کد خبر 390776
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

تلگراف با اشاره به فعالیت داعش در لیبی و پیام هایی که توسط هواداران آن در فضای مجازی رد و بدل می شود گزارش داد که تروریست ها می خواهند از لیبی به عنوان دروازه ای برای ورود به اروپا استفاده کنند.

 به گزارش مشرق، دیلی تلگراف در شماره امروز خود با اعلام این مطلب می نویسد: داعش قصد دارد لیبی را به تسخیر خود در آورده و از آن به عنوان پایگاهی برای گسترش نفوذ در شمال آفریقا استفاده کند.

بر اساس پیام هایی که میان هواداران این گره تروریستی رد و بدل می شود، داعش پس از آنکه موفق به گسترش حضور خود در شمال افریقا شد می خواهد از لیبی به عنوان دروازه ای به جنوب اروپا استفاده کند.

به نوشته دیلی تلگراف، اصلی ترین روشی که داعش با استفاده از آن نیروهای خود را به جنوب اروپا اعزام می کند استفاده از قایق هایی است که مهاجران آفریقایی را به اروپا منتقل می کنند.

بر همین اساس، نیروهای داعش با جا زدن خود به عنوان مهاجر و مراجعه به قاچاقچیان انسان، سوار بر قایق های انتقال مهاجران آفریقایی شده و خود را به اروپا می رسانند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که اروپا و آمریکا به شدت از بازگشت تروریست های اروپایی سفر کرده به سوریه و عراق، به زادگاه های خود نگران هستند و اقدامات گسترده ای را برای جلوگیری از بازگشت آنها به غرب انجام می دهند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس