کد خبر 390405
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵

اسطوره فوتبال ایتالیا با اظهارنظری نژادپرستانه درباره وضعیت تیم‌های پایه فوتبال این کشور جنجال رسانه‌ای بزرگی به راه انداخت.

به گزارش مشرق، آریگو ساچی، مربی اسبق تیم‌های میلان و ایتالیا با بیان اینکه تعداد بازیکنان سیاه‌پوست حاضر در فوتبال ایتالیا بیش از اندازه زیاد است، جنجال بزرگی به راه انداخت.

نشریه توتواسپورت به نقل از ساچی نوشته است: من قطعاً نژادپرست نیستم و سابقه‌ام به عنوان یک مربی که فرانک ریکارد را در ترکیب تیمش قرار می‌داد، این موضوع را ثابت می‌کند. با این حال زمانی که تورنمنت ویاره‌جو (تورنمنت سالانه برای رده سنی جوانان در ایتالیا) را نگاه می‌کنم، باید بگویم که تعداد بازیکنان سیاه‌پوست بیش از اندازه زیاد شده است، حتی در رده‌ جوانان. ایتالیا دیگر هویتش را از دست داده است و غرور ندارد. وجود 15 بازیکن خارجی در تیم‌های ملی‌مان چیز جالبی نیست و نباید چنین وضعیتی وجود داشته باشد.

ساچی 68 ساله که خیلی‌ها او را دلیل ورود توتال فوتبال به سری A می‌دانند و 10 سال پیش در رئال مادرید برای آخرین بار هدایت یک تیم را بر عهده گرفت، در دو دوره مربیگری‌اش در میلان، هفت جام قهرمانی کسب کرد که شامل دو قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا و یک قهرمانی در سری A می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس