم می کنی، نکن این کارهارو پسر یا دختر خوب
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    اتفاقا خیلی خوبه نشون میده که در زمینه ورزش هم ادمای بدرد بخوری تو این وبسایت فعالیت میکنه
  • مهدی ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    عالی بود تیترت مشرق. یک تیتر زیبای ورزشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس