کد خبر 388216
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

در پی درخواست دبیر کل سازمان ملل برای تعیین مجدد عبدربه منصور هادی به عنوان رئیس جمهور یمن، منصور هادی تاکید کرد که به استعفای خود پایبند است.

به گزارش مشرق، سایت اینترنتی المحیط نوشت:منصور هادی: استعفایم نهایی است عبدربه منصور هادی نوشت: رئیس جمهوری مستعفی یمن در دیدار با جمعی از شخصیت‌های ملی و رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی در منزلش عنوان داشت، تصمیمش برای استعفا تصمیمی نهایی بوده و از آن صرف نظر نمی‌کند و این اقدام برخواسته از اعتقاد وی به این مساله است که در شرایط سیاسی دشوار امکان فعالیت به صورت طبیعی و بر اساس الزامات قانونی وجود ندارد.

وی از تمامی گروه‌های سیاسی، فرهنگی و جامعه مدنی خواست تا برای تحقق منافع ملی، به جای اختلافات،‌ همبستگی داشته و اقداماتی را که ضامن وحدت باشد،‌ اتخاذ کنند و برای برون رفت از بحران و برآورده ساختن خواسته‌های مردم یمن درباره راه‌حل‌های موجود به توافق برسند.

پیشتر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل واگذاری مجدد سمت ریاست جمهوری یمن به عبدربه منصور هادی که در 22 ژانویه گذشته استغفایش را از این سمت به پارلمان تقدیم کرده بود، خواستار شد.

این در حالی است که محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی گروه "انصارالله" یمن در مصاحبه با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد که این درخواست دبیرکل سازمان ملل "غیر منطقی" است.

البخیتی تصریح کرد این مردم یمن هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و برای پست ریاست جمهوری تصمیم می‌گیرند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    بدرک بانکی مون=نوکر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس