مروری بر رفتارها و اقوال جاسم کرار و اهالی فوتبال در مدت اخیر می‌تواند هر مخاطبی را به نتایج قابل توجهی برساند؛ بازیکنی که با یک مصاحبه جنجالی پس از محرومیتش، فوتبال ایران را زیر سوال برد و در تازه‌ترین اقدام خود یک خبرنگار را به باد کتک گرفت.

گروه ورزشی مشرق - کرار جاسم پس از اعلام حکم محرومیت 3 جلسه‌ای‌ از سوی کمیته انضباطی مصاحبه تندی انجام داد و گفت: فدراسیون فوتبال با این محرومیت من را مسخره کرده است. به چه حقی محرومیت 3 جلسه‌ای برای من در نظر گرفته‌اند؟ چرا یک‌باره من را تا آخر فصل محروم نمی‌کنند تا خیال‌شان راحت شود؟ قانون فدراسیون ایران برخلاف قانون‌ فوتبال دنیا است. انواع ماده‌های به قول خودشان قانونی را برای من درنظر گرفته‌‌اند تا 3 جلسه محرومم کردند. (متن کامل صحبت های کرار)

وی همچنین در گفتگوی دیگری گفت: وقتی 3 جلسه محروم شده‌ام و باشگاه نمی‌تواند حقم را بگیرد، چرا باید بازی کنم؟ به مدیر برنامه‌هایم گفته‌ام هرچه زودتر به باشگاه برود و قراردادم را با این تیم فسخ کند.

از اخراج و اظهار ندامت تا درگیری فیزیکی
این اظهارنظر شدیداللحن و جنجالی واکنش مسئولان فدراسیون، استقلال و کارشناسان فوتبال را در پی داشت:

معاون ورزشی استقلال: کرار نمی‌تواند برای باشگاه تعیین تکلیف کند

علی نظری‌جویباری درباره اظهارات کرار جاسم که مدعی شده استقلال نمی‌تواند از او دفاع کند و قصد فسخ قراردادش با آبی‌پوشان را دارد، اظهار داشت: ناز هیچ بازیکنی را نمی‌کشیم. شاید به همه وعده‌های‌مان در قبال کرار عمل نکرده باشیم ولی در پرداختی‌ها نسبت به دیگر تیم‌ها جلوتر بوده‌ایم. کرار می‌تواند این مسئله را با سایر تیم‌ها مقایسه کند. (اینجا)


خوردبین: اگر کرار در پرسپولیس بود او را بیرون می‌کردیم

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص جاسم کرار هافبک عراقی استقلال و حاشیه‌هایی که اخیرا ایجاد کرده است، تصریح کرد: کرار اگر در پرسپولیس بود، شک نکنید او را بیرون می‌کردیم.

نظری جویباری: پرسپولیسی‌ها در مورد کرار حرف نزنند

علی نظری جویباری در مورد اظهارات محمود خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس مبنی بر اینکه اگر کرار جاسم در پرسپولیس حضور داشت، اخراجش می‌کردند، گفت: احترام ویژ‌ه‌ای برای خوردبین قائل هستم. او را به معنای واقعی دوست دارم اما پیش از این کرار را جریمه کرده‌ایم. کرار با ما قرارداد دارد و تابع باشگاه استقلال است. پرسپولیسی‌ها هم بازیکنی دارند که امسال موارد انضباطی داشته که ما در این زمینه ورود نکرده بودیم و همه می‌دانند منظورمان چه بازیکنی است. حرفه‌ای نیست که یک باشگاه در مورد مسائل باشگاه دیگر اظهارنظر کند. بهتر است پرسپولیسی‌ها کار خودشان را انجام دهند و ما نیز کار خودمان را.

محمود فکری هم در واکنش به اظهارات پرسپولیسی‌ها در خصوص اظهارات کرار گفت: اگر پرسپولیسی‌ها اوضاع و احوال خودشان را سر و سامان دهند، بهتر است. استقلال افرادی دارد که در مورد بازیکنش تصمیم‌گیری و با آن برخورد کند. اگر دوستان از سر دلسوزی نظری دارند، بهتر است در مورد باشگاه خودشان صحبت کنند.

اعتراض استقلال باعث افزایش محرومیت کرار

حسین عبداللهی، دبیر کمیته انضباطی فدراسیون در خصوص صحبت‌های جاسم کرار که علیه کمیته انضباطی و فدراسیون مصاحبه کرده بود، اظهار داشت: اگر جاسم کرار از ادبیات خوبی استفاده نکرده باشد، تخلف دیگری مرتکب شده و قطعا به آن رسیدگی می‌کنیم. چه او باشد و چه نباشد، به این مسئله قطعا رسیدگی خواهیم کرد. او فعلا تحت قرارداد با استقلال است و طبق آیین‌نامه هم با اینگونه مصاحبه‌ها برخورد خواهیم کرد. البته انتظار هم نداریم که اگر ما کاری انجام می‌دهیم به ما جایزه بدهند اما توقع اینقدر بی‌مهری هم نداریم.

قلعه‌نویی: کرار باید در حد خودش حرف بزند

امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که «آیا جاسم کرار حق دارد به آن شکل مصاحبه کرده و فوتبال ایران و فدراسیون آن را زیر سؤال ببرد؟»، گفت: نه، با حرف‌های کرار موافق نیستم و او باید حد خودش را بداند. کرار حق ندارد به فدراسیون، باشگاه و فوتبال ایران بی‌احترامی کند. اگر قرار باشد کرار این مسئله را رعایت نکند، خودمان با او برخورد می‌کنیم. به این بازیکن اجازه نمی‌دهم بخواهد به فوتبال ایران توهین کند. او باید در صحبت‌هایش حد و حدود خود را رعایت کرده و در اندازه یک بازیکن صحبت کند. (اینجا)

البته قلعه نویی چند روز بعد به محرومیت کرار اعتراض کرد و گفت: در هیچ کدام از مراحل صدور حکم برای جاسم کرار عدالت رعایت نشد، نه در محرومیت اولیه، نه در تعلیق آن و نه در محرومیت ثانویه. (اینجا)

کفاشیان تلویحاً خواستار اخراج کرار شد

رئیس فدراسیون فوتبال پس از انتقادات بازیکن فوتبال از این فدراسیون گفت: این هم یک رفتار بد است. چرا باید یک ورزشکار و فوتبالیست که این چنین حرف می‌زند را در سیستم باشگاهی خود نگه داریم.

معاون حقوقی استقلال: با کرار برخورد می شود

محسن بزرگی درباره اظهارات تند کرار جاسم علیه استقلال و فدراسیون فوتبال عنوان کرد: این بازیکن را ممنوع‌المصاحبه کرده‌ایم. بازیکن حرفه‌ای نباید خودش در این مسائل دخالت دهد. اگر بازیکن حد و اندازه‌ خودش را نداند، هم به خودش لطمه می‌زند و هم به باشگاه. کرار این اصل را رعایت نکرد و صحبت‌هایی انجام داد که مجبور شدیم وی را ممنوع‌المصاحبه کنیم. کرار تحت قرارداد استقلال است و باید به دستورات توجه کند.

مهدوی‌کیا: پاسخ دندان‌شکنی به کرار بدهید

مهدی مهدوی کیا در مورد رفتارهای کرار جاسم هافبک عراقی تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم مسئولان استقلال پاسخ دندان‌شکنی به رفتارهای کرار بدهند.

مسئول فرهنگی باشگاه استقلال: کرار جاسم مشکل روحی دارد

حجت‌الاسلام احمد مالک هم رفتار جاسم‌ کرار را محکوم کرد و گفت: به نظر کرار یک مقدار مشکل روحی دارد که باید حل شود.
وی معتقد است نباید رفتار و گفتار بد این بازیکن را به کل استقلال نسبت داد. او هرگونه رفتار توهین یا تبعیض‌آمیز با این بازیکن عراقی را هم رد می‌کند و می‌گوید اگر کرار چنین باوری دارد به خاطر تصور اشتباهی است که برای خودش ساخته است. رفتار هر بازیکنی از جمله کرار به شخصیت خود بازیکن بر می‌گردد و نباید آن را به تمام باشگاه تعمیم داد. رفتارهای بد کرار فقط به استقلال برنمی‌گردد. او در تراکتورسازی و سایر تیم‌ها نیز چنین رفتاری داشته است. او گاهی رفتارهایی در زمین انجام می‌دهد که نه تنها داور و تیم رقیب که خود ما هم آن را شایسته نمی‌دانیم و محکوم می‌کنیم. (اینجا)

محمدزاده: شاید کرار را مجازات کنیم

علی اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق در مورد وضعیت جاسم کرار و صحبت‌هایی که او علیه فوتبال ایران انجام داده است، گفت: بابت صحبت‌هایی که این بازیکن انجام داده، او را احضار کرده‌ایم. فکر می‌کنم هفته آینده نوبت جلسه رسیدگی به تخلف این بازیکن است.
وی در مورد اینکه احتمال دارد کرار باز هم محروم شود، گفت: کرار از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته انضباطی باشگاه مجازات شده است، با این حال شاید ما هم برای او مجازاتی در نظر بگیریم.

افشارزاده: کرار شأن باشگاه را حفظ نکرد

بهرام افشارزاده هم در خصوص جاسم کرار اظهار داشت: کرار کار اشتباهی کرد و باید اجازه می‌داد تا نماینده باشگاه صحبت کند. ما در اسرع وقت اقدام می‌کنیم. وی گاهی یک رفتاری که نباید، انجام می‌دهد متأسفم که باشگاه تمام وقت خود را برای دفاع از این بازیکن گذاشت اما او شأن باشگاه را حفظ نکرد.

افشارزاده: موهای کرار را می کشند تا عصبانی شود
 
البته مدیرعامل استقلال چند روز بعد تغییر موضع داد و گفت: در خصوص مسایلی که درباره جاسم کرار مطرح می‌شود یک مقدار بزرگنمایی صورت گرفت. با توجه به عدم آشنایی او با زبان فارسی و این که در زمان مصاحبه مترجمش به همراه او نبوده است مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و از صحبت‌های او سوء برداشت شد. به هر حال عصبانیت کرار برای ما از پیش روشن بود اما در زمین او را اذیت می‌کنند و خطاهای متعددی روی او انجام می‌دهند و موی او را می‌کشند. این باعث می‌شود از کوره در برود. فکر می‌کنم حریفان ما نقطه ضعف او را پیدا کرده‌اند. کرار در صحبت‌هایی که با من داشت از کمردرد و درد پا گلایه می‌کرد و می گفت به خاطر خطاهای متعددی که رویش صورت می‌گیرد نمی‌تواند به خوبی تمرین کند. (اینجا)

کرار: از حرفهایم سوءبرداشت شده است!

هافبک عراقی استقلال سه روز پس از مصاحبه جنجالی خود با چرخشی عجیب و با اعلام این موضوع که به دلیل عدم تسلط به زبان فارسی نتوانسته منظور خود را برساند گفت که امیدوار است شانس حضور در لیگ برتر ایران را از او نگیرند.
کرار جاسم با عذر خواهی مجدد از عکس العملش در بازی با سایپا گفت: در آن لحظه احساسی شدم و نسبت به داور بازی عکس العمل نشان دادم که یک عکس العمل احساسی بود. باز هم از داوران ایرانی عذرخواهی و خواهش می‌کنم به خاطر یک اشتباه من در زمان حضورم در تراکتورسازی با ذهنیت منفی نسبت به من قضاوت نکنند. (اینجا)

تاج: اگر اعلام می‌کند که مسائل را نگفته ما هم نشنیده بگیریم!

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در مورد صحبت‌های کرار یادآور شد: باید هرچه زودتر این مسائل و صحبت‌ها را تمام کنیم. اگر او اعلام می‌کند که مسائل را نگفته ما هم نشنیده بگیریم. به هر حال آدم‌ها اشتباهاتی انجام می‌دهند. کرار مسبوق به سابقه هم هست. اگر او صحبت‌هایش را رد نمی‌کند هرچه زودتر در این زمینه تصمیم بگیریم. وزارت ورزش هم به ما توصیه کرده است  خود ما هم در این امر با دقت عمل می‌کنیم.

فروتن: فوتبال حسود ما می‌خواهد کرار را نابود کند

 بهمن فروتن به نوعی با حمایت از کرار و با بیان اینکه کرار در فوتبال ما اینطوری شده و داوران هم از او محافظت نمی‌کنند، می گوید: کرار یک بازیکن‌مبتکر، خلاق و حساس است که در 16 تیم ما مثل او وجود ندارد. هر کسی به کرار می‌رسد یک صدمه‌ای می‌زند. در آن صحنه خطایی که بازیکنان سایپا روی کرار مرتکب شدند، فغانی باید از او حمایت می‌کرد ولی چرا نکرد؟ بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که فوتبال‌ما یک فوتبال حسود است و روی حسادت کار می‌کند. ما یک بازیکن خارجی آورده‌ایم که در پشت خودش بهترین بازیکن لیگ ما است و می‌خواهیم او را نابود کنیم و کرار هم بر نمی‌تابد. (اینجا)

خداداد: جای قلعه نویی بودم کرار را با لگد بیرون می کردم

خداداد عزیزی با حمله تند به کرار می گوید: کرار در حدی نیست که درباره ایران نظر دهد. مگر کجا بازی کرده‌ که درباره فدراسیون و فوتبال ایران نظر می‌دهد. این صحبت کردن کرار از بدبختی و دلال بازی فوتبال ماست که پول ما را می‌گیرند و علیه خودمان هم صحبت می‌کنند. من اگر جای قلعه‌نویی بودم چنان لگدی می‌زدم که تا اربیل و سلیمانیه عراق بدود … این مصیبت فوتبال ماست که کرار هم درباره ما اظهار نظر می‌کند.

روشن: کرار مشکل ژنتیکی دارد

حسن روشن با بیان اینکه کرار بازیکن خوبی است اما به همان اندازه هم اخلاقش بد است، گفت: بازیکنان خوش‌اخلاق عراقی هم مانند عماد‌رضا بوده‌اند که به ایران آمده‌اند اما کرار جاسم مریض است و از لحاظ ژنتیکی مشکل دارد. قطعا اگر استقلال هم در کورس قهرمانی نبود با کرار جاسم برخورد می کرد اما اکنون چنین ریسکی را نمی‌کند چون می‌خواهد نتیجه بگیرد.

کتک کاری؛ تازه‌ترین شاهکار آقای عراقی

به گزارش مشرق، کرار جاسم در بازگشت از عراق پس از جنجال های محرومیتش، در تمرینات استقلال با یک خبرنگار درگیری فیزیکی پیدا کرد و شاکی شد که چرا مصاحبه وی را منتشر کرده است.

بهرام افشارزاده در خصوص درگیری روز شنبه جاسم کرار در تمرین استقلال بیان کرد: من واقعا نمی‌دانم او چرا این کارها را انجام می‌دهد و از این اتفاقات متعجب هستم. ما او را احضار کرده ایم و امروز باید به باشگاه بیاید تا با کرار صحبت کنیم و ببینیم چرا این رفتارها را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید کرار با این رفتارها به دنبال جدایی از استقلال است، گفت: من روانشناس نیستم که بدانم چرا کرار این کارها را انجام می‌دهد ولی این رفتارهای او دیگر غیر عادی شده است. در هر صورت امروز در جلسه‌ای که در باشگاه خواهیم داشت با کرار صحبت می کنیم و بررسی می‌کنیم که چرا این مسایل از او سر می‌زند.

پیشکسوت استقلال در خصوص رفتارهای جاسم‌کرار و عدم برخورد باشگاه استقلال با او تاکید کرد: کرار باید همان موقع که اولین اشتباه را مرتکب شد از تیم کنار گذاشته می‌شد. وقتی چنین کاری صورت نگرفت او اخلاقش را ادامه داد و هر روز با یک شخصی مشکل پیدا کرد. بازیکن هرچند از لحاظ فنی در سطح بالایی باشد اما وقتی اخلاق نداشته باشد نباید با او کنار آمد.

نوری تاکید کرد: من اگر بازیکن بودم می‌توانستم در دقیقه 10 کاری کنم که جاسم‌کرار اخراج شود زیرا او از لحاظ روحی و روانی بسیار حساس است و مشکل دارد. هم‌اکنون نمی‌توان او را اصلاح کرد زیرا ذاتش این گونه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    شما از باخت مقابل عراق میسوزید
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    اصلا قصد حمایت از کرار رو ندارم ، کرار باید جریمه می شد اما همه جای دنیا بازیکنی که از نظر فنی خوبه اما از نظر اخلاقی نه سعی می کنند که حفظ و کنترلش کنن . مثلا پپه مدافع برزیلی و ملی پوش پرتغالی رئال مادرید در زمین نقش ترمیناتور را بازی می کرد ، ویدئوهاش هست که با بازیکنان حریف و داور و حتی نیمکت حودی چه کار می کند اما به لطف سیستم خوب فوتبال آنجا ، پپه امروز نه عصبی است و نه یاغی . سوارز هم باید تا الان چند بار از فوتبال به کل محو می شد اما نگهش داشتند و الان یکی از ستون های بارسا است . اما در فوتبال غیراستاندارد ما چون تعداد روزنامه ها بسیار غیراستاندارد زیاد است برای تهیه خبر و فروش بهتر می روند دنبال زردک بازی ، حتی اگر به نابودی یک بازیکن منجر شود . در این بین مدیران و کادر استقلال و عوامل فدراسیون هم سوژه ساز خوبی برای مطبوعات زرد هستند . سوال اینجاست که چه چیز فوتبال ما اصولی است ؟!
  • محمود ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    بانظر خداداد کاملا موافق هستم .اخلاق و رفتارش شبیه داعشی ها شده این دیگه به درد فوتبال ایران نمیخوره. اگه همینطور پیش بره چهاروزه دیگه چاقوکش میشه
  • ناشناس ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    برو بابا ، روانی وطن فروش . طرف بیاد ملیاردی از قبل این کشور پول بگیره ، آخرم هرچی از دهنش در بیاد به این کشور و فوتبالشو داور و بازیکن ملی بگه ، به خبر نگار ایرانی توهین و دست درازی کنه . . . هیچی نگیم؟؟؟؟مسئولان استقلال بی غیرتند که به خاطر یه بازیکن مثلا خوب ( که اونم فقط به دلیل سطح فنی پائین بازیکنان داخلی به چشم میاد و گرنه تو تیم کشور خودش دعوتم نشد ) چشمشونو رو همه اوباش گریها و توهینای این آقا بستن و جای تنبیه فقط توجیه میکنن
  • ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    کرار بازیکن خوبی هستش خداییش داورهامون در حقش بی انصافی کردند
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    تصورم این است ایشان بشدت مشکل روانی دارد !!!کسی که با تفنگ شکاری بالاسر جنازه شکارش فیگور بگیرد مشکل دارد !!اینهم از روزیکه امده هرروز یک جنجالی بر پا میکند !!عطایش را به لقایش ببخشند تا کاری دست کسی نداده است !!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    اون باختمونم که به حق بود!!!!
  • فرشاد ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    آقا، خود خداداد هم مثل قوم مغول شده. به هرکی‌ میرسه حمله میکنه. به تنها موجودی که حمله نمیکنه، عکس خودش تو آینه است!!!
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    با لگد بندازینش بیرون
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    وقتی مربی قلعه نوعی باشه بازیکن هاش هم بهتر از این نمی شه.
  • حسین ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    ایول ناشناس 01:30

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس