کد خبر 398380
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷

منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مدعی شده‌اند تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در صورت توافق، می‌توانند به سرعت کاهش یابند.

به گزارش مشرق، برخی مقامات و منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ مدعی شده‌اند قدرتهای غربی امیدوارند امتیازاتی از تهران دریافت کنند که می‌تواند مسیر توافق هسته‌ای بین دو طرف در مذاکرات را هموار کند.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران قرار است برای رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران در «لوزان»، از شهرهای سوئیس دیدار کنند.

رویترز گزارش داده «کری» از ایران خواسته تصمیماتی برای رسیدن به توافق بر اساس یک چارچوب سیاسی بگیرد که تحریم‌ها علیه تهران را در ازای برخی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران برمی‌دارد. طرفین موعد ۳۰ ژوئن (۹ تیر) را برای رسیدن به توافق نهایی انتخاب کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داده بود آمریکا و گروه موسوم به پنج به علاوه یک رایزنی‌ها درباره قطعنامه‌ای احتمالی را آغاز کرده‌اند که هر گونه توافق هسته‌ای را تأیید کرده و برداشتن تحریم‌های سازمان ملل را مورد بحث قرار می‌دهد.

مقامات غربی می‌گویند تحریم‌های سازمان ملل در صورت رسیدن به توافق می‌توانند به سرعت کاهش یابند. خبرگزاری رویترز همچنین از قول منابعی که آنها را «مقامات نزدیک به مذاکرات» خوانده می‌نویسد این، یک امتیاز عمده و جدید از طرف آمریکایی‌هایی بوده که از مدتها پیش تأکید کرده بودند تحریم‌های سازمان ملل تا سالها پس از توافق هسته‌ای احتمالی پابرجا خواهند ماند، اما تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا احتمالاً سریعتر برداشته می‌شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    کاهش چیه؟ باید کلا برداشته بشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس