مدیرکل پدافندغیرعامل استان بوشهر گفت: رزمایش پرتوی با هدف ایجاد آمادگی و افزایش توانمندی در مقابله با حوادث هسته ای هشتم و نهم اسفندماه در اطراف نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می شود.

به گزارش مشرق، نعمت الله سبحانی در نشست هماهنگی برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر افزود: با توجه به این که نیروگاه اتمی بوشهر که از ایمن ترین نیروگاه های جهان است در این استان قرار دارد، لازم است مردم و مسوولان توانمندی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی افزایش دهند.

وی با یادآوری این که پدافند غیرعامل نقش مهم و تاثیر گذاری در کاهش خسارت و تلفات دارد، اظهار کرد: آشنایی مردم و مسوولان با پدافند غیرعامل برای مقابله با حوادث و سوانح گوناگون ضروری است که این مهم باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

سبحانی با اشاره به این که همه دستگاه های اجرایی در کمیته های مختلف در این رزمایش مشارکت دارند، افزود: کمیته های تخصصی برای برپایی مطلوب این رزمایش تشکیل شده که امید می رود رزمایش پرتوی به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر تاکید کرد: باید از دانش علمی و فناوری های نوین برای ایجاد مصونیت و کاهش خطرات ناشی از تهدیدهای احتمالی استفاده کنیم.

* مشارکت همه دستگاه ها در برگزاری رزمایش

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: رزمایش پرتوی با مشارکت و تعامل همه جانبه دستگاه های مختلف در قالب 9 کارگروه تخصصی برگزار می شود.

سرهنگ حمید خرمدل اظهارکرد: ظرفیت استان بوشهر در نیروی انسانی توانمند و پرتوان است که این مهم در همه عرصه ها آشکار شده است.

وی با بیان این که برای برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر جانمایی های لازم انجام شده است، گفت: در این رزمایش همه تجهیزات و امکانات لازم و پیشرفته استفاده و دو مرکز برطرف کردن آلودگی نیز راه اندازی می شود.

خرمدل بیان کرد: همچنین در رزمایش پرتوی بوشهر، پایش هوایی بوسیله بالگرد انجام می شود.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان این که همه نیروهای شرکت کننده در رزمایش پرتوی بوشهر آموزش دیده اند، ادامه داد: در این تمرین گروهی دو قرارگاه تاکتیکی و صحنه ای ایجاد می شود.

* تجهیزات لازم برای برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر فراهم شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: رزمایش پرتوی در این استان با مشارکت اعضای کارگروه های تخصصی برگزار می شود که در این زمینه تجهیزات لازم فراهم شده است.

فتح الله حقیقی در نشست هماهنگی برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر افزود: برگزاری رزمایش در هر زمینه ای ارزیابی توانمندی و اقتدار نیروها است که اکنون نیروهای شرکت کننده در رزمایش پرتوی با فراگیری آموزش های لازم، آماده نمایش توانمندی خود هستند.

وی یادآور شد: بوشهر از استان هایی که تمام نگاه های جهانی به آن معطوف است زیرا علاوه بر این که پایتخت انرژی به شمار می رود، از ظرفیت های گوناگونی برخوردار است.

حقیقی گفت: رزمایش پرتوی در بوشهر یک رزمایش ملی است که باید همه تلاش کنند تا به بهترین نحو اجرا و عملیاتی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان این که وظایف نیروهای شرکت کننده در رزمایش در کارگروه های تخصصی تبیین شده است، افزود: رزمایش پرتوی در بوشهر با مشارکت اعضای کارگروه های تخصصی برگزار می شود که در این زمینه تجهیزات لازم فراهم شده است.

حقیقی تاکید کرد: در برگزاری رزمایش پرتوی باید اطلاع رسانی دقیق انجام شود تا از هرگونه سوءاستفاده دشمنان و بیگانگان جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس