کد خبر 389043
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

سعید مرتضوی با تاکید بر این که هیچ تخلفی در بحث سازمان تامین اجتماعی از طرف من وجود ندارد اظهار کرد: تمام اقدامات انجام گرفته شده در سازمان تامین اجتماعی بر مبنای قانون و بر اساس مصوبات هیات امنا و هیات مدیره این سازمان بوده است.

به گزارش مشرق، سعید مرتضوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده قضایی خود خاطرنشان کرد: در رابطه با پرونده سازمان تامین اجتماعی، مدیرانی که در سازمان هستند می‌دانند که کوچک‌ترین تخلفی در زمان مدیریت من نبوده است جز این که در یک سال و نیم دوران حضور خود هرچه توانسته‌ایم منابع مالی سازمان را یا اضافه کرده‌ایم یا مصوباتی مطرح کرده‌ایم که امروز خیر و برکات آن عاید سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

او با بیان این که طرح موضوع واگذاری 137 شرکت از طرف سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی موضوعی کذب است افزود: یک سری شایعات و مطالبی از جمله این که 137 شرکت از طرف سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی داده شده است مطرح می‌شود که این موضوعات فقط برای تبلیغات و کذب است و نوعی جنگ روانی محسوب می‌شود.

مرتضوی با اشاره به دستگیری بابک زنجانی خاطرنشان کرد: اکنون که بابک زنجانی را گرفته‌اند، خود متوجه شده‌اند که حتی یک چوب کبریت از تامین اجتماعی پیش من نبوده است.

وی با اشاره به پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: در مدتی که بابک زنجانی در بازداشت بوده است فقط درباره مسائل نفتی و مسائل مربوط به وزارت نفت از وی سوال شده و هیچ بحثی از سازمان تامین اجتماعی مطرح نشده است و هیچ مالی از تامین اجتماعی نیز پیش او نبوده تا بخواهند آن‌ها را از وی اعاده کنند.

او با اشاره به تغییر بازپرس پرونده‌اش اشاره کرد: برای رسیدگی به پرونده من هفتم ماه گذشته زمانی تعیین کرده بودند که به علت تغییر بازپرس و این که بازپرس اعلام کرده بود که پاسخ استعلامات مطرح شده هنوز نیامده و تاکنون تمام پرونده را مطالعه نکرده است، زمان رسیدگی به پرونده تجدید شد.

مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌اش و حجم این پرونده با بیان این که پرونده من حجمی ندارد چون خلافی در آن وجود ندارد اظهار کرد: یک سری مسائل مربوط به پرونده من در رابطه با بودجه غیر شمول است که این بودجه در همه سازمان‌ها و نهادها وجود دارد و قانون‌گذار نیز از طریق هیات امنا یا مجلس شورای اسلامی در این باره چارچوب‌ها و مصداق را تعیین کرده‌اند. وزیر یا رییس سازمان می‌تواند بر اساس مصوبه‌ای که در اختیار دارد از این بودجه در موارد مورد نظر هزینه کند.

وی با اشاره به انتشار اسامی برخی افراد از سوی رسانه‌ها در رابطه با دریافت مبالغی از بودجه غیر شمول اظهار کرد: در بازه‌ای برخی رسانه‌ها اسامی‌ مطرح کردند که طی آن برخی افراد از بودجه غیر شمول پاداش گرفته‌اند. این در حالی است که موارد مصرف غیر شمول مواردی مانند افراد بیمار و خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست است که در سفرهای استانی دولت مدیران از وجوه در اختیار خود مبالغی به آن‌ها پرداخت کرده‌اند.

او با تاکید بر این که این رسانه‌ها از روی اغراض سیاسی نام افراد را منتشر کرده‌اند، افزود: اخیرا نیز مشاهده کردیم که در چند هفته گذشته در سازمان تامین اجتماعی سوء استفاده مالی صورت گرفته است و عده‌ی کثیری بازداشت شده‌اند.

وی با تاکید بر این که در هر جهت هر اقدامی را که انجام داده‌ایم در چارچوب قانون بوده است اظهار کرد: هیچ تخلفی از طرف من در بحث تامین اجتماعی وجود ندارد و من تمام اقدامات را بر مبنای قانون و مصوبات قانونی و مصوبات هیات امنا و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی انجام داده‌ا م.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس