کد خبر 397477
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶

یک کار‌شناس ارشد بهداشت مواد غذایی با اشاره به مدت زمان یک هفته‌ای گوشت‌های داخل یخچال‌های خانگی افزود: گوشت‌ها در سردخانه‌ها در دمای منفی ۲۸ درجه نگهداری می‌شوند و حدود یک سال هم تاریخ انقضا دارند.

به گزارش مشرق، کاظم قوشچی درباره فریز کردن گوشت‌ها گفت: گوشت منبع بسیار مهم آهن و اسید آمینه است که با فریز کردن ساختار طبیعی خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: علت فریز کردن مواد غذایی و به خصوص گوشت این است که می‌خواهیم آن‌ها را در طولانی مدت نگه داریم ولی باید توجه داشت که هر ماده‌ای را که فریز می‌کنیم، خصوصیات اولیه خود را از دست می‌دهد بنابراین به طور کلی نکهداری گوشت به صورت قورمه و فریز کردن به مدت طولانی اصلا توصیه نمی‌شود.

این کار‌شناس ارشد بهداشت مواد غذایی با اشاره به اینکه خارج کردن گوشت‌ها از فریز بستگی به شرایط خاصی دارد تا کیفیت نسبی خود را از دست ندهد، توضیح داد: چون طبقات بالایی یخچال به نسبت گرم‌تر هستند، ابتدا باید گوشت را در آن قسمت به مدت شش ساعت قرار دهیم، در این صورت گوشت به آرامی از حالت انجماد خود خارج شده و خون آبه آن از بین نمی‌رود و از نظر بافت هم دچار مشکل نمی‌شود.

وی گفت: انجماد خود به طور طبیعی باعث می‌شود سلول‌های گوشت از هم متلاشی شوند و در ساختار پروتئینی آن بگذارد به همین دلیل بهتر است اجازه دهیم به آرامی از این حالت خارج شود تا گوشت مواد معدنی خود را به همراه خون آبه از دست ندهد.

این کار‌شناس ارشد بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه گوشت پس از خارج شدن از یخچال میکروب‌های محیط را جذب می‌کند، توضیح داد: گوشت‌ها به صورت صد در صد استریل نیستند و با خارج کردن دوباره آن‌ها از یخچال فضای لازم را برای فعالیت میکروب‌ها فراهم می‌کنیم.

قوشچی افزود: اگر بخواهیم گوشت را در معرض هوای آزاد قرار دهیم، قارچ‌های موجود در هوا را جذب می‌کند که ممکن است در دمای سرد هم رشد کنند، چون میکروب‌ها به راحتی در گوشت رشد می‌کنند بنابراین برای جلوگیری از بین رفتن خواص آن بهتر است آن را به صورت تازه و طبیعی استفاده کنیم.

قوشچی درباره استفاده از گوشت‌های منجمد شده در بازار توضیح داد: گوشت‌ها در سردخانه‌ها در دمای منفی 28 درجه نگهداری می‌شوند و حدود یک سال هم تاریخ انقضا دارند.

وی درباره زمان نگهداری گوشت‌ها توصیه کرد: مدت زمان نگهداری گوشت‌هایی که در یخچال‌های خانگی هستند، یک هفته است.

منبع: سینا نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس