کد خبر 393181
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد آموزش جنگجویان معارض به اصطلاح «میانه‌روی» سوری چهار تا ۶ هفته دیگر آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در سخنانی گفت: «ارزیابی ما این است که ما باید در طی 4 تا 6 هفته آینده برای آغاز آموزش آماده باشیم.»

پس از ماه‌ها مذاکرات سخت و دشوار، واشنگتن و آنکارا در 19 فوریه توافق بر سر آموزش و تجهیز نظانی معارضان میانه‌روی سوری در ترکیه را نهایی کردند.

وزارت خارجه ترکیه، دیروز اعلام کرد برنامه آموزش و تجهیز نظامی معارضان میانه‌روی سوریه اول ماه مارس آغاز خواهد شد.

ولی دریادار کربی تصریح کرد فرآیند گزینش عناصری که قرار است در این برنامه آموزشی مشارکت کنند، تاکنون تکمیل نشده است و تنها حدود 100 داوطلب آموزش روند گزینش را گذرانده‌اند در حالی‌که براساس توافق صورت گرفته، بایستی در هر مرحله بین «200 تا 300» جنگجو مشارکت کنند.

اختلاف واشنگتن و آنکارا در روند آموزش معارضان سوری به‌ویژه درباره دشمنی  که باید با آن جنگیده شود، متمرکز شده است. در حالی‌که واشنگتن بر روی مبارزه با گروه تروریستی داعش تأکید دارد ولی آنکارا ترجیح می‌دهد جنگجویان آموزش دیده با سرسخت‌ترین دشمن آن یعنی نظام دمشق نبرد کنند.

قرار است یک تیم آمریکایی متشکل از 1000 نظامی با هدف آموزش معارضان «میانه‌روی» سوری در کشورهای ترکیه، عربستان سعودی و قطر حضور یابند که تاکنون حدود 100 نظامی آمریکایی به ترکیه اعزام شده‌اند تا مقدمات این ماموریت آموزشی را انجام دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • احد ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا و ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس