علی فضلی گفت: یک بار در عملیات، گروهی از عراقی‌ها را محاصره کرده بودیم و برای انجام عملیات نزد مقام معظم رهبری رفته بودیم و ایشان وقتی فهمیدند در گروه محاصره شده، زن و بچه هم وجود دارد بخش عظیمی از عملیات را لغو کردند چون این با شرع دین اسلام منافات داشت.

به‌ گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عصر امروز مراسم رونمایی از رمان «خط تماس» اثر محمدرضا بایرامی برگزار شد.

سردار حق طلب سردار حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران در این مراسم گفت: با توجه به اینکه احمد کاظمی جزء شهیدان ملی کشور هستند و نوشته‌های بسیار زیادی در مورد او نوشته شده است، اما این کتاب از لحاظ محتوایی و ساختاری تفاوت‌های بسیار زیادی با دیگر کتاب‌ها دارد و آنچه بسیار این کتاب را برجسته کرده است این است که متن آن بسیار با روحیات این شهید نزدیک است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران افزود: با وجود اینکه کسی در سانحه زنده نمانده است اما نویسنده در این کتاب با چنان دقتی به بازگو کردن آن پرداخته است که با جرآت می توان گفت این رمان برای نسل آینده سند بسیار زنده‌ای در مورد رشادت‌های احمد کاظمی است.

در ادامه نشست سردار علی فضلی گفت: من احمد کاظمی را 36 سال از نزدیک می‌شناختم و تا ساعاتی قبل از سقوط هواپیما نیز با هم صحبت کرده بودیم. سردار کاظمی و همراهان او از افتخارات کشور بودند و برای این مملکت از جان مایه گذاشتند و شربت شهادت تمام و کمال لایقشان بود. باید بگویم که این کتاب یک اثر ماندگار فرهنگی برای نسل‌های آینده است چرا که نسل‌های امروز و هم سن و سال‌های ما خودشان در بطن این انقلاب این موضوع بوده و به خوبی این شهید را می‌شناسند.
چرا رهبری به شهید کاظمی دستو لغو محاصره دادند
علی فضلی خاطر نشان کرد: احمد کاظمی در طول جنگ‌ هشت سال دفاع مقدس بسیار آرزوی شهادت را داشتند و اغراق و زیاده گویی نیست اگر بگوییم این شهید بزرگ بارها و بارها در جنگ‌های دفاع مقدس تا پای شهادت رفتند اما خداوند قسمت او را در جایی دیگر رقم زده بود.

فضلی با بیان اینکه احساس مسئولیت در این شهید از خصوصیات باارزش وی بود، گفت: شهید کاظمی همیشه در انجام عملیات به دنبال بهترین راهکار بود نه ساده‌ترین به همین خاطر انضباط و سخت گیریش در انجام عملیات بر کسی پوشیده نبود.

وی با بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در زمان جنگ ایران با عراق من و شهید کاظمی در کنار هم بودیم در یکی از عملیات‌ها من بیمار شدم و در بستر به سر می بردم و زمانی که حالم بهبود یافت و به گروه پیوستم دیدم با تمام بچه‌های جبهه دوست شده است.

فضلی ادامه داد: در کنار مهربانی و لبخند بسیار گرمی که همیشه بر لب داشتند، دلی بسیار رئوف و تواضعی تحسین شده داشت که همه را شیفته‌ی خود کرده بود.

وی گفت: شهید کاظمی جدا از اخلاق نظامی و جدیتش بسیار اخلاق فرهنگی و اسلامی داشت و همین قلب رئوفش باعث شده بود که بسیاری از افراد در مناطق و عملیات مختف با او صمیمی شوند.

ادامه داد: دو نکته همیشه برای احمد کاظمی و در مورد بچه‌های عملیات بسیار مهم بود که او آنها را بسیار با دقت پیگیری می‌کرد یکی وضعیت بهداشت و نظافت  و دیگری تمیز بودن غذای گروه بود به شکلی که خود شهید کاظمی این دو مسئله را شخصا و با دقت زیاد پیگیری می‌کرد.
چرا رهبری به شهید کاظمی دستو لغو محاصره دادند
فضلی با بیان اینکه شهید کاظمی در حفظ و نگه داری بیت المال بسیار حساس بود، گفت:  یک بار نزد شهید کاظمی رفتم فقط به خاطر اینکه اصول دقیق و درست اعانه‌ی بیت المال را از او یاد بگیرم چرا که در این امر بسیار دقیق و حساب شده عمل میکرد و همیشه می‌گفت خدا نظاره‌گر تمام کارها و اعمال ماست.

علی فضلی با بیان اینکه شهید کاظمی برای هر عملیاتی بدون دریافت اجازه از طرف مقام معظم رهبری حرکت نمی‌کرد، گفت:  یک بار در عملیات، گروهی از عراقی‌ها را محاصره کرده بودیم و برای انجام عملیات نزد مقام معظم رهبری رفته بودیم و ایشان وقتی فهمیدند در گروه محاصره شده، زن و بچه هم وجود دارد بخش عظیمی از عملیات را لغو کردند چون این با شرع دین اسلام منافات داشت.


وی در پایان گفت: احمد کاظمی یکی از حامیان بسیار سر سخت انتشار ارزش‌ها بود و این ارزش‌ها هنوز هم در جریان است اما باید بسیار بیشتر برای حفظ و پاسداری آن تلاش کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • saeed ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    لبیک یا امام خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس