کد خبر 387972
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

یک روزنامه لبنانی جزئیاتی از دیدار محمد جواد ظریف با نخست‌ وزیر لبنان که در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ برگزار شد را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف در جریان حضور در شهر مونیخ آلمان برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس امنیتی مونیخ با "تمام سلام" نخست ‌وزیر لبنان دیدار کرد.

روزنامه لبنانی السفیر در شماره امروز خود به ذکر جزئیاتی از محورهای مطرح ‌شده در این دیدار پرداخت و نوشت که سلام ابراز امیدواری کرد که ایران "همان طور که در تشکیل دولت بعد از 11 ماه سختی و موانع به لبنان کمک کرد" در اجرای انتخابات ریاست جمهوری در لبنان نیز کمک کند. ظریف پاسخ داد که این پیام را به مقامات ایرانی انتقال می‌دهد.

بر اساس گزارش السفیر، وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد که ایران آنچه را که مورد توافق لبنانی‌ها به ویژه مسیحی ها باشد، حمایت می‌کند. این پاسخی بود که "جان فرانسوا جیرو" فرستاده فرانسه نیز در تهران در جریان دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران و دیگر دیدارهایش دریافت کرد.

براساس اطلاعات موجود سلام و ظریف به بررسی اوضاع منطقه نیز پرداختند و ظریف از تمایل تهران برای ایجاد مناسبات خوب با عربستان سعودی خبر داد و تاکید کرد که ایران چندین بار در این زمینه پیش ‌قدم شده است، اما از طرف مقابل اقدام مثبتی دریافت نکرده است. وی تأکید کرد که عربستان دولتی اساسی در منطقه است و هر سازش منطقه‌ای نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن تهران و ریاض انجام شود.

در این نشست همچنین موضوع مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی و چالش اخیر مورد بررسی قرار گرفت. وزیر خارجه ایران در این زمینه تصریح کرد که تهران با چالش و تنش موافق نیست و متحدان تهران نیز به دنبال آن نیستند، اقدام اخیر، واکنشی به تجاوز القنیطره در مزارع شبعا بود و من اعتقاد دارم این موضوع تمام شد.

ظریف تصریح کرد که تهران با وجود اینکه خسارت بزرگی از شهادت محمد علی الله دادی سردار ایرانی دریافت کرد، این موضع را اتخاذ کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس