کد خبر 392286
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش سرعت صدور روادید عمره برای زائران ایرانی، حالا رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داده است.

 به گزارش مشرق، پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش سرعت صدور روادید عمره برای زائران ایرانی، حالا رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داده است.

سعيد اوحدي از شيب تند كاهش صدور رواديد عمره در روزهاي اخير از سوي طرف عربستاني خبر داد و تأكيد كرد: درصورت حل نشدن اين مشكل چاره‌اي جز تغييرات و جابه‌جايي جدي در برنامه پروازهاي عمره نخواهد بود.

وي با بيان اينكه از 10روز گذشته شاهد كاهش صدور رواديد عمره در كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد هستيم گفت: اين اتفاق‌ شيب تندي دارد به‌طوري كه تاكنون 50درصد كاهش در صدور ويزا را شاهد بوده‌ايم‌‌.

اوحدي با بيان اينكه هم‌اكنون بيش از 60هزار مجوز ويزاي عمره با تأييد وزارت خارجه و حج عربستان براي صدور رواديد عمره در كنسولگري‌هاي اين كشور در تهران و مشهد وجود دارد، افزود: اگر روند كاهش صدور ويزا ادامه داشته باشد كه متأسفانه تا امروز ادامه داشته و اگر تلاش‌هاي دستگاه ديپلماسي كشورمان به نتيجه نرسد و مشكل موجود تا روز سه‌شنبه( امروز) حل نشود، همانگونه كه پيش از اين نيز به اطلاع مردم رسيده مجبوريم در قالب اطلاعيه‌اي تغييرات و جابه‌جايي‌هاي جدي را در برنامه پروازهاي عمره اعلام كنيم.

اگر با همين شيب و روند بخواهند ويزا صادر كنند، 50درصد پروازهاي ما در مرحله دوم اعزام‌هاي عمره لغو خواهد شد و ما به همين منظور بابت اين اتفاق از مردم عزيز پوزش مي‌خواهيم البته اميدواريم تا يكي‌دو روز آينده اين مشكل برطرف شود. به گفته وي درصورت لغو 50درصد پروازها، تغييرات جدي در جابه‌جايي پروازها و گروه‌هاي قيمتي ايجاد خواهد شد و تمام خسارت‌ها برعهده شركت‌هاي طرف قرارداد سعودي خواهد بود.

تاكنون در مرحله اول اعزام‌هاي عمره حدود 280هزار زائر ايراني به عمره اعزام شده‌اند.برنامه سازمان حج و زيارت اين است كه تا پايان مرحله اول اعزام‌هاي عمره - 20اسفندماه- تعداد عمره گزاران ايراني به مرز 320هزار نفر برسد و در مرحله دوم اعزام‌هاي عمره كه از 21اسفند آغاز خواهد شد و تا 27خرداد سال آينده ادامه خواهد داشت به 750هزار زائر اعزامي در عمره برسيم.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس