کد خبر 397313
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

یک سناتور برجسته آمریکا، هشدار داد در صورتی که سربازان عراقی مرتکب نقض حقوق بشر در جنگ با داعش شوند، ممکن است آمریکا کمک‌های نظامی خود به عراق را متوقف کند.

به گزارش مشرق،  یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد درباره برخی یگان‌های ارتش عراق که آمریکا آنها را آموزش داده است، به دلیل ارتکاب جنایاتی شبیه به جنایات گروه تروریستی داعش، تحقیقاتی انجام می‌شود.

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» با اعلام این خبر، افزود: تحقیقات دولت عراق پس از مشاهده مواردی که «جنایات جنگی قلمداد» می‌شد، آغاز شده است. در بخشی از این تحقیقات به تصاویری استناد شده است که سربازان عراقی را در لباس رسمی در حال کشتن غیرنظامیان، شکنجه و قتل زندانیان و نشان دادن سرهای بریده شده نشان می‎دهد.

سناتور «پاتریک لیهی» در این باره تصریح کرد نیروهای امنیتی خارجی در صورتی‌که شواهدی موثق نشان دهد آنها مرتکب جنایاتی مانند شکنجه، تجاوز یا اعدام زندانیان شده‌ و به شکلی مناسب مجازات نشده‌اند، از کمک‌های آمریکایی محروم می‌شوند.

لیهی در بیانیه‌ای افزود: «در صورتی‌که اطلاعات آنها (ای‌بی‌سی نیوز) درست باشد وظیفه دولت عراق خواهد بود که عاملان تخلفات را تحت پیگرد قرار دهد و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع (آمریکا) مسئول پافشاری بر انجام این وظیفه و کمک به تحقیقات و پیگرد متخلفان در چارچوب قانون، هستند. در غیر این‌صورت یگان‌های عراقی که در این بحران دست داشته‌اند شایستگی دریافت کمک از آمریکا را نخواهند داشت.»

یک مقام نظامی آمریکایی که خواست هویتش فاش نشود، به رویترز گفت: «در گذشته نیز کمک به برخی یگان‌های عراقی را بر اساس اطلاعات بسیار موثق، متوقف کردیم. ما نمی‌توانیم درخصوص برخی مسائل خاص به دلیل حساسیت کمک‌های امنیتی‌مان به عراقی‌ها، رایزنی کنیم.»

این مقام آمریکایی درخصوص جنایات اعلام شده توسط شبکه ای‌بی‌سی نیوز ابراز بی‌اطلاعی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    بقول معروف : از طلا گشتن پشیمان گشته ایم.....مرحمت بنموده ما را مس کنید !!! شما رزمندگان و ارتش عراق رو بمباران نکنید کمک پیشکشتون.....
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ای پدرسوخنه!
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
  • حزب الله ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ما را به خیر تو امید نیست ، شر مرسان !!!
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    نقض حقوق چی ی ی ی؟!... ؛بشر ر ر ر ؟!... ر بده که ........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس