کد خبر 389616
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی می‌گوید چون این تیم در کورس قهرمانی بوده، رسول خطیبی را از سرمربیگری برکنار کرده است.

به گزارش مشرق، سعید عباسی به دلایل تغییر رسول خطیبی، انتخاب تونی اولیویرا به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی و انتقادات مصطفی آجرلو عضو هیات مدیره باشگاه از تصمیمات اخیر پرداخت که مشروح این گفتگو در زیر می‌آید:

چه شد که بعد از برکناری خطیبی، تونی اولویرا را به عنوان سرمربی انتخاب کردید؟

قبل از پایان نیم فصل و به علت اینکه تیم رو به افول بود، چند گزینه داخلی و خارجی برای تیم مدنظر داشتیم. بعضی از مربیان موردنظرمان در تیم‌های دیگر مشغول بودند و برای بعضی دیگر مقدور نبود که در تراکتورسازی کار کنند. به هر حال تصمیم بر این شد که به رسول خطیبی بعد از پایان نیم فصل و تعطیلات 50 روزه هم فرصت بدهیم ولی نتیجه آن باخت به پدیده و دیدار با ملوان شد.

* دقیقا از چه زمانی با تونی مذاکره کردید؟


ما با تونی اولیویرا از قبل صحبت داشتیم. از آنجا که او تیم نداشت، اعلام آمادگی کرد تا هر وقت تصمیم به تغییر سرمربی گرفتیم، سریع به ایران بیاید تا به تراکتورسازی کمک کند. البته صحبت ما با تونی به صورتی نبود که سرمربی قبلی فکر کند کار خاصی می‌کنیم! ما تونی را به عنوان یک گزینه برای پیش بینی و آینده نگری مدنظر داشتیم!

* مدت زمان قرارداد تونی چقدر است؟


قرارداد ما با تونی یکسال و نیم است. قطعا انعقاد قرادادهای مقطعی جالب نبوده و به نفع تیم نیست.

* بعد از برکناری رسول خطیبی انتقادات زیادی از شما و باشگاه تراکتورسازی به خاطر عدم حمایت از سرمربی مطرح شد.

- هر تصمیمی که گرفته می‌شود به نوعی مخالفان و موافقانی دارد. طبیعتا از آنجا که افراد تصمیم گیرنده باید پاسخگو هم باشند، بهترین تصمیم را می‌گیرند. متاسفانه بعضی‌ها دوست دارند این حاشیه‌ها را ایجاد کنند. ما تا امروز صحبت خاصی نکردیم و پاسخ انتقادات را ندادیم چون نمی‌خواستیم تیم در حاشیه باشد. در صورت تداوم این صحبت‌ها، قطعا با مستندات محکم پاسخ می‌دهیم.

* همزمان با برکناری رسول خطیبی از تراکتورسازی، باشگاه پرسپولیس به حمید درخشان فرصت داد تا کارش را انجام بدهد. بهتر نبود شما هم مثل باشگاه پرسپولیس از سرمربی خودتان حمایت می‌کردید؟

- اگر ما هم در رده نهم جدول بودیم، تغییری ایجاد نمی‌کردیم. ما سرمربی خود را تغییر دادیم چون در کورس قهرمانی بودیم. مشکلات ما در نیم فصل اول شروع شده بود و تداوم نتیجه نگرفتن در نیم فصل دوم باعث شد تا دست به تغییرات بزنیم. قطعا اگر زمان بیشتری صبر می‌کردیم، تغییرات نمی‌توانست تاثیری در تیم ما داشته باشد. به نظرم مقایسه ما با پرسپولیس و خطیبی با درخشان مقایسه خوبی نبود!

* رسول خطیبی هم بعد از برکناری صحبت‌هایی را علیه شما و مسئولان باشگاه تراکتورسازی انجام داد. او مدعی شده بود شما از تیم حمایت مالی نداشتید و حتی برای جذب بازیکن او را به برادرتان ارجاع داده اید؟

- پاسخی برای حرف‌هایی که سندیت ندارد، ندارم. اگر بخواهیم پاسخ این صحبت‌ها را بدهیم، وقت خودمان را تلف کرده‌ایم. با توجه به نزدیک بودن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، فرصتی نیست که پاسخی به این حرف‌ها بدهم. مردم خودشان همه چیز را می‌بینند. تراکتورسازی از نظر هزینه‌ها با خیلی از تیم‌ها قابل مقایسه نیست. ما وضعیت بسیار خوبی داشتیم. بهترین اردوها و امکانات را برای تیم فراهم کردیم. مدیریت بستر لازم را فراهم کرده بود ولی اینکه تیم نتیجه نمی‌گرفت، قطعا به خاطر این بود که خطیبی توانایی نداشت!

* با این حال برکناری خطیبی در حالی رخ داد که حتی مصطفی آجرلو هم به آن اعتراض داشت و معتقد بود افراد هیات مدیره فوتبالی نیستند. حرف‌های آجرلو را چطور ارزیابی می‌کنید؟


- ببینید؛ امروزه در فوتبال ما مهم نیست که مدیران حتما فوتبال بازی کرده باشند. خود من یک روز در هواپیما بودم که یک خانم 60 - 70 ساله فوتبال را برایم تحلیل می‌کرد! تحلیل ایشان به خیلی از کارشناسان فوتبالی نزدیک بود! دلیلی ندارد مدیران حتما 200 تا روپایی زده باشند و بعد مدیر شوند! ما روی هوا تصمیم به تغییر کادر فنی نگرفتیم و با چندین و چند کارشناس صحبت و مشورت کردیم. ضمن اینکه آقای غزنونی هم شش، هفت سال مدیر سایپا بوده و از نظر قدمت کاری از آجرلو جلوتر است.

* با این حساب چرا آجرلو را به جلسه هیات مدیره برای برکناری خطیبی دعوت نکردید؟

- خود ایشان چند جلسه تشریف نیاوردند. آقای آجرلو به تمام جلسات دعوت شده بود. زمان انتخاب مدیرعامل به وی گفتیم که جلسه برگزار می‌شود. حتی خود من به او پیامک زدم ولی گفت که نمی‌رسم به این جلسه بیایم. روز تصمیم گیری درباره رسول خطیبی هم چندینبار به گوشی ایشان زنگ زدم ولی گویا وی در بیمارستان بود و تلفنش را جواب نمی‌داد. من برای آجرلو احترام زیادی قائلم ولی کار و رفاقت را با هم یکی نمی‌کنم.

* بگذریم. گفته می‌شود قرارداد تونی اولیویرا و دستیارانش حدود 8 میلیارد تومان است. آیا این مطلب صحت دارد؟

- اگر قرار بود 8 میلیارد به تونی بدهیم که کی‌روش را می‌آوردیم و مزاحم اولیویرا نمی‌شدیم! باید بگویم سرمربی جدید ما با یک مبلغ خیلی عادی آمده است. او به عشق تراکتورسازی و هواداران خونگرم آمده و در صحبت‌هایش زیاده خواهی نداشت.

* گویا بعد از امضای قرارداد، یک جلسه فنی هم با تونی برگزار کردید؟

- بله ما بعد از امضای قرارداد حدود یکساعت با هم راجع به تیم و مسائل فنی حرف زدیم. این در حالی است که حتی خطیبی یکبار نیامد با هم درباره این مسائل حرف بزنیم! حتی تونی ناراحت بود که به خاطر امضای قرارداد یک روز را از دست داده است. خب این فرق یک مربی حرفه‌ای با مربیان غیرحرفه‌ای است! آدم از چنین رفتاری لذت می‌برد حالا نتیجه تیم هر چه می‌خواهد باشد!

* آیا مطالبات گذشته تونی را تسویه کردید؟

- تونی یک مقدار برای دریافت مطالبات سال‌های قبل خود اذیت شده بود که خودش هم این موضوع را به ما گفت. با این حال ما سعی کردیم صحبتی از طلب قبلی نکند تا قرارداد فعلی را امضا کنیم!

* با این حال شما 70 درصد قرارداد تونی را نقدا پرداخت کرده‌اید.

- 70 درصد که نه؛ ولی قرادادها اینطور است که 50 درصدش را پیشاپیش می‌گیرند. البته یکسری گزینه‌هایی را هم در قرارداد تونی قرار دادیم که باید رعایت شود. ما قرارداد تونی را با دو قرارداد قبلی او مقایسه کردیم تا یک قرارداد معقول و منطقی با او ببندیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس