کد خبر 390726
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

فدراسیون بسکتبال ایران موقعیتی خوب برای محمد یوسف‌وند را از بین برد تا این بازیکن جوان نتواند در کمپ NBA حاضر شود.

به گزارش مشرق، محمد یوسف‌وند سنتر تیم ملی جوانان به کمپ NBA دعوت شد که به دلیل مهیا نشدن ویزایش نتوانست از این موقعیت خوب استفاده کند و فرصتی دیگر برای بسکتبال ایران از دست رفت. این اتفاق درحالی بوده که فدراسیون بسکتبال به او اعلام کرده بود به دلیل دیر رسیدن دعوتنامه امکان گرفتن ویزا وجود نداشته است اما دعوتنامه نهایی از محمد یوسف‌وند ماه ها در فدراسیون بوده و شاید خاک می خورده است!

رمضانعلی دولو سرپرست فدراسیون بسکتبال که در مدت مدیریت موقتی‌اش برخی حواشی پیرامون بسکتبال ایجاد شده، در جریان مراسم تجلیل از تیم های برتر لیگ ملی (این مراسم هم منتقدان زیادی داشت و باعث شد تیم سوم و چهارم لیگ به شدت از نحوه برگزاری آن انتقاد کنند) به خبرنگاران گفت: دعوتنامه نهایی محمد یوسف وند سه ماه پیش به فدراسیون رسیده است.

حالا مشخص نیست چرا در این سه ماه هیچ اقدامی برای مهیا شدن سفر یوسف‌وند به این کمپ نشده است؛ سوالی که سرپرست فدراسیون نیز به طور شفاف پاسخ آن را نداده است.

شاید سرپرستی که وزارت ورزش و جوانان برای بسکتبال ایران انتخاب کرده به طور کامل اطلاع ندارد محمد یوسف وند بازیکنی است که در سال 2012 با تیم ملی جوانان به مقام سوم آسیا رسید و در سال 2014 نیز با تیم جوانان نایب قهرمان قاره شد. او جام جهانی زیر 19 سال دوره گذشته را تجربه کرده و سال آینده نیز در جام جهانی این رده که در یونان برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

بازیکنی با این توانایی می توانست با حضور در کمپ NBA استعدادش را نشان دهد و از این موقعیت به عنوان یک سکوی پرتاب برای خود و بسکتبال ایران استفاده کند؛ سکوی پرتابی که با سهل انگاری برخی‌ها از دست رفت. نکته جالب توجه اینجا بود که گفته می‌شد شاید رمضانعلی دولو در نظر داشته به جای اعزام یک مربی، خودش همراه یوسف وند به آمریکا برود. محمدرضا مشحون اعلام کرده بود: شنیده ام آقای دولو خودش می‌خواهد همراه یوسف وند به آمریکا برود.

محمدرضا اسلامی سرمربی تیم هفت الماس و مربی این بازیکن نیز از این اتفاق بسیار ناراحت است. او بیان کرد: دعوتنامه محمد یوسف‌وند زمان ریاست آقای مشحون به فدراسیون رسید و کارهای ابتدایی انجام شد اما با رفتن آقای مشحون دیگر کسی به فکر نبود و همه چیز فراموش شد. مقصر این اتفاق فدراسیون است چون نتوانست از این موقعیت استفاده کند. فدراسیون با سهل انگاری و تعلل حق این جوان آینده دار را از بین برد. این کمپ می‌توانست آینده یوسف‌وند را تغییر بدهد.

او ادامه داد: محمد بازیکن توانمندی است و اگر در این کمپ شرکت می کرد استعدادهایش را به همه نشان می داد. این موقعیت همیشه تکرار نمی شود و معلوم نیست دوباره چه زمانی بتوانیم بازیکنی به چنین کمپی اعزام کنیم. به نظرم در اینجا کم کاری و فرصت سوزی اتفاق افتاده و وزارت ورزش باید مقصر این اتفاق را توبیخ کند. نباید اجازه دهیم موقعیت هایی که برای کشور ایجاد می شود از بین برود. باید نگاهی ملی داشته باشیم و برای کشور تلاش کنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس