کد خبر 391333
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

مجلس فیلم محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی را کاملا تایید کرده و آن را مایه افتخار ایران دانستند.

 به گزارش مشرق، علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی در این باره گفت: فیلم محمد (ص) را دیدم و در چندجا با آن گریه کردم و اشک ریختم. واقعا فیلم تاثیر گذاری است. وی افزود: فیلم محمد (ص) بسیار خوش ساخت است و من خووشحال هستم که چنین فیلمی در ایران ساخته شده است.

فقط دو فیلم درباره پیامبر در جهان ساخته شده است

لاله افتخاری عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی هم با اشاره به این مطلب که فیلم "محمد(ص)” به کارگردانی مجید مجیدی بعد از فیلم "محمد رسول الله” به کارگردانی مصطفی عقاد، دومین اثر جهانی است که پیرامون پیامبر اسلام ساخته شده است، گفت: تا کنون فیلم های زیادی برای سایر پیامبران الهی ساخته شده اما فیلم مجیدی دومین اثر سینمایی است که برای پیامبر اسلام ساخته شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این فیلم تنها برای ایرانیان ساخته نشده است، عنوان کرد: مخاطبان این فیلم می توانند جمعیت ۸ میلیاردی کل دنیا باشند و قطعا تأثیرات این فیلم برای هر فردی از هر دین و مذهبی خواهدبود.

وی ادامه داد: آماده شدن پروژه فیلم محمد(ص) یکی از بهترین کارهایی بود که در سال اقتصاد و فرهنگ صورت گرفت و در جریان فیلم به خوبی دوره ای از کودکی و نوجوانی حضرت محمد(ص) به تصویر کشیده شده است.

افتخاری افزود: ساخت این فیلم می تواند الگویی برای سایر هنرمندان متعهد کشور باشد که با خلق آثار دینی و مذهبی پاسخی قاطع به تمام کسانی که در راستای اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلام قدم بر می دارند باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نقش هنرمندان و فیلمسازان در دنیای امروز تأثیرگذاری زیادی دارد لذا هنرمندان کشور ما باید از ظرفیت های موجود جهت تأثیرگذاری بر صحنه جهانی استفاده کرده و با تولید آثار دینی و مذهبی قدمی در زمینه مبارزه با اسلام هراسی بردارند.

تایید فیلم از سوی رهبری

سید علی طاهری, سخنگوی کمیسیون فرهنگی نیز ساخت فیلم محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی را یکی از بهترین اقدامات نظام در حمایت از سینمای کشور از ابتدای انقلاب تا کنون دانست و گفت: یکی از بهترین اقداماتی که نظام از ابتدای انقلاب تا کنون انجام داده حمایت از ساخت چنین فیلمی است که برای ساخت آن از آقای مجیدی تشکر می کنیم.

نماینده مردم گرگان  در مجلس ادامه داد: این فیلم مقطع سنی ۷ تا ۱۴ سالگی پیامبر اسلام(ص) را به تصویر کشیده که  امیدواریم بعد از کسب این موفقیت بتواند در آینده درباره تمامی زندگی حضرت فیلمسازی شود.

وی در ادامه هنر را یکی از مهم ترین ابزارها برای انتقال پیام اسلام ناب به دنیا دانست و تصریح کرد: امیدواریم هم مجید مجیدی مورد تشویق و حمایت نظام قرار گیرد هم بقیه هنرمندان با ساختن چنین فیلم هایی واقعیت های اسلام و ایران را به جهانیان منتقل کنند.

طاهری همچنین درباره برخی انتقادات از سوی الازهر مصر گفت: پیش از این آنها فیلمی را با عنوان "الرساله” را با همکاری آمریکا ساخته بودند که نسبت به فیلم کنونی محمد(ص) خیلی ضعیف تر است لذا طبیعی است مخالفت ها و انتقادهایی داشته باشند اما نسخه کنونی ایرانی کاملا قدرت برتر خود از لحاظ محتوایی و تکنیکی را نشان داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره ایراد برخی کشورها نسبت به نقش آفرینی کودکی به جای پیامبر خاطرنشان کرد: احتمالا به خاطر اینکه در آن سن حضرت محمد(ص) هنوز به پیامبری نرسیده بودند به تصویر کشیدن ایشان از لحاظ مراجع شیعه ایرادی ندارد.

طاهری در پایان خبر داد: مقام معظم رهبری فیلم محمد (ص) را کامل دیده و مورد تأیید قرار داده اند.

منبع: سینما رکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مطهری باید به حال خودش گریه کنه.
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مطهری به حال خودش گریه کند
  • ستاره ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    برای خودت گریه کن که از اصلاح طلب ها رکب خوردی و مجانی سواری دادی
  • مهدی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    جناب آقای مطهری فرزند شهید بزرگوار علامه مرتضی مطهری رحمه الله علیه بدان پدر بزرگوارت یارمخلص ولی فقیه عصرخودبودامام را شناخت وفهمید که چه هست وکه هست.اویار امامی بود که واصل الی الله بود.وپدربزرگوارشما می دانست ازکه داردحمایت می کندویقینا اگر زنده بودامرمی فرمودبه شما که به حال علی زمان گریه کن.چرا که امام خمینی رحمه الله علیه فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تابه مملکت شما آسیبی نرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس