کد خبر 39187
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶

يک مسئول وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد: هزينه مداخله نظامي آمريکا در ليبي به 608 ميليون دلار رسيد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، اين مسئول پنتاگون که نخواست نامش فاش شود به روزنامه نگاران اعلام کرد: از 19ماه مارس که عمليات نظامي نيروهاي خارجي در ليبي به منظور ايجاد منطقه پرواز ممنوع در اين کشور آغاز شد تا چهارم اوريل، وزارت دفاع آمريکا 608 ميليون دلار در اين عمليات هزينه کرده است. مسئولان نظامي آمريکا پيشتر اعلام کرده بودند که مداخله نظامي کشورشان در ليبي تا 28 ماه مارس 550 ميليون دلار براي وزارت دفاع هزينه اضافي داشته است.

مايکل دانلي، مقام بلند پايه نيروي هوايي آمريکا، هفته گذشته اعلام کرده بود که تنها نيروي هوايي آمريکا در عمليات ايجاد منطقه پرواز ممنوع در ليبي روزانه چهار ميليون دلار هزينه مي کند.

وي در عين حال تصريح کرده بود که اين رقم پس از خروج هواپيماهاي جنگي آمريکا از ليبي، کاهش خواهد يافت.

آمريکا پس از ترديدها و طفره رويهاي فراوان براي مداخله نظامي در ليبي، فرماندهي عمليات نظامي برضد رژيم معمر قذافي را در ليبي بر عهده گرفت اما در ادامه فرماندهي اين عمليات را در31 ماه مارس به سازمان پيمان اتلانتيک شمالي، ناتو، واگذار کرد و نقش خود را به حمايت از عمليات هوايي محدود کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، بسياري از نمايندگان جمهوري خواه و دموکرات آمريکا با حضور آمريکا در عمليات نظامي نيروهاي خارجي در ليبي به شدت مخالفت مي کنند.

اين گروه از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا در توجيه مخالفت خود با حضور نظامي کشورشان در ليبي به هزينه هاي بالاي عمليات نظامي در اين کشور آفريقايي و مدت زمان اين عمليات اشاره و تاکيد مي کنند مداخله نظامي آمريکا در ليبي با قانون اساسي آمريکا مغايرت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس