تیمهای سپاهان و ذوب آهن که در شرایط مناسبی به سر می برند در حالی روز جمعه دربی اصفهان را برگزار می کنند که فرکی تا کنون موفق به شکست شاگرد خودش گل محمدی نشده است.

گروه ورزشی مشرق - تقابل سپاهان و ذوب‌آهن‌ یکی از حساس‌ترین دیدارهای ایستگاه 21 لیگ برتر خواهد بود. در یک سوی داربی اصفهان سپاهان رده سومی قرار دارد که می‌خواهد دوباره طعم صدرنشینی را بچشد و در طرف دیگر ذوب‌آهنی قرار دارد که از «مدعی» نبودن خسته شده است.

برنامه، نتایج کامل،جدول رده بندی و گلزنان لیگ برتر

ذوب‌آهن رده ششمی که در 7 بازی اخیر 6 برد به دست آورده تنها 6، 7 امتیاز با مدعیان بالانشین در جدول فاصله دارد و یکی، دو برد برابر تیم‌های مدعی می‌تواند این تیم را به جمع تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر بازگرداند.

استاد به‌دنبال تلافی بعد از یک سال و نیم

بازی بی‌برنده

یکی از نکات جالب توجه در داربی اصفهان نتایج تقابل‌های پیشین سرمربیان دو تیم سپاهان و ذو‌ب‌آ‌هن است. حسین فرکی سرمربی فعلی سپاهانی‌ها تاکنون سه مرتبه در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم با فولاد برابر تیم‌های گل‌محمدی قرار گرفته‌ اما موفق نشده این سرمربی جوان را شکست دهد.

حسین فرکی و یحیی گل‌محمدی نخستین‌بار در قامت سرمربیان فولاد و پرسپولیس مقابل یکدیگر قرار گرفتند. در ایستگاه 24 لیگ دوازدهم نبرد دو تیم به قضاوت سعید مظفری‌زاده هیچ گلی در برنداشت در حالی که 10 هزار هوادار قرمز، از پرسپولیس یحیی حمایت می‌کردند.

در دیدار 11 بهمن سال 91 هر دو تیم تلاش فراوانی کردند تا 3 امتیاز دیدار 2 سال و 20 روز قبل را به خود اختصاص دهند، اما نشد که نشد.

پیروزی شاگرد بر استاد
یحیی گل‌محمدی در تیم ملی شاگرد حسین فرکی بود و این بر جذابیت‌‌های تقابل دو مربی می‌افزاید. گل‌محمدی جوان از ابتدای لیگ سیزدهم هدایت تیم نفت را برعهده گرفت تا تقابل با فولاد و حسین فرکی را دوباره تجربه کند. یحیی که موفق نشده بود با پرسپولیس فولاد فرکی را شکست دهد، این بار با نفت بی‌ادعا در ایستگاه دوازدهم لیگ 13 به هدفش رسید.
پنجشنبه 11 مهر سال 92 در شرایطی که 5 هزار هوادار خونگرم جنوبی از فولاد در ورزشگاه تختی حمایت می‌کردند نفتِ یحیی با گل‌های رسول نویدکیا (62) و کمال کامیابی‌نیا (86) فولادِ فرکی را شکست داد. تعویض طلایی یحیی در اواخر بازی عالی بود؛ کمال کامیابی‌نیا در شرایطی تیر خلاص را به فولاد در حال شکست زد که 10 دقیقه از ورودش به زمین می‌گذشت.

آخرین برخورد
پس از آن فولاد و نفت در دور برگشت لیگ 13 مقابل یکدیگر صف‌آ‌رایی کردند تا بلکه جنوبی‌ها با فرکی تلافی شکست خانگی دور رفت را در بیاورند. در دیدار هفته 27 دو تیم، اتفاقا آرش افشین با گل دقیقه 13 خود روی پاس لوسیانو اولیویرا فولاد فرکی را از میزبان پیش انداخت. با این اوصاف 12دقیقه بعد نفت با پنالتی رضا نوروزی بازی را به تساوی کشاند. از بازی 27 بهمن سال 92 دقیقاً یک سال و سه روز می‌گذرد و فردا دو مربی برای چهارمین مرتبه رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. با این تفاوت که حال سرمربی دو تیم اصفهانی هستند تا در داربی نصف جهان شانس خود را برای ثبت یک نتیجه دلچسب بیازمایند. باید دید فردا یحیی بار دیگر بر استادش غلبه می‌کند یا این‌که حسین آقا شکست پنجشنبه 11 مهر سال 92 خود را پس از یک سال و 4 ماه و 16 روز تلافی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس