کد خبر 389786
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴

سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه مطبوعاتی اخیر وزارت خارجه آمریکا و ادعاهای مطرح شده در مورد اقدامات قوه قضائیه و دستگیری و بازداشت برخی افراد، ضمن رد بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: این بیانیه  مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است و مغایر با تعهدات صریح دولت آمریکا ذیل بیانیه الجزایر می‌باشد.

مرضیه افخم افزود: مناسب است مقامات آمریکایی بجای اینگونه اظهار نظرها و تـوصیه‌های نا مربوط به سایر کشورها، تـوجه خود را بـه گزارشات رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل درباره حقوق شهروندی اتباع آن کشور معطوف نمایند و با تمهیدات لازم از تکرار حوادثی مانند فاجعه قتل 3 دانشجوی مسلمان آمریکایی ممانعت بعمل آورده و در پی اجرای عدالت باشند.

پلیس آمریکا سه‌شنبه هفته قبل اعلام کرد شادی برکات، دختر 23ساله، برادر 23ساله وی،‌ محمد ابوصالحه، و همسر 21ساله‌اش، رزان محمد ابوصالحه، در خانه‌شان در کارولینای شمالی به قتل رسیده‌اند. پلیس اعلام کرده که این فلسطینی‌ها به‌شیوه اعدام کشته‌ شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صبح امروز طی بیانیه‌ای مداخله جویانه خواستار آزادی فوری سران فتنه  در ایران شده بود.

جن ساکی در بیانیه‌ای مطبوعاتی با اشاره به حصر سران فتنه، مهدی کروبی و میرحسین موسوی، مدعی شد ما در محکومیت این اقدام ایران با جامعه بین المللی همراه و خواستار آزادی فوری آنها هستیم.

این بیانیه مداخله جویانه با اشاره به قانون اساسی و نیز تعهدات بین‌المللی ایران که حقوق شهروندان و نیز آزادی‌های اساسی را تضمین کرده می‌افزاید: ایالات متحده درخواست خود را از همه دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران برای احترام به تعهدات بین المللی و آزادی همه زندانی های محبوس تجدید می‌کند.

مقامات ارشد آمریکایی بارها بر حمایت خود از سران فتنه در ایران تاکید کرده‌اند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا و نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها از این افراد حمایت کرد بلکه اعلام کرد: مخالفان دولت ایران هدف حمایت های ما هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    مرسی خانم افخم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس