کد خبر 396412
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی از سلاح تک تیرانداز 23 میلیمتری در 29 فروردین خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه هشتمین جشنواره جوان سرباز درباره سلاح‌های جدید الکترونیکی ارتش، اظهار کرد: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش روی ربات‌هایی کار می‌کند که بتواند با کنترل از راه دور حرکت‌هایی انجام دهند. مثلاً بتوانند تیربارهایی را حرکت بدهند که این کار در ادامه فعالیت زمین مسلح است که در گذشته طراحی کرده‌ایم. این ربات‌ها قادرند تیربارها و موشک‌های ما را حمل کنند و از دور کنترل نمایند.

وی افزود: بحمدالله مراحل تحقیقاتی این کار انجام شده علاوه بر آن سلاح تک تیرانداز 23 میلیمتری که برای اولین بار در ایران و جهان با کالیبر 23 میلیمتری به عنوان تک تیرانداز استفاده خواهد شد و ان‌شاءالله 29 فروردین از این سلاح تک تیرانداز رونمایی خواهیم کرد.

پوردستان در واکنش به ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل که گفته یک فروند راکت متعلق به ایران را در یک کشتی توقیف کرده‌اند، گفت: من این مسأله را شنیده‌ام و کارشناسان نیروهای مسلح در حال بررسی آن هستند اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. هنوز گزارشی درباره این‌که این راکت متعلق به ایران است یا خیر به من نرسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: تلاش ما این است که سربازانی که به نیروی زمینی می‌آیند به عنوان حلقه‌ای از حلقه‌های نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شوند. همچنین از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها استفاده کنیم ارتش علاوه بر بخش نظامی بخش‌های فنی و مهندسی دارد که تلاش می‌شود از سربازان در گروه‌های مختلف استفاده شود. علاوه بر اینها از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کرده‌ایم تا سربازان در طول خدمت خود یک تخصصی را آموزش ببینند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره رزمایش مهزیار، گفت: بحمدالله رزمایش مهزیار با نام محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد و ما به نتایجی که مدنظرمان است دست یافتیم اما بناست که ابعاد این رزمایش گفته نشود.

پوردستان در پایان اظهار کرد: یکی از اهداف نیروهای مسلح رسیدگی به سربازان است. ما اگر به سال‌های جنگ و دفاع مقدس مراجعه کنیم می‌بینیم که حضور سربازان یک رونق زائدالوصفی را به جبهه‌ها داده بود و سبب پیروزی‌های شگرفی در عملیات‌های مختلف شده بود. امروز هم طراوت و نشاط پادگان‌های ما از سربازان است و ما به عنوان خادمین سربازان وظیفه می‌دانیم که هراز چندگاهی همایشی را ترتیب دهیم و از تلاش‌های مومنانه این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم و نشان دهیم قدردان زحمات آنها هستیم. ضمن این‌که این دغدغه مقام معظم فرماندهی کل قواست که سربازان تکریم شوند و محیط پادگان‌ها برای سربازان به گونه‌ای باشد که آنها مشکل نداشته باشند را مدنظر داریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس