کد خبر 393144
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱

شهردار جدید شهر بغداد عراق از روز پنجشنبه کار خود را با هدف تغییر اساسی در این شهر آغاز کرد.

به گزارش مشرق، «رافد جبوری» سخنگوی نخست وزیر عراق هفته گذشته در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق «نعیم عبعوب» شهردار بغداد را از سمتش برکنار و خانم «ذکری علوش» را جایگزین او کرد.

بر اساس اظهارات سخنگوی نخست وزیر عراق هر چند عبعوب با شکایات و انتقادات گسترده اهالی بغداد روبرو بود اما برکناری او به منزله مجازات او نبوده است، عبعوب برکنار شد تا فرد دیگری در سمت شهرداری بغداد قرار بگیرد.

نعیم عبعوب به بیان سخنان وارونه از اوضاع واقعی بغداد معروف است. او در شرایطی که پایتخت عراق در حوزه خدمات، توسعه، زیر ساخت و امنیت با مشکلات گسترده‌ای روبرو بود در سخنان خود اوضاع شهر را به گونه‌ای دیگر توصیف می‌کرد.

نخستین بار در تاریخ عراق است که یک زن به عنوان شهردار آن هم در بغداد منصوب می‌شود. خانم علوش که فارغ التحصیل دوره دکترای مهندسی شهری است و پیش از این در وزارت آموزش عالی کشور سمت مدیر کلی را بر عهده داشت روز پنجشنبه مأموریت خود را در شهرداری پایتخت آغاز کرد.

ذکری محمد علوش پس از بر عهده گرفتن منصب شهرداری بغداد گفت که همه تلاش خود را به کار خواهم برد تا پایتخت عراق تمیز‌ترین پایتخت جهان بشود.

شهرداری بغداد بالا‌ترین سمت اداری در پایتخت عراق به شمار می‌آید و تعیین شهردار با نخست وزیری است. بر اساس قانون سال ۱۹۶۴ در عراق، شهردار پایتخت اختیارات هم سطح با وزیر دارد.

شرکت مشورتی مرسر که شرایط زندگی در ۲۲۳ شهر جهان را بررسی می‌کند اعلام کرد که بغداد در رتبه آخر قرار گرفت.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    ببینم چند مرده حلاجی..
  • هومن ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    قال رسول الله صلى الله عليه و سلم لن يفلح قوم ولوا أمرهم امراة قومي كه كارشان را دست زن بسبارند هركز رستكار نمي شوند و حضرت علي مي فرمايند طاعة النساء ندامة أطاعت از زنان مايه ندامت و بشيماني است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس