فرمانده نیروی دریایی سریلانکا حضور ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این کشور را در راستای تقویت روابط ایران و سریلانکا ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، ژنرال جایانتا پررا فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا صبح امروز در دیدار با فرماندهان و مسئولان ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بندر کلمبو این کشور پهلوگیری کرده است در گفت‌وگو با ناخدا محمدرضا کرمانشاهی فرمانده این ناوگروه ضمن خوشامدگویی به آنها اظهار داشت: علاقه ما به جمهوری اسلامی ایران نه تنها در حوزه نظامی بلکه در زمینه‌های سیاسی نیز بوده و رئیس‌جمهور ما نیز بارها بر این علاقه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرده است.

ژنرال پررا با بیان اینکه ایران و سریلانکا در گذشته نیز روابط خوبی با یکدیگر داشتند سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش به بندر کلمبو را در همین راستا دانست و بر تقویت این روابط تاکید کرد.

وی افزود: کشور ما نیز سال‌ها درگیر جنگ بوده و ما در این خصوص تجارب زیادی داریم که می‌توانیم آن را با جمهوری اسلامی ایران در میان بگذاریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا همچنین از نوع ماموریت ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و همچنین نحوه انجام این ماموریت‌ها سوال کرد که ناخدا کرمانشاهی فرمانده ناوگروه سی و سوم توضیحاتی یکی از اهداف این ناوگروه‌ها را موضوع آموزشی برای دانشجویان و نیز حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد عنوان کرد.

ژنرال پررا همچنین با ابراز خشنودی مجدد از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در بندر کلمبو اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا همه شرایط را برای رفاه و آسایش این ناوگروه در بندر کلمبو فراهم کنیم.

بنا بر این گزارش ژنرال جایانتا پررا سی و هشتمین فرمانده نیروی دریایی ارتش سریلانکا از سال 1950 است.

 ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش که یک ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی است از روز گذشته در بندر کلمبو سریلانکا پهلو گرفته و سه روز در این بندر خواهد ماند.

ماموریت ناوگروه سی و سوم از اوایل بهمن ماه آغاز و قرار است این ناوگروه به گشت‌زنی در اقیانوس هند و آب‌های جنوب شرق آسیا بپردازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس