کد خبر 396996
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در پایان نخستین روز اجلاسیه هفدهم در ضیافت شام آیت الله آیت الله محمد یزدی رییس جدید خبرگان حضور پیدا کرده و بر لزوم پیگیری مطالبات به حق خبرگان از سوی مسؤولان اجرایی کشور تاکید کردند.

به گزارش مشرق، اعضای مجلس خبرگان رهبری پس از دو نشست صبح و عصر در ضیافت شام رئیس مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کردند.

در این جلسه، نمایندگان در مورد مسائل مهم داخلی و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گزارشی اجمالی از این نشست به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی در سخنانی کوتاه پیرامون انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری که اسفند ماه سال ۹۴ برگزار خواهد شد نکاتی را بیان کرد.

آیت الله حیدری آل کثیری نیز در مورد تحرکات گروه های تکفیری به ویژه داعش و جنایات تروریست ها در کشور عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی برخی اندیشه های گروه های سلفی و تکفیری را تشریح کرد.

علما در برابر تفکرات انحرافی شبکه های تفرقه افکن هوشیار باشند


حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان و رئیس دانشگاه قم در مورد تهدیدات ماهواره و شبهه پراکنی برخی شبکه های ماهواره ای در بین جوانان هشدار داد و از علما و حوزه های علمیه خواست تا در برابر تفکرات انحرافی شبکه های تفرقه افکن، اقدامات مناسب و پیشگیرانه از خود نشان دهند تا فرهنگ و اعتقادات اسلامی و دینی مردم به ویژه جوانان بیش از این، مورد تهدید قرار نگیرد.

قدردانی از آگاهی بخشی مراجع در برابر جریان های تکفیری


آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی نیز در خصوص بیداری ملت عراق در پی دعوت مرجعیت در برابر داعش ضمن قدردانی از مراجع معظم برای آگاهی بخشی پیرامون جنایات گروه های تکفیری، استمرار این امر را خواستار شد.

بروز مفاسد اقتصادی نگران کننده است


حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی هم در سخنانی از بروز مفاسد اقتصادی ابراز نگرانی کرد در عین حال از زحمات قوه قضائیه در راستای مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی قدردانی کرد.

وی در ادامه نکاتی را درباره صدمات زیست محیطی و نقش برخی از متخلفین در تخریب منابع طبیعی بیان کرد، وی از حمایت های مقام معظم رهبری از فعالان محیط زیست و دستگاه های دست اندر کار در زمینه محیط زیست و ارائه راهکارهایی برای احیاء و جلوگیری از پدیده زمین خواری و تخریبگران منابع طبیعی از سوی معظم له قدردانی نمود.

انتقاد دادستان کل کشور از اظهارنظرهای غیر مسؤولان در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و دادستان کل کشور، گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه داد.

وی از اظهار نظر برخی افراد غیر مسؤول در این گونه موارد انتقاد نمود و گفت: «قطعاً قوه قضائیه با پیگیری و رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی در راستای استیفای بیت المال و حقوق مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد».

دولت مطالبات به حق نمایندگان خبرگان را پیگیر باشد

آیت الله وافی نیز با اشاره به اظهارنظر نمایندگان و مطالبات جدی اعضای این مجلس در خصوص مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواستار پیگیری مطالبات به حق نمایندگان مجلس خبرگان از سوی مسؤولان اجرایی کشور شد.

توصیه های اخلاقی رییس جدید خبرگان


در پایان نشست اعضا و رئیس مجلس خبرگان که در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری (دفتر تهران) برگزار شد آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری، ضمن قدردانی از کلیه نمایندگان مجلس خبرگان به خاطر اعتماد به ایشان در واگذاری منصب ریاست این مجلس به وی چند نکته اخلاقی بیان کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «وقتی خداوند نعمتی را به انسان می دهد، انسان وظیفه دارد در قبال آن نعمت از خداوند سپاسگزار بوده و تمام تلاش خود را در راستای قدردانی از نعمت های الهی به عمل آورد و در این امر، روحانیت وظیفه سنگین تری دارد. آدمی باید بداند حب نفس دارای حد و مرزی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که انسان نباید آخرت را فراموش کرده و آن را فدای دنیای زودگذر نماید؛ یعنی علاوه بر اینکه باید تمتعات مادی و دنیوی را مورد استفاده قرار دهد باید مواظب باشد تا آخرت خود را فدای دنیای خویش و دیگران نکند».

ریاست خبرگان مسؤولیتم را مضاعف کرده است


وی با نکوهش از برخی خودخواهی ها انسان، تصریح کرد: «آیا انسان حق دارد برای حفظ خود و حفظ جایگاه دنیوی خود مرزها را زیر پا گذاشته و حق دیگران را نادیده بگیرد؟ بنده امروز که این مسؤولیت را از جانب شما برادران عزیز بر عهده گرفته ام باید مواظب باشم که عهده داری ریاست مجلس خبرگان یک اعتبار بیش نیست. در واقع نعمتی است که باید زمینه اجرا اخروی برای بنده و شما عزیزان باشد».

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس