اگرچه دولتی‌ها در اظهارات مختلفی سعی کردند اظهارات نسنجیده دستیار ویژه رئیس‌جمهور را طبیعی جلوه دهند اما واکنش‌های خارجی و داخلی به سخنان عجیب یونسی همچنان ادامه دارد.


گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


********



*وطن‌امروز

مسی را بی‌خیال، یونسی را دریابید!

یادداشت روزنامه وطن‌امروز منتشر شده در روز دوشنبه 25 اسفند با عنوان "مسی را بی‌خیال، یونسی را دریابید!" به قلم سیده‌ آزاده امامی را در ذیل می‌خوانید: نخستین ‎بار نیست که اظهارات نسنجیده مشاور جنجالی آقای رئیس‎جمهور برای کشور دردسرساز می‎شود. حالا باید عقلای قوم جمع شوند بلکه به هزار زحمت سنگی را که در چاه افتاده است بیرون بیاورند!

تا به امروز اگر امپراتوری رسانه‎ای دنیای استکبار کلی هزینه و طراحی می‎کرد تا پروژه «ایران‎هراسی» را با خدشه در وجهه نظام اسلامی و ایجاد رعب و وحشت از ایران در دل شهروندان بینوا و از همه جا بی‎خبر آمریکایی و اروپایی به پیش ببرد و چهره‎ای از ایران اسلامی ترسیم کند که فرسنگ‎ها با واقعیت ما فاصله دارد و اساساً همین هراس از مواجهه مردمان مغرب‎زمین با این واقعیت ناب است که چنین ترفند کثیفی را برای دشمنان نظام اسلامی موضوعیت‎دار کرده است اما به مخیله‎اش هم خطور نمی‎کرد روزی روزگاری بتواند هراس از ایران را در میان ملت‎های مسلمان خاورمیانه رقم بزند که همواره به سبب حمایت‎های بی‎دریغ نظام اسلامی از ملت‎های مظلوم و تحت سلطه و گروه‎های مقاومت لبنان و فلسطین در مبارزه با غاصبان صهیونیست، دلداده و شیفته انقلاب اسلامی بوده‎اند؛ آن‎هم درست در ایامی که مردمان منطقه هم در گرماگرم بیداری اسلامی اقبالی مضاعف به آرمان‎های متعالی انقلاب اسلامی پیدا کرده‎اند، هم ایران و سرداران دلیر ایرانی را به سبب ایستادگی جانانه در برابر تروریست‎های تکفیری و آزادسازی مناطق تحت کنترل داعشی‎های وحشی در سوریه و عراق می‎ستایند و از جان و دل مرید اندیشه‎های الهام‎بخشی شده‎اند که چنین دلاورانی در بستر آن بالیده و قد کشیده‎اند.

امپراتوری رسانه‎ای دنیای استکبار خواب چنین چیزی را هم نمی‎دید که جناب مشاور مفت و مجانی- البته احتمالاً!- این گزک را دودستی تقدیم آنها کند به نحوی که چه بسا حتی اگر دشمنان ما خودشان چنین امری را طراحی می‎کردند به این خوبی نمی‎توانستند طرفی ببندند چونان که تمام طرح‎های آنها طی این سال‎ها به خنس خورده و حسابی ناامیدشان کرده بود اما به لطف دسته‌گلی که ایشان به آب داد، مجالی تازه برای ترکتازی و جولان آنها هم مهیا شد. چه جشنی بگیرند جریان‎ها و رسانه‎های ضدمقاومت با خوراکی که این آقا تا مدت‎ها برای ایشان تدارک دید!

مطالبه عزل یونسی

اگرچه دولتی‌ها در اظهارات مختلفی سعی کردند اظهارات نسنجیده دستیار ویژه رئیس‌جمهور را طبیعی جلوه دهند اما واکنش‌های خارجی و داخلی به سخنان عجیب یونسی همچنان ادامه دارد. از مهم‌ترین واکنش‌های داخلی به سخنان دستیار ویژه روحانی، افزایش تعداد امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی به 110 عدد است. این نمایندگان در تذکر کتبی خود به رئیس‌جمهور که روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد، خواهان عزل علی یونسی از سمت دستیار ویژه رئیس‌جمهور شدند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان دولتی، طی سخنانی گفت: جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و احمد آریایی‌نژاد نماینده ملایر و 107 نفر از دیگر نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور خواهان عزل یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها به علت مواضع ناشیانه ایشان و تهدید امنیت ملی شدند. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته در نطق خود تلویحا به سخنان یونسی اشاره و از آن انتقاد کرد. لاریجانی با اشاره به تاثیرات برخی اقدامات نسنجیده داخلی در عرصه بین‌المللی گفت: برخی ذهن‌های بیمار مترصد هستند این مسائل را برجسته کنند، نظیر برخی اظهارات نادرست در مورد موقعیت ایران که در این چند وقت بیان شد و دیدید که چگونه مستمسک دیگران برای تخریب وجهه ایران قرار گرفت.


*کیهان

علی مطهری: شاید زمانی پدر را با من معرفی کنند!

به جای اینکه بگویند علی مطهری فرزند شهید مطهری است برعکس آن را خواهند گفت! علی مطهری در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که به نظر خودتان علی مطهری از کی علی مطهری شد و در منظر افکار عمومی صرفاً فرزند شهید مطهری نبود؟ گفت: فکر نمی‌کنم علی مطهری چیزی شده باشد که شما این سؤال را مطرح می‌کنید. در عین حال پاسخ این گونه سؤال‌ها یک مقداری مستلزم تعریف از خود است.

وی ادامه می‌دهد: شاید بهتر باشد دیگران این سؤال را پاسخ بدهند. اما من خودم فکر می‌کنم همیشه مردم وقتی احساس کنند فردی به اصطلاح عرف از خودش وجود دارد و می‌تواند گاهی برخلاف فضای غالب بر اجتماع حرکت کند، او را فرد مستقلی می‌دانند. هر چند فرزند شخصیت بزرگی باشد اما برای خود او هم در ذات خودش یک شخصیت قایل می‌شوند. به جای اینکه بگویند فرزند فلان کس است، روی خود او حساب باز می‌کنند. یکی از دوستان به شوخی می‌گفت کم‌کم  دارد طوری می‌شود که به جای اینکه بگویند علی مطهری فرزند شهید مطهری، خواهند گفت شهید مطهری پدر علی مطهری.

دولت منفعل عمل می‌کند بهبود اقتصادی نیازمند جدیت است

یک کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت در حوزه اقتصاد کشور در سال 93 منفعل بود گفت: دولت برای موفقیت در حوزه اقتصاد به سیاست‌های فعالانه‌تری نیاز دارد.

حسین راغفر درباره ارزیابی خود از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد کشور طی سالی که گذشت گفت: سال 93 را در اقتصاد کشور می‌توان غیرمهم تعبیر کرد. وی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم فرصت اصلاح پرداخت یارانه‌های نقدی را از دست داد، گفت: اگرچه این شیوه پرداخت یارانه در دولت گذشته به صورت سیاسی و با علم به پیامدهای سیاسی برای دولت بعد (یازدهم) اتخاذ شد اما انتظار می‌رفت که دولت روحانی در این خصوص اقدام به اصلاح کند.

این استاد دانشگاه در مصاحبه با فرارو ادامه داد: شاهد بودیم که ملاحظات سیاسی سبب شد این شیوه غلط پرداخت که موجب اتلاف منابع ملی است ادامه پیدا می‌کند و متأسفانه چشم‌اندازی نیز برای اصلاح آن متصور نیست. راغفر با اشاره به ادامه رکود در اقتصاد کشور گفت: همه شاخص‌های اقتصادی از عمیق‌تر شدن رکود خبر می‌دهند و اصلی‌ترین دلیل آن هم کاهش تورم بوده است.

به گفته وی در بحث تورم نیز باید توجه داشت که میزان تورم قابل لمس برای مردم به سبد مصرفی خانوارها در طبقات مختلف جامعه بستگی دارد لذا هنوز بخشی از جامعه از تورم رنج می‌برند. در این بخش نیز چشم‌انداز روشنی وجود ندارد. راغفر در پاسخ به این پرسش که وضعیت کنونی چطور ایجاد شده است، گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آنها سیاست منفعلانه دولت است.

وی افزود: دولت می‌توانست با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی فعالانه‌تر موجب بهبود وضعیت و جلب اعتماد از دست رفته مردم شود. می‌توانست با بهره‌گیری از سیاست‌های تهاجمی‌تر اقدام به رفع معضل بانک‌ها کرده و با جبران کمبود اعتبارات بانکی، آنها را برای فعالیت‌های اقتصادی تجهیز کند. در این صورت می‌شد که اعتبارات بانکی را به سمت بنگاه‌های خرد و کوچک‌ تولیدی هدایت و بستر ایجاد اشتغال را مهیا  کرد.

راغفر با تأکید بر اینکه نوع نگاه حاکم بر سیاست‌های دولت، تصور بیش از اندازه خوشبینانه‌ای مبنی بر تنظیم خود به خودی بازار را ایجاد کرده است، گفت: به نظر من بهبود شرایط اقتصادی به این سادگی نیست و این نگرانی وجود دارد که با ادامه این سیاست‌ها، آزادسازی منابع و لغو تحریم نیز نتواند کاری از پیش ببرد. ادامه این فرایند سلطه در اقتصاد موجب تخریب اندک فعالیت‌های تولیدی موجود می‌شود و به سادگی قابل جبران نیست.

وی یادآور شد: با وجود همه مشکلات اقتصادی نمی‌توان ظرفیت‌های بزرگ این حوزه را نادیده گرفت لذا انتظار می‌رود که دولت در سال آینده در صدد بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برآید. به گفته راغفر مشکل کاهش درآمد ارزی کشور فرصت‌خوبی است تا دولت برای کاهش هزینه حاصل از اتلاف منابع تصمیم‌گیری کند. وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین بخش‌های اتلاف منابع مالی کشور کدام‌اند، گفت: یکی از آنها پرداخت یارانه نقدی به شیوه‌ای است که 60 درصد مردم به آن نیاز ندارند.

این کارشناس اقتصادی افزود: اخذ مالیات بر پایه یک نظام مالیاتی صحیح و هزینه کرد آن در بخش توسعه زیرساخت‌ها و تبدیل به اشکال دیگر سرمایه و اصلاح فضای کسب و کار از جمله نیازهای کشور در عرصه اقتصاد است که عملکرد صحیح دولت را طلب می‌کند.

بوسه سفیر عربستان را یادتان هست!

آقای هاشمی با سوءتعبیر از جمله شرطی حضرت امام نتیجه گرفت آمریکا آدم شده و باید با او رابطه برقرار کرد! روزنامه‌های آفتاب یزد، آرمان و مردم‌سالاری روز گذشته مصاحبه‌هایی با هاشمی رفسنجانی منتشر کردند. پیش از این هم در هفته گذشته روزنامه‌های شرق و فرهیختگان گفت‌وگوهای مشابهی را نشر داده بودند.

آقای هاشمی در مصاحبه با آفتاب یزد و در پاسخ این سوال که به نظر شما آیا رابطه با آمریکا باید برقرار شود، به جمله مشروط امام استناد می‌کند اما نتیجه نادرست خود را می‌گیرد! او در پاسخ سؤال آفتاب یزد می‌گوید: البته اگر به عنوان نظر پرسیده می‌شود بله! به نظر من این رابطه باید برقرار شود. من در زمان امام هم نامه نوشتم و هفت مورد را نام بردم و از ایشان درخواست کردم در زمان حیات‌شان آنها را حل کنند، چون معتقد بودم بعد از ایشان این مسائل به عنوان یک ممنوع دائمی می‌ماند و کسی جرات نمی‌کند آنها را حل کند.

ایشان چند مورد را عمل کردند این یک مورد را کاری نکردند در آن زمان. البته یک جمله‌ای هم گفتند که اگر آمریکا آدم بشود ما که نمی‌خواهیم تا همیشه دشمنی داشته باشیم. این «آدم شدن» مفهومش روشن بود، یعنی زور نگوید، استکباری با ما برخورد نکند و نخواهد بر ما سیادت داشته باشد. خب من هم نظرم همین است. اگر آمریکا حاضر باشد که با موضع متساوی با ما کار کند من دلیلی نمی‌بینم که رابطه برقرار نشود. منتها این حق دیگران است و من نمی‌توانم به حق دیگران عمل کنم.

آقای هاشمی توضیح نمی‌دهد که آیا آمریکا آدم شده و از موضع متساوی رفتار می‌کند که می‌گوید باید با آمریکا رابطه داشته باشیم؟ اگر این‌گونه است پس چرا مدام تحریم‌ها را شدت بخشیده و تأکید نموده‌اند رژیم تحریم‌ها را بر نخواهند چید یا به قول جان کری فردای توافق با ایران سراغ تحریم‌های دیگر می‌رویم.

آقای هاشمی در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید برنامه داشتم برای احیای روابط با عربستان و روی آن توافق هم شده بود اما کارشکنی کردند و نشد. او البته شیطنت‌های متعدد رژیم عربستان در حمایت از گروه‌های تروریستی و تلاش برای کاهش قیمت نفت در دوره دولت مورد حمایت خود را مسکوت گذاشت.

پیش از این معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه شرق تصریح کرده بود بوسه عبدالرحمن عرفان بر پیشانی هاشمی در دیدار وی (اول اردیبهشت‌ماه) موجب فراخوان سفیر از سوی ریاض شده و از آن تاریخ نیز دیگر وی به محل ماموریت خود مراجعت نکرده است. به عبارت دیگر ابراز محبت دیپلمات سعودی، با توبیخ وی از سوی مقامات مافوق در پادشاهی عربستان مواجه شد.

هاشمی همچنین در مصاحبه با روزنامه آرمان و درباره عملی نشدن برخی وعده‌های دولت اذعان کرد: اشکال کار این بود؛ روزهایی که آقای روحانی وعده می‌داد وعده مشروط نمی‌داد و می‌گفت این کار را می‌کند. می‌دانست که ابزار دست دولت نیست.

هاشمی درباره آخرین دیدار با رهبری می‌‌گوید «یکی دو هفته پیش بود. من خدمتشان رفتم که بگویم ]در مذاکرات هسته‌ای[  سخت‌گیری نکنیم و می‌خواستم بیشتر توضیح دهم. صحبت‌هایم را کردم ولی ایشان آخرش گفت که دیروز آقای روحانی اینجا بود و از اینجا راضی رفت، شما نگران نباشید.»

حجاریان: شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان نیست

یکی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب گفت شکست روحانی را شکست اصلاح‌طلبان تلقی نمی‌کند.

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «شما شکل‌گیری یک نظام لیبرال را لازمه رسیدن به دموکراسی می‌دانید؟» گفت: البته لیبرالیسم حتما برای من جدی است اما یک چیزی این وسط هست و مشکل ما است. برای ما عدالت بسیار مهم است. جمع عدالت و لیبرالیسم خیلی سخت است. در غرب هم این مشکل بوده است.

وی در بخشی از گفتگوی خود در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا مردمسالاری دینی می‌تواند خلأ را پر کند؟ می‌گوید: الان درباره دین بحث نمی‌کنیم؛ تز من، سوسیال دموکراسی است. نخست وزیر سوئد که ترور شد، اولاف پالمه، ویلی برانت از رهبران سوسیال دموکرات بودند. آنها خیلی تلاش کردند که راه وسط لیبرالیسم و عدالت را در پیش گیرند اما هنوز محقق نشده است. در ایران هم باید این کار شروع شود. پروژه‌های جدی ما همین است.

حجاریان در قسمت دیگر این مصاحبه با اشاره به مشکلات پیش روی دولت روحانی، گفت: روحانی چند ماه دیگر گرفتاری‌های عجیب و غریبی خواهد داشت؛ بی‌پولی، پروژه‌های عمرانی، اخراج کارگران، ناتوانی در پرداخت یارانه و حتی بخشی از حقوق دیگران. او (روحانی) تلاش می‌کند مسئله ما را با آمریکا حل کند تا از آن طریق در اقتصاد هم تحول ایجاد شود.

حجاریان، به رغم بیان اینکه ما چاره‌ای جز دفاع از روحانی نداریم، گفت: شکست روحانی شکست ما نیست. او اصلاح‌طلب نبوده است.
پیش از این هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود روحانی وعده‌هایی بیش از حد توان اجرایی خود داده است.

ایران در حال تبدیل به یک قدرت فوق‌العاده موفق است

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد ایران در حال تبدیل شدن به ابرقدرت منطقه است.

واشنگتن‌تایمز نوشت: ایران در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت فوق‌العاده موفق منطقه‌ای است. به گفته سیمون هندرسون محقق مرکز مطالعات واشنگتن و از تحلیلگران امور خلیج‌فارس، «آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی  ایران به تحولات منطقه به دیده تفوق بر آمریکا می‌نگرد. او از آمریکا منزجر و نسبت به ایالات متحده بدبین است. پیش‌بینی رهبر ایران این است که تحریم‌‌ها حتی اگر برداشته نشوند هم به مرور غیرقابل اجرا خواهند شد.»

این روزنامه می‌افزاید: در جنگ سوریه، ایران مانع از فرو ریختن حکومت اسد شد و داعش را از دست‌یابی به دمشق بازداشت. در لبنان؛ ایران به کمک نیروی نماینده خود میلیشیای «حزب‌الله» و «سپاه‌ قدس» که تخصصش کار کردن در سایه و در عملیاتهای ویژه و اطلاعاتی است، به پیشرفتهایی میدانی نائل آمد. در عراق «حزب‌الله» و «سپاه‌قدس» با کمک میلیشیای شیعه مذهب عامل اصلی اجرای عملیات تهاجمی بازپس‌گیری شهر «تکریت» از تصرف داعش بودند.

روزنامه آمریکایی می‌نویسد: به دنبال ایفای نقش موثر ایران در عملیات آزادسازی تکریت، «سعود‌الفیصل» وزیر خارجه عربستان و «جان‌کری» همتای آمریکایی‌اش هفته گذشته در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در ریاض اعلام کردند «ایران دارد عراق را تصرف می‌کند». ایران افراد حزب‌الله را به یمن هم اعزام کرد و به کمک آنها، جدایی‌طلبان شیعه مذهب حوثی، دولت مورد حمایت واشنگتن را در این کشور سرنگون کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که اوباما چند هفته قبل از آن از موفقیت آمریکا در یمن صحبت کرده بود.

کنت پولاک از تحلیلگران مسائل خاورمیانه در موسسه بروکینگز می‌گوید «به نظر می‌رسد ایرانی‌ها از وضع موجود کاملا راضی و آسوده خاطرند. یاران ایران در کشورهای عراق، لبنان و یمن بر مسند قدرت جای گرفته‌اند و در سوریه رژیم اسد همچنان در مسند قدرت است و به دستاوردهای مهمی هم علیه مخالفان رسیده است.» واشنگتن‌تایمز نوشت: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا معتقد است سطح نفوذ ایران مایه نگرانی است.

*خراسان

درخواست براي افزايش حقوق و مزاياي 2 مسئول مهم اجرايي

بر اساس نامه يکي از مسئولان مهم کابينه به تعدادي از مديران ارشد نهاد رياست جمهوري، درخواست شده است که حقوق و مزاياي دو تن از روساي سازمان هاي مهم موجود در دولت بنا به دلايلي چون حجم وظايف، ميزان پيچيدگي و حساسيت اختيارات و مسئوليت ها، به 15 هزار امتياز افزايش يافته و با مقامات موضوع بند «د» ماده ۷۱ قانون مديريت خدمات کشوري يعني استانداران و سفراي جمهوري اسلامي ايران در ساير کشورها همتراز شود.

ذره بين دولت روي عملکرد ادغامي ها

بر اساس بخشنامه اي که از سوي يک مسئول اجرايي براي تعدادي از مديران دستگاه هاي ادغام شده در دولت سابق ارسال شده، با طرح سوالاتي در قالب يک نظرسنجي، از آنها خواسته شده است نظر رسمي خود را در موضوعاتي چون تاثيرات اين ادغام روي انسجام و وحدت رويه انجام وظايف، تسهيل در فرآيندها و افزايش بهره وري، استفاده بهينه از منابع انساني و ارتقاي عملکرد اين دستگاه ها از طريق اصلاحات سال هاي گذشته اعلام و ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسینیراوندی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    جوانان عزیز انچه که امروزه از دو لب مقام معظم رهبری و ایت الله هاشمی رفسنجانی و امثال مطهریها استخراج می شود قابل قبول است وبس دیگر هرانچه که افراد غیرازاینها می گویند یا علم به ان ندارند یا مغرض هستند
  • احمد ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    بعد میشه بپرسم جناب آقای جنتی که با حرفای نسنجیده ش رابطه ایران با تمام کشورای عربی رو خراب کرد کی قراره عزل بشن؟ ایشون که مسبب لغو حج عمره 20 هزار نفر از زوار کشورمون شدن نباید عزل بشن و آقای یونسی فقط باید عزل بشن؟ بنده از کسی دفاع نمیکنم. حرفم اینه وقتی یه مقام بلندپایه حرف نسنجیده میزنه و چند مرتبه این حرکت رو از خودش نشون میده بااااااااااااااااااید عزل بشه چون لیاقت اون مسئولیت رو نداره. هم آقای یونسی و هم آقای جنتی هیچکدوم لیاقت سمت هاشون رو ندارن و باید عزل بشن. پس یکطرفه با قاضی نرید خواهشا
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    بر اساس این سخن ، حرف شما هم بی اساس است یعنی یا جاهلی یا مغرض
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    مقایسه شما بسیار عجیب است چرا که نتایج این دو موضوع با هم فرق دارد عربستان یک کشور وابسته به غرب و پدر تروریست ها ست و هر چند وقت یک بارمشکل درست می کند که باروابط دو جانبه حل می شود اما این بابا خوراک رسانه ای برای غرب آن هم در بحبوحه مذاکرات و در حالی که آنها این تهمت را هم به ما میزنند فراهم کرده است
  • محسن ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    با سلام، آقای یونسی در مصاحبه با شبکۀ العالم منظور خود از آن سخنان را به روشنی توضیح داد. متاسفانه افراد و جریانهایی در داخل کشور، به جای اینکه بکوشند با روشنگری برای خارجیها، سوء برداشتهای پیش آمده را برطرف کنند، درست بر عکس رفتار می کنند و این گونه القا می کنند که یونسی حتما و حکما و بدون شک، همان منظوری را داشته که خارجیها برداشت کرده اند! به بیان دیگر، این افراد و جریانها، ناخودآگاه یا آگاهانه، به بیگانگان پیام می دهند که بله، شما درست فهمیده اید و این هموطن ما مقاصد توسعه طلبانه دارد! و بعد یک سوال: وجدانا و خداوکیلی، آیا این افراد و جریانها، در موارد متعدد دیگری که کسانی با گفتارها و رفتارهایشان، برای کشور و نظام و مردم هزینه ایجاد کرده اند، همین گونه حساسیت نشان داده و موضع گیری کرده اند، یا فقط منافع سیاسی و جناحی ملاک موضعگیری است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس