کد خبر 391961
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

عیسی مومنی با رأی اعضای کنگره بعنوان رئیس جدید کشتی با کمربند آسیا انتخاب شد.

به گزارش مشرق، نخستین کنگره کشتی با کمربند آسیا زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی (uww) و فدراسیون کشتی کشورمان با حضور نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی و نمایندگان 17 کشور همزمان با جام جهانی کشتی فرنگی، در سالن کنفرانس خانه کشتی برگزار شد. در این کنگره زنو زنوف، نایب رئیس بلغاری فدراسیون جهانی و رئیس شورای کشتی اروپا، رادیکا یاکشی از ترکیه مسئول کمیسیون پرورش و توسعه فدراسیون جهانی، گینتاس از لیتوانی مسئول کشتی با کمربند جهان، رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی و عیسی مومنی مسئول کشتی سنتی و ساحلی کشورمان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست لالوویچ از فدراسیون ایران بعنوان تاثیرگذارترین و منظم‌ترین عضو فدراسیون جهانی نام برد و از رسول خادم در حمایت از فدراسیون جهانی کشتی قدردانی کرد و افزود: توسعه گونه‌های مختلف کشتی بدون یاری ایران بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم کشتی با کمربند را از سال ٢٠١٨ بطور همزمان در کنار مسابقات کشتی قهرمانی جهان برگزار کنیم.
در ادامه این جلسه با رأی گیری از اعضای شرکت کننده در این کنگره، عیسی مومنی مسئول کمیته کشتی‌های سنتی کشورمان به مدت 4 سال به عنوان رئیس جدید کشتی با کمربند آسیا انتخاب شد. مومنی پیش از این نیز به عضویت کمیسیون کشتی ساحلی جهان درآمده بود.
در این جلسه بگز از مغولستان به عنوان معاون پرورش و توسعه و ذکیروف از تاجیکستان مسئول کمیته داوران و عمر مختار أمبولی از هند بعنوان دبیر کمیسیون کشتی با کمربند آسیا انتخاب شدند.
همچنین با توافق أعضا قرار شد در خلال برگزاری کشتی قهرمانی 2015 جهان سه عضو دیگر به منتخبین کمیسیون کشتی با کمربند آسیا اضافه شود. تنظیم پروتکل همکاری در جهت رشد و توسعه کشتی با کمربند در کنگره فوق نشان از تلاش فدراسیون جهانی به رشد همزمان گونه‌های مختلف کشتی در سراسر جهان دارد.
منبع: فدراسیون کشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس