کد خبر 396636
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

هافبک تدافعی تیم فوتبال پیکان گفت: آتش بازی در کشورهای مختلف وجود دارد اما من ترجیح می‌دهم در خانه بمانم.

به گزارش مشرق، در آستانه سال جدید به سراغ برخی از چهره‌های فوتبالی می‌رویم و درباره زندگی شخصی با آنها هم‌کلام می‌شویم. در این مصاحبه به سراغ جی‌لوئید ساموئل هافبک ترینیداد و توباگویی سابق استقلال و کنونی پیکان رفتیم و درباره مسائل مختلفی که در زندگی شخصی او وجود دارد صحبت کردیم.

ساموئل حرف‌های جالبی در پاسخ به برخی سوالات مطرح کرد از جمله اینکه او گفت: دوست دارد رفتارهای مختلف در ادیان گوناگون را تجربه کند و این مسائل را به فرزندان خود نیز انتقال می‌دهد. این مصاحبه خواندنی را در زیر می‌خوانید.

ابتدا از خودت شروع کنیم نامت به چه معنایی است؟

معنی خاصی ندارد و آن اسمی است که پدر و مادرم انتخاب کردند. شاید در کشور شما هر اسمی معنایی داشته باشد اما نام من تنها یک اسم است. ساموئل اسمی از کتاب مسیحی‌ها است.

در چند سالی که در ایران زندگی کرده‌ای چه مسائلی را از مردم یاد گرفته‌ای؟

راجع به فرهنگ مردم ایران چیز زیادی نمی‌دانستم اما پس از سه سال حضورم در این کشور با فرهنگ‌ها و رفتارهای مختلف مردم آشنا شدم که برخی از آنها برایم جالب بود.

در انگلستان هم زندگی کرده‌ای چه تفاوتی بین فرهنگ‌ها وجود دارد؟

در ایران برخلاف انگلستان خانواده‌ها به هم نزدیک‌تر هستند و خانه یکدیگر می‌روند. خاله، عمه، دایی و عمو رابطه نزدیکی با هم دارند و هر از گاهی با هم شام یا ناهار می‌خورند اما در انگلستان این مسائل زیاد اتفاق نمی‌افتد.

اسم حاجی‌فیروز را شنیده‌ای؟

بله

نظرت در مورد او چیست؟

کسی که لباس قرمز می‌پوشد و صورتش را سیاه می‌کند و در نزدیکی عید در خیابان‌ها حرکات موزون انجام می‌دهد. این مسئله را فقط در ایران دیدم و فکر می‌کنم موضوعی باشد که با فرا رسیدن سال جدید مردم با دیدن او از این موضوع لذت می‌برند. در هر کشوری رسم و رسومی وجود دارد که در ایران هم مردم چنین کاری را انجام می‌دهند.

کدام یک از رفتارهای ایرانی‌ها در آستانه سال جدید برایت جالب است؟

چیزی که در مورد سفره هفت‌سین می‌دانم برایم جالب است. اینکه در سفره ماهی و سبزه می‌گذارند برایم جدید بود. هفت‌سین در سفره می‌چینند که ساموئل هم می‌تواند یکی از آنها باشد. (باخنده)

با هفت‌سین ایرانی آشنا هستی؟

یکسری چیزهایی در سفره دیده‌ام و در مورد ریز جزئیات آن چیزی نمی‌دانم.

با کدام یک از بازیکنان ایرانی راحت‌تری؟

پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری وقتی در ایران بود. فریدون زندی و البته سیدمهدی رحمتی.

آیا کسی به تو تبریک سال جدید می‌گوید؟ پیامک تبریک می‌دهند؟

چند دوست ایرانی دارم که در سال‌های گذشته به من تبریک گفتند.

در مورد برخی مسائل سوال می‌پرسم که در بین ایرانی‌ها رایج است. یکی از آنها دروغ سیزده است آیا چنین چیزی را تاکنون شنیده‌ای؟

خیر.

چهارشنبه‌سوری چطور؟

بله. چهارشنبه‌سوری شنیده‌ام. شب چهارشنبه آخر سالی که مردم بیرون می‌آیند و آتش‌بازی می‌کنند.

از این روز نمی‌ترسی؟!

خیر. به هر حال آتش‌بازی در کشورهای دیگر هم وجود دارد و این مسئله برایم جدید نیست. دیده‌ام که در ایران بمب‌های دستی درست می‌کنند و به بیرون می‌آیند اما من در این مواقع ترجیح می‌دهم در خانه بمانم.

در مورد ضرب‌المثل‌های ایرانی چیزی می‌دانی؟

چیز خاصی نمی‌دانم مثلا شنیده‌ام که شما می‌گویید خسته‌ نباشید که به انگلیسی می‌شود Don't be tired اما در واقع چنین اصطلاحی در زبان انگلیسی نداریم.

در صفحه اینستاگرامت دائم عکس‌های فرزندانت را می‌گذاری این موضوع نشان می‌دهد که علاقه زیادی به آنها داری چرا آنها را به ایران نمی‌آوری؟

آنها به مدرسه می‌روند و تمام وقت مشغول درس خواندن هستند. برایشان دشوار است که زبان اینجا را یاد بگیرند و به همین دلیل چون متوجه نمی‌شوند سخت است که آنها را به ایران بیاورم.

دوری آنها سخت نیست؟

صد در صد برای من دشوار است اما من در اینجا کار می‌کنم و به آن تعهد دارم. به هر حال من هم انسان هستم و احساس دارم. بعضی‌ها فکر می‌کنند من احساس درونم وجود ندارد اما واقعا دوری از خانواده برایم سخت است. مجبورم چنین شرایطی را تحمل کنم زیرا در اینجا کار می‌کنم.

 

اوقات فراغت چه کاری انجام می‌دهی؟

فیلم می‌بینم، به رستوران و باشگاه می‌روم، با دوستان خود وقتم را سپری می‌کنم، بعضی اوقات هم بولینگ بازی می‌کنم.

تنها رشته‌ای که به غیر از فوتبال بازی می‌کنی بولینگ است؟

برخی اوقات بدمینتون، بیلیارد و بسکتبال هم بازی می‌‌کنم اما تنها رشته حرفه‌ای که دنبال می‌‌کنم فوتبال است.

از کدام مناطق دیدنی تهران بازدید کرده‌ای؟

به برج میلاد رفتم که خیلی برایم جالب بود زیرا منظره‌ای داشت که کل شهر تهران از آنجا دیده می‌شد و این موضوع برایم شگفت‌انگیز بود. به پیست اسکی هم چندباری رفته‌ام که برایم جذاب بود.

در ایام محرم چندین بار در هیات‌ها حاضر شدی و حتی زنجیرزنی هم انجام دادی، گفته می‌شود گوسفند هم قربانی می‌کنی؛ کمی در مورد اعتقاداتت صحبت می‌کنی؟

دوست دارم فرهنگ‌های مختلف را یاد بگیرم. محرم هم جزئی از تاریخ مردم ایران است و برای من قابل احترام است. ذهنم بسته نیست. با ذهن باز سعی می‌کنم به همه مسائل نگاه کنم و همه چیز را یاد بگیرم. در مورد مسائل قضاوت هم نمی‌کنم فقط دوست دارم فرهنگ‌های مختلف را یاد بگیرم. محرم هم برای من فرهنگ جالبی بود. من سعی کردم این موضوع را یاد بگیرم تا اگر فرزندانم از من در مورد این اعتقادات پرسیدند بتوانم به آنها مواردی را منتقل کنم تا درسی برای زندگی آنها باشد.

چهره‌های مختلفی را تجربه کرده‌ای موهایت را هر از چند گاهی تغییر می‌دهی و با قیافه‌های عجیبی در میادین حاضر می‌شوی. این موضوع علت خاصی دارد؟


این ویژگی شخصیتی من است. شاید یکسری از افراد دوست دارند همیشه ثابت باشند اما من ترجیح می‌دهم هر از چند گاهی تغییر کنم و در ظاهر هم دوست دارم با قیافه‌های مختلفی در میادین حاضر شوم.

نظرت در مورد فوتبال ایران چیست؟


به نظر من شما پیشرفت خوبی داشته‌اید. به جام جهانی صعود کردید. در آنجا بازی‌های خوبی انجام دادید. در جام ملت های آسیا عملکرد خوبی داشتید هرچند که نتوانستیم به مراحل پایانی راه یابید اما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتید.

جدایی از استقلال برایت سخت بود؟

بله. به خاطر اینکه استقلال تیم اول من در ایران بود و شرایط خوبی در این تیم داشتم. بازیکنان ملی‌پوش و بسیار خوبی در این تیم حضور داشتند اما وقتی مسائل مالی پرداخت نشود طبیعی است که بازیکن تیم را ترک کند.

ارتباطت با هواداران استقلال چگونه است؟

آنها همیشه در قلب من هستند.

به عنوان سوال پایانی چرا پیکان در این فصل نتیجه نگرفت؟

ما شرایطمان با استقلال فرق می‌کرد. بازیکنان جدید در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند و بازی به بازی باید پیش برویم. در ادامه نگاهمان به بالای جدول است و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس