کد خبر 396671
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که رزمایش جنگ الکترونیک نیروهای ارتش در سال 94 برگزار می شود.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان اظهار داشت: رزمایش جنگ الکترونیک یا جنگال با هدف ارزیابی قابلیت تجهیزاتی که از صنعت دریافت کرده ایم، برگزار می شود.

وی توضیح داد: در رزمایش جنگال در یک فضای پارازیته و زمانی که دشمن تمام بیسیم ها را از کار می اندازد می خواهیم قابلیت خود را ارزیابی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: این رزمایش مخابراتی، فاوا، جنگ الترونیک و جنگ «ضد ضد الکترونیک» است و از تمامی تاکتیک ها در آن استفاده خواهد شد.

**تحویل بی سیم پرش فرکانس به نیروی زمینی

امیر پوردستان در ادامه اعلام کرد که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بی سیم های پرش فرکانس را دریافت کرده است.

وی تکمیل کرد: این نوع از بی سیم های پرش فرکانس می توانند در یک فضای پارازیته به خوبی عمل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ادامه داد: این بی سیم در محیط های آزمایشگاهی امتحان شده و در یکی از رزمایش ها نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

رزمایش مشترک نیروهای چهارگانه ارتش با عنوان محمد رسول الله (ص) 4 تا 10 دی ماه 1393 در منطقه ای به وسعت 2 میلیون و دویست هزار کیلومتر مربع در جنوب شرق ایران برگزار شد.

امیر پوردستان خاطر نشان کرد : این نوع بی سیم در رزمایش آتی جنگ الکترونیک ارتش در یک طیف گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جنگ الکترونیک یا جنگال اصطلاحی نظامی و بیانگر کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس در نبردهاست و شامل ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود گفت وگوها است.

افراد یگان جنگال می کوشند تا تحرک هر فرستنده ای را کشف، صدای هر گوینده ای را ضبط و هرگونه سامانه الکترونیکی تهدیدآمیز را نابود کنند.

بکارگیری سایت های شنود متحرک مجهز به سامانه های رهگیری مراقب، استراق سمع، ضبط و ثبت فرستنده های فعال دشمن، پخش پارازیت شنود و فریب الکترونیکی اهمیت ویژه ای در این گونه عملیات دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس