کد خبر 392284
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در همه جای دنیا اختلاف بین درآمد پزشکان و پرستاران وجود دارد اما متوسط اختلاف در کشورهای دیگر به اندازه اختلاف در کشورمان نیست. حداکثر اختلاف حقوق پزشکان و پرستاران در دیگر کشورها 10 برابر است اما در کشور ما اختلاف 100 برابری و 200 برابری در برخی موارد وجود دارد.

 به گزارش مشرق، محمد میرزا بیگی معاون وزیر بهداشت گفت: نظام پرداخت و کمبود نیرو دو چالش جدی عرصه پرستاری است و امیدواریم با اجرای طرح عملکردی، مشکلات موجود رفع شود.

محمد میرزا بیگی دوشنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به مناسب روز پرستار (میلاد حضرت زینب (س) افزود: ما گروه های مختلف پرستاری داریم و بخش قابل تغییر در عرصه پرستاری، کارانه است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز که طرح تحول سلامت جا افتاده، در نگاه مجلس و دولت این موضوع دیده می شود که مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و میزان کار پرستاران افزایش یافته است.

میرزابیگی اظهار کرد: کار کوتاه مدت ما پرداخت 1.7 کارانه بود که بر اساس آن 5 ماه کار ضربدر 1.7 شد و بنا است که تا پایان سال از ابتدای مهر ماه، این رقم به صورت علی الحساب محاسبه و پرداخت شود.

به گفته وی، به 95 درصد از پرستاران بیمارستان های دولتی که طرح تحول سلامت در آن اجرا شده، این کارانه پرداخت شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: طرح جدید ما پرداخت عملکردی است. این طرح از 26 بهمن به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده است.

میرزابیگی در این باره توضیح داد: در نظام تبعیض آمیز کارانه ای، پایه غلطی گذاشته شد و امیدواریم در پرداخت عملکردی، این اشتباه تا حدی جبران شود.

وی ادامه داد: طرح تبعیض آمیز کارانه موجب اختلاف حقوق میان پرستاران را در بیمارستان های مختلف موجب می شد اما در پرداخت عملکردی تلاش شده این تبعیض گرفته شود. اجرای این طرح تا خرداد آزمایشی است و پرستاران می توانند در این مدت آن را ارزیابی کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: تعرفه گذاری باید در بسته های خدمتی درمانی باشد. اشکال کنونی در شورای عالی بیمه است و عدم تصویب تعرفه گذاری در این شورا، موجب مسکوت ماندن آن شده است.

میرزابیگی اظهار امیدواری کرد که دوستان در سازمان مدیریت، تصمیماتی برای گرفتن نیروهای جدید پرستار در سراسر کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: راه اندازی یک مجموعه هولدینگ در کنار وزارت بهداشت به صورت کشوری و ایجاد شعب در دانشگاه های علوم پزشکی، یکی از راهکارهای ما برای امنیت شغلی پرستاران است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: اگر این هلدینگ راه اندازی شود تا زمان صدور مجوزهای استخدام، این هلدینگ به امنیت شغلی ما کمک می کند.

*تبعیض در تعرفه

در ادامه این برنامه احمد نجاتیان قائم مقام سازمان نظام پرستاری نیز با تقدیر از طرح تحول سلامت از سوی دولت یازدهم اظهار کرد: امروز دغدغه های ما درباره بیماران کمتر شده اما در بحث حقوق پرستاران با مشکلی قدیمی روبرو هستند.

وی یادآور شد: کم بودن حقوق پرستاری و اختلاف درآمد در نظام سلامت چشمگیر است و خواسته پرستاران رعایت عدالت در پرداخت ها است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: در همه جای دنیا اختلاف بین درآمد پزشکان و پرستاران وجود دارد اما متوسط اختلاف در کشورهای دیگر به اندازه اختلاف در کشورمان نیست. حداکثر اختلاف حقوق پزشکان و پرستاران در دیگر کشورها 10 برابر است اما در کشور ما اختلاف 100 برابری و 200 برابری در برخی موارد وجود دارد.

به گفته نجاتیان، اختلاف میزان پرداختی پرستاران و پزشکان باید در نهایت 15 تا 20 برابر باشد.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های دولت به کار گیری نیروهای شرکتی بود . ما سال های گذشته این تجربه را داشتیم که در حق بسیاری اجحاف می شد.

نجاتیان گفت: پرستاری باید دارای استخدامی باشد و این پیشه، یک شغل حاکمیتی محسوب می شود.

منبع: برترین‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن خواه ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    تعیین حداقل و حداکثر درآمد برای حمایت و یا دریافت مالیات از ضروریات جامعه است. اگر "برخی پزشکان" بداند از یک حد به بالا برای درآمدشان باید به صورت تصاعدی مثل همه جای دنیا مالیات پرداخت کند، فله ای بیمار ویزیت نمی کند، بنده شاهد ویزیت حدود 100 بیمار طی 3 ساعت حضور متخصص در درمانگاهی در قم بودم که حتی مهلت نشستن بیمار بر صندلی را برای مغاینه نمی داد!!! یکبار برای همیشه قوانین را عادلانه بررسی و. تصویب کنیم تا رفاه و کمال شامل اکثر مردم این سرزمین بشود، ان شاالله.
  • وطن خواه ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    تعیین حداقل و حداکثر درآمد برای حمایت و یا دریافت مالیات از ضروریات جامعه است. اگر "برخی پزشکان" بداند از یک حد به بالا برای درآمدشان باید به صورت تصاعدی مثل همه جای دنیا مالیات پرداخت کند، فله ای بیمار ویزیت نمی کند، بنده شاهد ویزیت حدود 100 بیمار طی 3 ساعت حضور متخصص در درمانگاهی در قم بودم که حتی مهلت نشستن بیمار بر صندلی را برای مغاینه نمی داد!!! یکبار برای همیشه قوانین را عادلانه بررسی و. تصویب کنیم تا رفاه و کمال شامل اکثر مردم این سرزمین بشود، ان شاالله.
  • حسن توکلی ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    با توجه به اینکه اکثر مردم کشور ما جمعیت متوسط و فقیر هستند این دستمزدهای پزشکان با درآمد مردم همخوانی ندارد و این خیانت پزشکان در حق مردم است .... در کشور فرانسه حقوق یک معلم یا مهندس با حقوق یک پزشک برابر است ....
  • ناشناس ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    پرستاران ماهی2تومن می گیرند یعنی2برابر معلم ها درضمن اونها هم کارشناسی هستند.نه دکترا.بعد هم اگر اختلاف200برابری درست باشه یعنی پزشکان عمومی400میلیون می گیرند به خدا دروغی بزرگ است پزشک عمومی ماهی10تومن بیشتر درامد نداره.حتی اگر اختلاف100برابر هم باشه باید درامد پزشک عمومی200میلیون در ماه باشد که شاید پزشک عمومی در3سال نتوانداین مبلغ را بدست آورد.بهتر است پرستاران خود را جراحان و متخصص ها مقایسه نکنند.
  • احمد ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    لطفا تفاوت حقوق کارکنان دولت با مدیرانشان را هم بگوئید!!!!!!!
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    پزشک عمومی در بیمارستان در بهترین حالت ماهی 3 تا 3.5 میلیون بیشتر نمیگیره شلوغش میکنند
  • ناشناس ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    یه معلم؟کاردانی را با دکترا مقایسه می کنی؟
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اصلا چه معنی داره؟ مگه یه دکتر چند برابر یه مهندس یا پرستار یا ماما درس میخونه و زحمت میکشه که بخواد ۱۰۰-۲۰۰ برابر حقوق بگیره؟؟؟؟ خیلی لی لی به لا لای این دکترای پول زیر میزی بگیر برای جراحیهای غیر قانونی میزارنو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس