کد خبر 392882
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

نتایج مطالعه جدید پایگاه اینترنتی عربستانی "کمپین سکینه"، بیانگر آن است که دلایل عضویت زنان سعودی در گروه های افراطی به میزان 32.40 درصد فکری، 16.33 درصد عاطفی و 53.26 درصد نیز اجتماعی است.

به گزارش مشرق، "عبدالمنعم المشوح" رئیس کمپین سکینه وابسته به وزارت امور اسلامی عربستان، در این خصوص به روزنامه "عکاظ" گفت: پیوستن زنان سعودی به گروهک تروریستی داعش برعکس سایر زنان سایر کشورها، با تحرک رسانه ای گسترده ای همراه است.

وی فاش کرد که این بزرگنمایی با هدف خدشه دار کردن چهره عربستان و تبلیغ و بازاریابی برای داعش صورت می گیرد، به ویژه این که برخی از زنانی که جذب گروه های افراطی می شوند در اصل عربستانی نیستند و تنها در عربستان زندگی می کنند.

المشوح گفت: البته این امر بدان معنا نیست که زنان سعودی جذب داعش نشده اند بلکه تعداد آنها بسیار اندک است و اکثر زنانی که در عربستان جذب داعش شده اند، مغربی و اروپایی بوده و از قبل افکار افراطی داشته اند.

وی در پایان خواهان توجه جدی به مساله پیوستن زنان عربستانی به داعش شد و اظهار داشت: این درحالی است که مقابله با این مشکل (جذب زنان به داعش) در اینترنت ضعیف است و صاحبان افکار افراطی از طریق حساب های خیالی خود در اینترنت زنان را از حقایق دور نگه داشته و از آنها برای انتقال افکار افراطی خود استفاده می کنند و در عین حال ارتباط با این زنان و نصیحت آنها دشوار است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    1 0
    فحشا آزادی
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    1 0
    فحشا آزادی و جهل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس