کد خبر 391795
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

مردی که به بهانه فروش لیزینگی خودروهای خارجی، میلیاردها تومان از مشتریانش کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، اين مرد از طريق تبليغات پيامكي و اينترنتي دست‌كم 100نفر را فريب داد و از آنها 12ميليارد تومان كلاهبرداري كرد.

مدتي قبل با شكايت عده‌اي از مالباختگان، كارآگاهان اداره 14پليس آگاهي پايتخت در برابر پرونده‌اي قرار گرفتند كه از كلاهبرداري گسترده به بهانه فروش ليزينگي خودروهاي خارجي حكايت داشت.

يكي از مالباخته‌ها كه زن ميانسالي بود گفت: آبان‌ماه امسال پيامكي به دستم رسيد كه شرايط فروش اقساطي خودروهاي مدل بالا را اعلام كرده بود. من با ديدن اين تبليغات وسوسه شدم و تصميم گرفتم يك خودروي صفر به‌صورت اقساطي بخرم. خودم يك بي‌ام ‌و مدل پايين داشتم كه آن را به قيمت 148ميليون تومان فروختم تا يك خودروي بي‌ام ‌و مدل بالاي 370ميليوني بخرم.

اين زن گفت: بعد از اين تصميم راهي دفتر شركت در شمال‌غرب پايتخت شدم. دفتر بسيار مجللي بود و كارمندان زيادي در آنجا مشغول كار بودند. آن روز من با مديرعامل شركت صحبت كردم و بعد از اينكه شرايط اقساطي خودرو را برايم توضيح داد قرارداد نوشتيم. قرار شد 148ميليون تومان به وي بپردازم و مابقي را طي اقساط 48ماهه پرداخت كنم.

مشتريان زيادي براي خريد ماشين‌هاي گران‌قيمت خارجي آمده بودند و من به خيال اينكه شركت معتبري است، پول پيش را به‌صورت يك چك رمزدار پرداخت كردم و در اختيار مديرعامل قرار دادم. قرار شد بعد از يك‌ماه تا 45روز ماشين را تحويل بگيرم اما او فريبم داد.

زن ميانسال ادامه داد: بعد از 45روز مرتب با شركت تماس گرفتم اما هربار مديرعامل بهانه‌اي مي‌آورد. يك‌بار مي‌گفت تعداد زيادي خودرو از كشور خارجي خريده و آن شركت هنوز ماشين‌ها را به ايران نفرستاده است. بار ديگر مي‌گفت خودرو را فرستاده‌اند اما در گمرك دچار مشكل شده و به‌زودي به دستش مي‌رسد. درنهايت هم وقتي ديدم براي تحويل ماشيني كه 45روزه قولش را داده بودند حدود 4‌ماه معطل شده‌ام، فهميدم كه مديرعامل شركت كلاهبردار است و تصميم گرفتم از او شكايت كنم. زماني كه براي شكايت رفتم، تازه فهميدم كه اين مرد سر افراد زيادي را با اين شگرد كلاه گذاشته و همه آنها مانند من فريب تبليغات او را خورده‌اند.


در ادامه دست‌كم 100زن و مرد جوان از مديرعامل شركت شكايت كردند. همه آنها افراد تحصيل‌كرده‌اي بودند كه بين آنها از پزشك گرفته تا رئيس بانك به چشم مي‌خورد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه همه آنها براي خريد خودروهاي خارجي ازجمله اسپورتيج، هيوندا توسان، بنز، بي‌ام دبليو و... از 50تا بيش از 100ميليون تومان به‌عنوان پيش‌پرداخت در اختيار مديرعامل شركت قرار داده اما هيچ كدام از آنها ماشيني تحويل نگرفته بودند.

براي همين با در دست داشتن قراردادشان و رسيدهاي پرداختي به طرح شكايت پرداخته بودند. با افزايش اين شكايت‌ها، بازپرس دادسراي ناحيه 2تهران دستور دستگيري مديرعامل شركت را صادر كرد و با انجام تحقيقات تخصصي، مرد كلاهبردار هفته گذشته به دام افتاد. اين مرد كه به‌صورت قانوني شركت ليزينگي خودرو را تاسيس كرده براي انجام تحقيقات در اختيار مأموران اداره چهاردهم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفته و قاضي دستور توقيف اموال وي را صادر كرده است. به گزارش همشهري، ‌تا‌كنون مبلغ كلاهبرداري اين مرد جوان به 12ميليارد تومان رسيده است و تحقيقات پليسي از وي ادامه دارد تا زواياي پنهان پرونده آشكار شود.


منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس