کد خبر 398566
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به علت اهمال‌کاری برخی افراد فدراسیون فوتبال کی‌روش ارزشی برای حرف آنها قائل نیست که این مسئله به ما پیشکسوتان هم برمی‌خورد.

به گزارش مشرق، حسن حبیبی درباره چالش‌هایی که در چند وقت اخیر میان دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به وجود آمده، گفت: به هر حال کارلوس کی‌روش از این مملکت کلی پول گرفته تا برای کشورمان کار کند و باید زیر نظر فدراسیون فوتبال به فعالیت ادامه دهد نه اینکه هر کاری که خواست انجام دهد. اگر کی‌روش می‌خواهد هر کاری انجام دهد این موضوع قطعا اهمال‌کاری مسئولان فدراسیون فوتبال را می‌رساند. چرا که افرادی که بالای سر کی‌روش کار می‌کنند کی‌روش برایشان ارزشی قائل نیست که این موضوع به ما پیشکسوتان هم برمی‌خورد.

وی ادامه داد: خود ما در جوانی با مربیانی بسیار بزرگتر و بالاتر از کی‌روش کار کردیم. مربیانی مثل کرامر، بوفارل، رایکوف، جک‌هیچ و ... مربیان بسیار نام‌آورتری نسبت به کی‌روش بودند که ما با این افراد کار کردیم اما برخوردهایی که کی‌روش انجام می‌دهد باعث خجالت ماست چرا که به نظر من باید کسانی بر مسند کار باشند که کی‌روش جرات نکند این طور رفتار کند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه این زد و بندهاست که باعث اینگونه رفتارها می‌شود البته من نمی‌توانم کسی را متهم کنم اما به هر حال پول‌هایی است که به این طرف و آنطرف می‌دهند تا برخی روزنامه‌ها و برنامه‌ها از فردی حمایت کنند تا او را نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان است و من هم برخی از کارهای او را قبول دارم چون برای تیم ملی زحمت کشیده اما ما در جام جهانی بین 4 تیم چهارم شدیم و در جام ملت‌های آسیا هم از عراق باختیم و از این رقابت‌ها حذف شدیم و قطعا این نتایج، نتایج قابل قبولی نیست.

حبیبی اظهار داشت: من خودم سرمربی تیم ملی بودم آنهم درست در زمان آشفتگی چراکه ما برای مسابقات المپیک 1980 تیمی را به سنگاپور بردیم که بدون باخت اول شد ولی چون المپیک را تحریم کردند نتوانستیم به این مسابقات برویم. سپس به کویت رفتیم و در جام ملت‌ها فقط یک باخت آوردیم و سوم شدیم و آن هم در حالی که عراقی‌ها تازه به ایران حمله کرده بودند و روحیه بازیکنان کاملا خراب بود اما ما با همین وضعیت به این مسابقات رفتیم و نتایج خوبی گرفتیم. هر چند در نهایت امثال ما مربیان ایرانی را کنار گذاشتند و امثال این آقا را به تیم ملی آوردند. تازه پول‌های کلان هم به او می‌دهند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اینکه گفته می‌شود علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال قاطعانه مقابل برخی خواسته‌های کی‌روش ایستاده و کی‌روش از این مسائل ناراحت است، تصریح کرد: پیش از این تاج هم برای برگزاری مسابقات لیگ مقابل برخی خواسته‌های کی‌روش ایستاده بود و به او گفته بود باید سرمربی تیم ملی برنامه‌هایش را با سازمان لیگ هماهنگ کند. درست است که عده‌ای می‌خواهند از کی‌روش خوب بنویسند اما آنها به دنبال مسائل دیگر هستند و فوتبال ما برای همین خراب شده است. چرا ما در 35 سال نتوانستیم که برای تیم‌های ملی‌مان مربی بسازیم؟!

حبیبی افزود: به هر حال کی‌روش باید بداند که او باید زیرنظر فدراسیون فوتبال کار کند نه اینکه فدراسیون با برنامه‌های کی‌روش هماهنگ شود.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در خصوص مناقشه بین تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید بر سر حضور علیرضا جهانبخش و سردار آزمون و حضور این دو بازیکن در تیم ملی امید برای بازی‌های مقدماتی المپیک 2016 گفت: کی‌روش باید زیرنظر فدراسیون فوتبال کار کند و این فدراسیون است که باید در مواقع لازم اعمال نظر کند. به هر حال فدراسیون دغدغه‌هایش بسیار بیشتر از کی‌روش خواهد بود و به دنبال نتیجه‌گیری و تیم‌های ملی است و حتی اگر جایی قانون هم اجازه نمی‌دهد این فدراسیون فوتبال است که باید اعمال نظر کند چرا که قطعا بازی‌های رسمی تیم امید از بازی‌های دوستانه اهمیت بیشتری دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس