کد خبر 395762
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

قیمت کاغذ در بازار نشان می‌دهد که قیمت هر بند کاغذ تحریر در بازار طی ۲۰ روز گذشته با افزایش ۱۰ هزار تومانی روبرو بوده است.

 به گزارش مشرق،‌‌ با نزدیک شدن به ایام پایانی سال،‌ قیمت کاغذ تحریر و روزنامه در 20 روز گذشته با افزایش قیمت نسبی روبرو شده است.

بر این اساس قیمت هر بند کاغذ 70 گرمی که پیش از این 67 هزار تومان به فروش می‌رفته است،‌ به 78 هزار تومان رسیده است.به عبارت دیگر شاهد افزایش 10 هزار تومانی در قیمت کاغذ تحریر هستیم.

روزبهانی کارشناس فروش در بازار کاغذ با تأیید خبر گرانی کاغذ تحریر و روزنامه می‌گوید:‌ تغییر نرخ ارز، عرضه دیرهنگام کالای مورد نیاز و نزدیک شدن به ایام پایانی سال (چاپ و انتشار سررسید‌ها و تقویم‌ها) موجب شده تا طی 20 روز گذشته قیمت انواع کاغذ روزنامه و تحریر به صورت بین 3 تا 4 هزار تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی که 67 هزار تومان بود به 78 هزار تومان رسیده است،‌ هم‌چنین قیمت هر بند کاغذ 80 گرمی بین 80 تا 102 هزار تومان مبادله شده است.

تغییر قیمت کاغذ،‌ در حالی طی 20 روز گذشته رخ داده است که بازار کاغذ در طول یکسال گذشته و پس از ثبات نسبی قیمت‌ها با رکود قابل توجهی روبرو بوده است.

سید‌طاهر شبیری دبیرسندیکای تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا معتقد است،‌ بازار کاغذ دچار رکود تورمی هستیم، رکودی که در بازار به نام عدم گردش تجارت و بالا رفتن قیمت‌ها مشهور است،‌ البته این افزایش قیمت کنترل شده است و هر چه قدر هم افزایش داشته باشیم،‌ به شدت گذشته نیست و سیر عادی را طی می‌کند.هم‌چنین با به ثبات رسیدن نرخ ارز خواهیم توانست بخشی از هیجان تجارت را از بین ببریم و سودها به میزان منطقی خود برسند.

وی ادامه می‌دهد‌: خوشبختانه در بازار کاغذ طی یکسال گذشته، نوعی آرامش ذهنی پدید آمده که موجب از بین رفتن هیجانات بازار که سوداگران به آن دامن می‌زدند،‌ شده است‌، اکنون وقت آن رسیده که دولت کمک کند تا بازار به منطق برسد‌، زمانی پیش آمد که سودها از سطح مشخص دور شد و سودهای نجومی در بازار کاغذ ایجاد شد‌، اما اکنون سودها باید به حد ثابت و صحیح برسد و افراد غیرحرفه‌ای از بازار کاغذ خارج شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس