کد خبر 389625
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش بودجه دفاعی گفت: بودجه این موضوع از ۱۷۶۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، یعنی ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه سال 1394 کل کشور با تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور تجدید میثاق مردم با آرمان‌های امام راحل و شهدا و رهبری معظم انقلاب برشمرد و گفت: این حضور این پیام را برای قدرت‌های استکباری داد که با حضور به موقع خود در صحنه‌ها ترقی و توسعه کشور را رقم خواند زد و در صورتی که منافع ملی مورد خدشه قرار گیرد مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: امیدواریم که با مدیریت خوب به بودجه مطلوب برسیم و ثمره لازم را از بودجه‌ریزی ببریم و کشور را در مدار ترقی و رشد قرار دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: از دولت به واسطه ارائه به موقع بودجه تشکر می‌کنم و از اینکه همراه با تقدیم لایحه بودجه گزارشی از عملکرد سال گذشته ارائه دادند سپاسگزاریم چرا که در سنوات گذشته تاکید بر ارائه گزارش عملکرد بود اما اهتمامی به این امر صورت نمی‌گرفت.

تابش مهمترین ویژگی بودجه سال 94 را شفافیت آن برشمرد و گفت: با تورم در بودجه مشاهده می‌کنیم که هیچ رقم و عدد پنهانی وجود ندارد و همه فعل و انفعالات شفاف است که این امر قدرت نظارت مجلس و نهادهای نظارتی را بالا می‌برد و دولت را در موضع پاسخ گویی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: در بودجه سال 94 سیاست‌های کلی به خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبلور دارد که نمونه آن کاهش وابستگی به نفت است، به طوری که در سال 93 از 211 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی حدود 100 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی و سایر و  78 هزار میلیارد تومان از نفت برداشت کردیم، اما در سال آینده 120 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی از درآمدهای مالیاتی و سایر تامین می‌شود و 70 هزار میلیارد تومان از نفت برداشت می‌کنیم که کمیسیون تلفیق این رقم را به 54 هزار میلیارد تومان کاهش داد، بنابراین شاهد کاهش وابستگی بودجه به نفت هستیم.

نماینده اردکان در مجلس ویژگی بعدی بودجه را توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد و گفت: در لایحه بودجه 300 میلیارد تومان برای صندوق شکوفایی و نوآوری پیش بینی شده و افزایش اعتبارات فصل علم و فناوری بودجه بالغ بر 40 درصد بوده است.

تابش افزود: در بودجه به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شده و اعتبارات تخصیص یافته به این مناطق برای محرومیت‌زدایی از 2 هزار و 700 میلیارد تومان در سال جاری به 6 هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.

وی گفت: دولت برای تقویت بنیه دفاعی تلاش بسیاری کرده و بودجه این موضوع از 1760 میلیارد تومان به 6200 میلیارد تومان افزایش یافته، یعنی بودجه آن 3.5 برابر شده و 250 درصد افزایش یافته است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم کلیات لایحه بودجه با رای بالای نمایندگان تصویب شود و این تصویب پیامی بر ایستادگی و تفاهم دولت و مجلس است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نصیر ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    از بودجه 200 هزار میلیارد تومنی فقط 6 هزار میلیارد تومن بودجه دفاعی!؟ الان پایین ترین درصد بودجه در همین خاورمیانه 10 درصد از بودجه کل متعلق به بحرین هست این یعنی 2 میلیارد دلار مقایسه کنید با بودجه 50 میلیارد دلاری عربستان..!! بعد بعضی دوستان منتظر قاهر و باور373 و ناو هواپیمابر هستن.....!!
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    عالی شد. ۲ سال آینده قطعا برای صنعت دفاعی بسیار پربار خواهد بود. اما انصافا مبلغ کمیه هنوز (حدودا ۲ میلیارد دلار میشه)
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    یعنی چی قبلا که بودجه دفاعی کشور هشت میلیارد دلار بود حالا شده دو میلیارد دلار!!ترکیه بودجه دفاعش سی میلیارد دلاره
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    هرچی بیشتر بهتر
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    دوست خوبم. این بودجه فق مربو به تامین تجهیزات مورد نیاز هست و بودجه ی کل نظامی نیست.
  • افشین تهران ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    خدا رو شکر که همه موافق افزایش بودجه نظامی هستند چراکه بدون امنیت ما هیچی نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس