کد خبر 388003
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

اداره اطلاعات نظامی عراق موفق به کشف یک شبکه تروریستی وابسته به داعش در محله دانشگاه بغداد شد که در ارتکاب جنایت علیه نیروهای امنیتی ، ارتش ومردم عراق دست داشته است.

به گزارش مشرق، الشرق الاوسط نوشت: وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد بر اساس اطلاعات دقیق، یک شبکه تروریستی وابسته به داعش به همراه مقادیری سلاح ، بمب وخمپاره کشف شد که چهار تن از اعضای آن به ارتباط با داعش اعتراف کردند.

تروریست اول اعتراف کرد وی در سال 2008 به گروه انصار السنه ملحق ودر دفتر سیاسی آن مشغول به کار شد ودر عملیات دو منطقه الدوره والغزالیه شرکت داشته است. سپس این گروه تروریستی در سال 2012 به داعش تغییر نام داده وعملیاتی را در طارمیه علیه ارتش عراق از طریق بمب گذاری وسربازگیری برای داعش انجام داده وسرانجام در دسامبر( آذر) گذشته دستگیر شد.

تروریست دوم با اشاره به عضویت خود در سال 2006 در گروه انصار السنه به اجرای عملیات نظامی علیه ارتش عراق در مقدادیه استان دیاله ودرگیری با نیروهای عراقی واستفاده از همه سلاح ها ومشارکت در عملیات تروریستی به مدت یک سال اعتراف کرد.

تروریست سوم از اهالی فلوجه است ومسئولیت ارسال سلاح به تروریت های داعش در فلوجه را داشت.

تروریست چهارم از اهالی صلاح الدین بود که در خانه خود ویا کارگاههای داعش بمب دست ساز تهیه می کرد که در دسامبر گذشته دستگیر شد.

سلاح های کشف شده توسط اداره اطلاعات شامل بمب، بمب چسبان ودستگاههای ارتباطی ، سلاح های مختلف ، خمپاره ،تفنگ وکلت است.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال شرقی عراق را به تصرف خود درآوده ومرتکب جنایات زیادی شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس