روش های بدیع او در آموزش که ترکیبیبود از آموزه های تاکتیکی و روحی، برای همه شاگردانش که امروز سال های بازنشسته گی خود را طی می کنند، بسیار خاطره انگیز و تاثیر گذار بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تصویری که پیش رو دارید، در سال 1358 شمسی برداشته شده و یکی از کلاس های آموزش تاکتیک «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را به ثبت رسانده است. شخصی که در جایگاه استادِ کلاس دیده می شود، سردار مظلومِ سپاه، شهید «سعید گلاب بخش» است که در میان پاسدارانِ کهنه کار به نام «محسن چریک» شناخته می شود.
«محسن چریک» در اذهان بسیاری از فرماندهان بزرگ سپاه که سال ها، فرماندهی عرصه های جهادی و دفاعی کشور را بر عهده داشتند، نامی خوش آهنگ و دل نواز است. جوان اصفهانی خوش سیما و چست و چالاکی که پیش از پیروزی انقلاب، در لبنان و سوریه، آموزش نظامی دیده بود و با تاسیس نخستین هسته های سپاه پاسداران، در «پادگان جمشیدیه» مسئولیت آموزش پاسداران تازه کار را بر عهده گرفت. روش های بدیع او در آموزش که ترکیبیبود از آموزه های تاکتیکی و روحی، برای همه شاگردانش که امروز سال های بازنشسته گی خود را طی می کنند، بسیار خاطره انگیز و تاثیر گذار بود.
تقدیر چنین بود که «محسن چریک»، بسیار زودتر از آن چه تصورش می رفت(چند ماه بعد از آغاز جنگ تحمیلی و در سال 1359 شمسی)، پر پرواز بگشاید و حتی پیکر پاکش نیز پیدا نشود.
روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات

عکس/ کلاس درسِ بزرگ‌ترین فرماندهان سپاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایمان ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 0
    شادی روحش صلوات....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس