کارخانه تولید الیاف کربن T-300 با ظرفیت 150 تن در سال با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش مشرق، سردار دهقان در جریان افتتاح کارخانه تولید الیاف کربن T-300 در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تولید مواد اولیه پیشرفته مورد نیاز صنایع تصریح کرد: افزایش تولید این محصول راهبردی علاوه بر تامین نیازهای صنایع دفاعی، بخش های عمده‌ای از نیازهای غیر نظامی کشور را تامین می کند.

وزیر دفاع گفت: این کارخانه تولیدی که در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با سرمایه گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت دفاع  تاسیس شده است گام بلندی در راستای سرریز دانش و فناوری‌های دفاعی در عرصه تولیدات صنعتی کشور به شمار می‌رود.

دهقان گفت: الیاف کربن در صنایعی همچون خودروسازی، سکوهای دریایی برای حفاری، استخراج نفت و گاز، واگن های  قطار، پره توربین های بادی، لوازم ورزشی مانند قایق و دوچرخه، مقاوم سازی بافت های فرسوده ساختمانی وتقویت بتن و مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

وزیر دفاع در ادامه افزود: کلیه مراحل مطالعاتی، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه  به صورت کاملا بومی انجام شده است.

دهقان در پایان با تشکر ازدست اندرکاران این پروژه ملی بر تداوم و تقویت هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت کشور و تحقق برنامه های دولت تدبیر وامید و سند چشم انداز توسعه کشور نظیر اجرای چنین پروژه های مشترک تاکید کرد و افزود‌: این گونه اقدامات نقش مهمی در توسعه ملی و رشد اقتصادی و فناورانه کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    این کارخانه سه سال پیش توسط سردار وحیدی هم یک بار افتتاح شده بود. اگه همه‌ی رونمایی‌ها این‌جوری باشه که واویلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس