کد خبر 397935
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: وزیر ورزش برای عبور از چالش درآمدزایی در فوتبال برنامه‌ ارائه کند.

به گزارش مشرق، سعید آذری در مورد شرایط باشگاه ذوب‌آهن گفت: شرایط ما رو به بهبود است و با تلاش مجموعه ذوب‌آهن از مدیران کارخانه گرفته تا ورزشکاران تلاش می‌کنیم. امیدوارم سال 94 باشگاه ذوب‌آهن بتواند نتایج بهتری بگیرد.

وی در مورد اینکه حق استفاده از بازیکنان تیم امید را در دیدار مقابل پیکان ندارد گفت: ما یکی از اولین باشگاه‌هایی بودیم که به طور کتبی و رسمی اعلام کرده بودیم که برای کمک به تیم امید و اهمیت اهداف ملی برای صعود به المپیک دو بازیکن خود را به طور کامل در اختیار تیم امید قرار دادیم و مشکلی در این مورد نداریم و یحیی گل‌محمدی هم با هدف کمک به تیم امید چنین اقدامی کرد.

مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد تمدید قرارداد با گل‌محمدی برای فصل آینده گفت: امروز با گل‌محمدی جلسه داشتم و قرار شد که ایشان برنامه راهبردی و استراتژیک خود را برای سال آینده با چشم‌انداز حضور در لیگ قهرمانان آسیا به ما ارائه کند. برنامه‌ای که در آن به طور کامل بحث‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیده شده باشد. فکر می‌کنم گل‌محمدی در روزهای آینده این برنامه را به باشگاه ارائه کند. من از روز اول هم که با گل‌محمدی برای حضور در ذوب‌آهن صحبت کردم هدفم همکاری کوتاه‌مدت نبود بلکه قصد داشتیم که برنامه بلندمدت در این زمینه داشته باشیم. ارتباط قلبی هم بین من و گل‌محمدی وجود دارد و امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور باشگاه ذوب آهن و یحیی گل‌محمدی و آذری بتوانند جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببرند.

آذری در مورد اینکه باشگاه ذوب‌آهن یکی از باشگاه‌هایی بود که مشکلات مالی نداشت گفت: اگرچه باشگاه ما به تمام تعهدات مالی خود نسبت به ورزشکاران عمل کرده است اما معنای این مسئله این نبود که ما مشکل نداشتیم. مشکلاتی هم داشتیم اما صدایمان در نیامد و با مدیریت خوب دکتر سعد محمدی مدیر کارخانه ذوب‌آهن و معاونان ایشان و همچنین اعضای محترم هیات مدیره با این مشکلات مواجه نبودیم. من در مصاحبه قبلی‌ام هم گفتم که حتی 9 میلیارد و 400 میلیون تومان از بدهی‌های گذشته باشگاه پرداخت شده است که برخی قصد شیطنت و سواستفاده داشتند و می‌گفتند انگار آذری از جیبش این مبلغ را پرداخت کرده که باید این را بگویم من چنین توان مالی ندارم بلکه با کمک دکتر سعد محمدی و معاونانش در کارخانه ذوب‌آهن و اعضای محترم هیات مدیره باشگاه چنین رقمی پرداخت شد. حق پخش تلویزیونی که قرار بود به باشگاه‌ها پرداخت شود پرداخت نشد. امیدوارم سازمان لیگ در این چند روز باقی مانده به پایان سال کمکی به باشگاه‌ها انجام بدهد اما ما حرفی نزده‌ایم معنایش این نبوده که مشکلی هم نداشته‌ایم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه ظاهرا آنطور که وزیر ورزش گفته پرداخت حق پخش تلویزیونی از سوی صدا و سیما به نوعی منتفی شده است گفت: یکی از دلایلی که میزبانی جام ملت‌ها به ما داده نشد یا در میزبانی‌ها ایران نادیده گرفته می‌شود شاید همین مسائل باشد. اینکه ابتدایی‌ترین حقوق فوتبال را در نظر نمی‌گیریم. من نمی‌خواهم بگویم چرا حق پخش داده شد یا نشد. در این مورد اظهارنظر نمی‌کنم بلکه از وزیر محترم ورزش می‌خواهم که در برنامه راهبردی خود به توسعه درآمد فوتبال هم فکر کند و برای آن برنامه ارائه کند. ما باید در برنامه‌ریزی‌هایمان به جامعه جهانی هم توجه داشته باشیم. اینکه درآمدزایی در فوتبال در دنیا در چه جایگاهی قرار دارد.

آذری تصریح کرد: یکی از کارهای خوب وزارت ورزش این بود که بر پرداخت‌ها نظارت کند و بازار فوتبال متعادل شود اما اکنون وزارت ورزش با این چالش حق پخش هم مواجه شده است. اینکه پول ورزش باید از خود ورزش دربیاید. یکی از دلایلی که میزبانی جام ملت‌ها به ما داده نمی‌شود این است که نمی‌توانیم بدیهیات دنیای فوتبال دنیا را اجرایی کنیم. حق پخش تلویزیونی، حق پیراهن و ... پرداخت نمی‌شود. همین افرادی که ممکن است با پرداخت حق پخش تلویزیونی مخالفت کردند در جاهای دیگر بگویند که پول بیت‌المال را به فوتبال آورده‌اند. این پارادوکس‌ها باید حل شود. باید طبق استانداردهای جهانی عمل کنیم. حالا که به باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی نمی‌دهیم حداقل به آنها وام‌های بلند مدت پرداخت کنیم تا باشگاه‌ها ورزشگاه بسازند با بهره‌های دو تا سه درصد ببینیم دنیا در این مورد چه کرده است؟

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد مشکلی که برای حامی مالی این باشگاه در لیگ برتر پیش آمد گفت: ما در سه، چهار بازی از نام یک شرکت روی پیراهن خود استفاده کردیم که پلیس آگاهی تهران به ما تذکر داد و اعلام کرد که این شرکت مشکلات اقتصادی دارد. ما هم مستندات خود را به پلیس آگاهی ارائه کردیم و خواهان حق و حقوق خود شد‌ه‌ایم و دیگر هم از این حامی مالی استفاده نمی‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس