کد خبر 388173
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

درگیری نیروهای امنیتی با هواداران یک باشگاه فوتبال پر طرفدار مصری، یک بازی فوتبال را به صحنه کشتار دست کم ۲۲ نفر تبدیل کرد.

به گزارش مشرق، محوطه اطراف ورزشگاه «نیروی هوایی» مصر در قاهره روز یکشنبه (دیروز) به میدان جنگ نیروهای امنیتی و هواداران باشگاه زمالک مصر تبدیل شد.

صفحه رسمی باشگاه زمالک در فیسبوک ضمن اعلام همبستگی و انتشار تصاویر قربانیان ، گزارش داد که 22 نفر در پی حمله مسلحانه نیروهای امنیتی به سوی هواداران باشگاه کشته شده‌اند. این درگیری‌ها در جریان بازی تیم فوتبال زمالک و تیم انبی در بیستمین هفته لیگ فوتبال مصر صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش بعد از اینکه نیروهای امنیتی مصری تدابیر شدید امنیتی برای وارد شدن به داخل ورزشگاه را برای هواداران تیم زمالک اعمال کرده بودند و آنها را برای تفتیش در قفس‌های فلزی قرار داده بودند درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و مردم آغاز و منجر به تعویق یک ساعته بازی شد.

به گقته برخی شاهدان عینی گروهی از هوادارهای زمالک که به «وایت نایتس» معروف هستند به علت نداشتن بلیط اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند و آنها مانع ورود خودروی بازیکنان تیم به داخل باشگاه شده‌اند.

خبرنگار «العربی الجدید»، اعلام کرد که درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و هوادارهای زمالک زمانی در گرفت که هواداران به توزیع بیلط‌های بازی میان نزدیکان مسئولان باشگاه اعتراض کرده بودند و تلاش کردند بدون تهیه بلیط وارد استادیوم شوند.

در پی این حادثه هوادارهای موجود در ورزشگاه از ورود بازیکن‌های دو تیم به زمین بازی به دلیل بازداشت گسترده هوادارها و درگیری نیروهای امنیتی با آنها جلوگیری کردند که با مقاومت باشگاه مواجه شد و با همکاری نیروهای پلیس بازیکن‌های دو تیم را به زمین بازی وارد کردند.

 

ماه گذشته وزارت کشور مصر اعلام کرده بود که تنها 10 هزار نفر از هوادارهای زمالک می‌توانند در تدابیر شدید امنیتی وارد باشگاه شوند؛‌در همین راستا ثروت سویلم مدیر اجرایی باشگاه گفته بود که هواداران می‌خواهند مازاد بر رقم قانونی اعلام شده به وزرشگاه بیایند.

این حادثه که در 8 فوریه رخ داده یادآور حادثه دلخراش دیگری از این دست در مصر است، در فوریه سال 2012 دست کم 74 نفر از هواداران باشگاه الاهلی مصر (رقیب دیرینه زمالک) در پی درگیری با هواداران باشگاه المصری در ورزشگاه پورت سعید کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شدند. از این این حادثه به عنوان دلخراش‌ترین حادثه در تاریخ ورزش مصر یاد می‌شود.

اکنون دو رقیب دیرینه در قاهره طی دو سال گذشته مجموعا حدود 100 هوادار خود را در درگیری‌ با نیروهای امنیتی از دست داده‌اند اما مصر هنوز ناآرام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس