در اولین شب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان اروپا پاری سن ژرمن میزبان چلسی است و شاختار دونتسک اوکراین پذیرای بایرن مونیخ آلمان خواهد بود.

شبی سخت در انتظار مورینیو/ سفر بایرن به اوکراین با تحقیر هامبورگ
گروه ورزشی مشرق - پس از گذشت 70 روز از پایان مرحله گروهی، دوباره همه نگاه ها به معتبرترین لیگ باشگاهی جهان یعنی لیگ قهرمانان اروپا دوخته خواهد شد و مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها با انجام دو دیدار از امشب (سه شنبه) آغاز خواهد شد؛ پاریسن ژرمن - چلسی و شاختاردونتسک - بایرن مونیخ.

در حساس ترین دیدار امشب پاری سن ژرمن با زلاتان ایبراهیموویچ آماده و با انگیزه پذیرای شاگردان ژوزه مورینیو در چلسی خواهد بود. در گزارش زیر آماری از تقابل تیم ها در دیدارهای گذشته را خواهید خواند:
  
آخرین تقابل؛ 10 ماه و 9 روز قبل
چلسی و پاری سن ژرمن آخرین بار 10 ماه و 9 روز قبل در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی در لندن به مصاف هم رفتند. سه شنبه 19 فروردین سال 93 آبی پوشان لندنی با دو گل شورله(32) و دمبا بای سنگالی(87) پاریسی ها را به زانو در آوردند و با توجه به گل زده در خانه حریف به جمع 4 تیم رسیدند.

در واقع این تلافی شکستی بود که فرانسوی ها 6 روز قبل یعنی 13 فروردین به نام چلسی سند زده بودند. در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال 2014 بازی با گلهای لاوتزی(4) و هازارد(پنالتی-27) مساوی بود که گل به خودی داوید لویز برزیلی(61) کمر چلسی را شکست. پس از آن هم پاستوره با گل دقیقه 93 خود تیر خلاص را به پیکر لندنی های میمان زد و خلاص. داور این بازی مازیچ صربستانی بود که قضاوت ایران و آرژانتین در جام جهانی 2014 را بر عهده داشت.

10 سال از تحقیر پاریسی‌ها گذشت
چلسی و پاری سن ژرمن 10 سال و 5 ماه و 2 روز قبل هم در لیگ قهرمانان اروپا برابر یکدیگر صف آرایی کردند؛ در بازی رفت (15 سپتامبر2004) چلسی قدرتمندانه در پاریس میزبانش را با سه گل جان تری و دروگبا (2گل) له کرد. چهارشنبه 25 شهریور 1383 لندنی ها عملکردی داشتند که به پشتوانه آن در بازی برگشت (3 آذر 84) با تساوی بدون گل هم راهی یک هشتم نهایی شدند.

شبی سخت در انتظار مورینیو/ سفر بایرن به اوکراین با تحقیر هامبورگ

صلح در نیویورک

به گزارش مشرق، چلسی و پاری سن ژرمن یک مرتبه هم در دیداری دوستانه برابر یکدیگر صف آرایی کردند. در مسابقه دوم مرداد سال 91، دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند آن هم در شرایطی که استادیوم بازی ورزشگاه نیویورک سیتی و میزبان دیدار آمریکا بود.

عملکرد خوب شاگردان مورینیو در 5 بازی اخیر
آبی پوشان لندنی قبل از تقابل امشب با پاری سن ژرمن در 5 دیدار آخر خود به 3 پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده اند. شاگردان مورینیو بعد از اینکه در جام حذفی انگلیس 2-4 مغلوب برادفورد شدند در لیگ برتر 1-0 از سد لیورپول گذشتند، سپس با منچسترسیتی سرحال و آماده 1-1 مساوی کردند و در دو دیدار اخیر خود از سد استون ویلا(1-2)و اورتون(0-1) گذشتند تا با شرایطی مناسب پای به دیدار امشب بگذارند.
چلسی در حال حاضر با کسب 59 امتیاز و تفاضل گل 34+ صدرنشین لیگ برتر جزیره است. آن هم در شرایطی که منچستر سیتی و منچستر یونایتد با 52 و 47 امتیاز فاصله قابل توجهی از صدر جدول دارند.

ضد حال در وقت‌های تلف شده
میزبان بازی بزرگ امشب در 5 دیدار اخیر خود به ترتیب رن و لیل را با نتیجه مشابه 0-1 شکست داده، با المپیک لیون 1-1 مساوی کرده و از سد نانت 2-0 گذشته است. شاگردان لورن بلان البته در تقابل با کان هم 2-2 متوقف شدند.
در بازی روز شنبه پاری سن ژرمن با گلهای ایبراهیموویچ (2) و لاوتزی(40) از کان جلو افتاد اما گلهای دقایق پایانی سالا(89)وبازیل(92) آب سردی بود بر پیکر پاریسی ها.
PSG فعلا با کسب 49 امتیاز و تفاضل گل 21+ بعد از المپیک لیون و المپیک مارسی روی پله سوم لیگ فرانسه ایستاده است.


سفر بایرن و ستاره هایش به دونتسک با خیالی راحت

به گزارش مشرق، امشب یک دیدار دیگر هم در اوکراین برگزار خواهد شد و شاختار دونتسک که در 10 بازی از 14 هفته لیگ برتر اوکراین به پیروزی رسیده میزبان بایرن مونیخ همیشه مدعی است.

شبی سخت در انتظار مورینیو/ سفر بایرن به اوکراین با تحقیر هامبورگ
نماینده دونتسک با توجه به تعطیلی نسبتاً طولانی لیگ این کشور به ترتیب با تیم های فلامینگو(0-0)، اتلتیکو مینیرو(2-4)، اینترناسیونال برزیل(2-1) و دیناموزاگرب(1-1) و آلبورگ دانمارک(2-1) دیدار کرد.

شاختار در لیگ قهرمانان قطعاً به لوییز آدریانو برزیلی دل بسته است. مهاجمی که با 9 گل زده بالاتر از لیونل مسی 8 گله در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته و در لیگ برتر اوکراین هم تا پایان هفته 14 چهار گل به ثمر رسانده است.

آدریانو فصل قبل 20 گل در لیگ برتر اوکراین وارد دروازه رقبای شاختار کرد. میزبان بازی امشب الکس تکسیرای برزیلی را هم در خط هافبک دارد. بازیکن راست پایی که در لیگ قرمانان 3 گل زده و در لیگ برتر اوکراین 5 گل.

شبی سخت در انتظار مورینیو/ سفر بایرن به اوکراین با تحقیر هامبورگ
اما در آن سوی میدان بایرن مونیخی قرار دارد که نیازی به تعریف ندارد و پس از تحقیر هامبورگ با 8 گل در بوندسلیگا با روحیه ای بسیار خوب مسافر اوکراین شده است.

شاگردان پپ گواردیولا که در نیمه نهایی دوره قبل شکست بدی را از رئال مادرید متحمل شدند یکی از مدعیان قهرمانی این فصل به شمار می روند و می خواهند ششمین قهرمانی خود را جشن بگیرند و قطعا قرعه آنها در این مرحله بسیار ساده تر از سایر مدعیان قهرمانی است.

شبی سخت در انتظار مورینیو/ سفر بایرن به اوکراین با تحقیر هامبورگ
بهترین گلزن بایرن در لیگ قهرمانان ماریو گوتزه و توماس مولر هستند که هر کدامشان 3 گل به ثمر رسانده اند. گوتزه که این فصل در بوندسلیگا 9 گل زده در لیگ قهرمانان به زسکا مسکو و رم(2) گل زده و توماس مولر هم به زسکا 2 گل زده و یک بار دروازه رم را باز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس