کد خبر 391529
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

یک ژنرال بازنشسته ترکیه روز شنبه از تصمیم دولت این کشور برای خرید سامانه موشکی دوربرد سطح به هوا از چین استقبال کرد.

به گزارش مشرق، اسماعیل هاکی پکین رئیس سابق یگان اطلاعاتی ستاد کل ارتش ترکیه در کنفرانسی خبری گفت قطعا ترکیه باید سامانه موشکی چینی را به کشورهای اروپایی و آمریکا ترجیح بدهد زیرا چین با انتقال فناوری ، به ترکیه امکان خواهد داد در آینده ای نزدیک برای خود سامانه موشکی بسازد.

وی این اظهارات را پس از اظهارات هفته گذشته عصمت ییلماز وزیر دفاع ترکیه مطرح کرد که گفته بود ترکیه ترجیح می دهد از چین سامانه موشکی دوربرد سطح به هوا بخرد. این اظهارات ییلماز با نگرانی ها و احساسات در داخل ترکیه و خارج روبرو شد.

هاکی پکین تصریح کرد انتقال فناوری از چین به ترکیه در آینده به آنکارا امکان می دهد تا سامانه دفاعی خود را به کشورهای ثالث بفروشد و باعث شود ترکیه به یک صادرکننده صنعت دفاعی تبدیل شود.

وی گفت هدف آمریکا و کشورهای اروپایی این است که ترکیه تا آنجا که می شود در زمینه فناوری و تجهیزات سامانه های دفاعی یک کشور وابسته باقی بماند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    این خوشحالی به خار اینه که این نوع خرید ها استقلال بیشتری به ترکیه خواهد داد. و تا حدودی از سلطه ی ناتو بر این کشور کم میکنه. اونا استقلال تا این حد کم براشون انقدر خوشاینده. اونوقت برخی از دوستان داخلی میان اینجا نظر میذارند که استقلال به چه درد ما میخوره؟ بریم اف35 و سو 35 و پکف و پاتریوت و اس400 و ... بخریم ازشون. ترکیه و سران این کشور آرزوی استقلالی که ما داریم رو دارند.
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    خنده داره واقعا!! هنوز هیچی نشده یارو میگه: "هاکی پکین تصریح کرد انتقال فناوری از چین به ترکیه در آینده به آنکارا امکان می دهد تا سامانه دفاعی خود را به کشورهای ثالث بفروشد و باعث شود ترکیه به یک صادرکننده صنعت دفاعی تبدیل شود." عجب!! صادر کننده سامانه دفاعی موشکی؟!!! نه بابا!!!... حالا اول بسازیدش... بعد از آمریکا اجازه استفاده اش رو برای خودتون بگیرید، شاید بعدش بهتون اجازه بدن به این اعراب حاشیه خلیج فارس صادرش کنید... ترکیه با این همه وابستگی به غرب و بدون هیچگونه منابع انرژی تاثیرگذار؛ خوب اعتماد به نفسی برای خودش داره والا!!!! خوبه والا!! این ترکیه هم حسابی با خودش خوشه!!!... اون از افتضاحات تاریخی و ناسیونالیستی اردوغان که خودش رو وارث 16 امپراتوری بزرگ تاریخ میدونه!!! در حالیکه کلا آناتولی از روزگار سلجوقیان روم، ترک نشین شده؛ اون از بی آبروییه ترکها در کشورهای اروپایی (بیچاره اروپاییها که همیشه منتظرند به یه ایرانی برسن و کلی از مصیبتهایی که ترکها توی اروپا براشون درست کردند؛ تعریف کنند)، این آخری هم که آبروریزیهاشون در حمایت از داعش و گروه های تروریستی منطقه و خرید و فروش نفت و سلاح با تروریستها و شکستهای پشت سر هم راهبردهاشون، دیگه کلا ترکیه رو بازنده و سرافکنده شماره 2 بعد از عربستان کرده... واقعا باید برای این همه اعتماد به نفس ترکیه یه فشفشه روشن کرد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس