عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تنها به توافق تأمین‌کننده استقلال و عزتمان پایبند هستیم، گفت: آمریکا دشمن درجه یک ایران است.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره توافق هسته‌ای، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر به ویژه در 1.5 سال گذشته تمام فشارهایی که تصور می‌کردند می‌توانند بیاورند تا زمینه عقب‌نشینی ملت ایران را فراهم کنند، آوردند.

*آمریکایی‌ها به دنبال وادارکردن ایران برای تن‌دادن به توافقی بد هستند

وی افزود: آمریکایی‌ها دنبال آن بودند که در اثر این فشارها ایران را وادار به تن دادن به توافقی کنند که هم عزت ملت ایران شکسته شود هم جایگاه علمی کشور در عرصه هسته‌ای، صنعتی و علمی مخدوش شود تا بتوانند مقابل پیشرفت ملت ایران را بگیرند و از طرفی به دنیا اعلام کنند که ملتی که 36 سال در برابر ما مقاومت کرد در آخر وادار به زانو زدن در برابر ما شد.

*تیم مذاکره‌کننده برابر خواسته‌های ناحق آمریکایی‌ها مقاومت کرد

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها به زانو درآوردن ایران است، گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری و با پشتیبانی ملت، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای علیرغم فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت، در برابر خواسته‌های ناحق آمریکایی‌ها مقاومت کرد و حاضر نشد تن به توافقی دهد که زمینه مخدوش شدن استقلال، عزت، شکوه و عظمت ملت ایران را فراهم کند.

وی بر همین اساس یادآور شد: امروز هم آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دقیقاً خط عزت و سرافرازی ملت ایران است، یعنی ما برای اینکه به دنیا ثابت کنیم که نقطه ضعفی نداریم، حاضریم با آمریکا و کشورهای دیگر در زمینه هسته‌ای با حفظ عزت و اقتدارمان توافق کنیم، ما از توافق سه هدف را دنبال می‌کنیم؛ هدف اول این است که باید در داخل کشور توان غنی‌سازی اورانیوم و دستیابی به انرژی هسته‌ای را داشته باشیم و انرژی هسته‌ای بومی در داخل کشور باید وجود داشته باشد، این اولین هدف ماست که حرف منطقی است و دنیا هم این حق منطقی ملت ایران را پذیرفته است.

دهقان تأکید کرد: دومین هدف ما این است که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ما برچیده شود؛ سومین هدفمان نیز اثبات حقانیت‌مان است تا دنیا متوجه شود که ما اهل منطق، استدلال و عقلانیت هستیم و از طرفی دشمنان ما و آمریکا به عنوان دشمن درجه یک ایران، به عنوان کشوری زورگو، بی‌منطق و دارای خوی استکباری است.

*آمریکا نمی‌تواند با فشار و رفتارهای زیگزاگی ما را وادار به کوتاه آمدن از استقلال‌مان کند

وی با بیان اینکه ما با این سه هدف وارد مذاکره شدیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امروز با بیان این موضوع که «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» در واقع آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریختند تا آنان تصور نکنند که می‌توانند با فشار، رفتارهای زیگزاگی و سیاست نخ‌نمای چماق و هویج ما را وادار به کوتاه آمدن از عزت و استقلال‌مان کنند.

نماینده طرقبه و چناران در مجلس همچنین متذکر شد: ما این اهداف را دنبال کردیم اما این مذاکرات تا زمانی ادامه خواهد داشت که ملت ما از آمریکا خسته نشده باشد، باید برای مذاکرات زمان‌بندی وجود داشته باشد، اینکه آنان در مذاکرات کشور و اقتصاد ما را شرطی کنند، پذیرفتنی نیست؛ بخشی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از مذاکراتی است که همچنان بلاتکلیف مانده، رکود اقتصادی در کشور ناشی از بلاتکلیف ماندن مذاکرات هسته‌ای است، لذا این موضوع به نفع کشور نیست.

*باید وضعیت مذاکرات هسته‌ای در مدت مشخصی حل و فصل شود

دهقان اضافه کرد: باید وضعیت مذاکرات را در مدت مشخصی حل و فصل کنیم، بالاخره یا آمریکایی‌ها حاضرند تحریم‌ها را بردارند و غنی‌سازی اورانیوم را در داخل ایران به رسمیت بشناسند یا اگر حاضر نیستند، باید طبیعتاً مذاکرات در جایی به پایان برسد تا ملت ایران تکلیف خودش را با خودش بداند.

وی در عین حال با بیان اینکه اینگونه نیست که اگر تحریم‌ها برداشته نشود، ما دچار خسارات جبران‌ناپذیری می‌شویم، گفت: اگر چه ما هیچ‌گاه از تحریم‌ها استقبال نکردیم، اما وجود تحریم زمینه‌هایی را در داخل کشور فراهم می‌کند که ما بدون وابستگی به نفت، اقتصادمان را اداره کنیم؛ ما می‌توانیم بدون اینکه وابسته به بازارهای برخی کشورها باشیم، اقتصادمان را در داخل کشور با تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی و فروش آنها اقتصادمان را اداره کنیم.

*هیچ راهی برای عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکایی‌ها وجود ندارد

دهقان همچنین یادآور شد: بالاخره مذاکرات باید دارای زمان‌بندی مشخص و روشنی باشد، فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب هم برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای الهام‌بخش بود تا بدانند که هیچ راهی برای عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکایی‌ها وجود ندارد و هم برای دشمنان جمهوری اسلامی و در رأس آنها آمریکا عبرت‌آموز بود که بدانند ما به هیچ وجه از مسیر حق، عزت و اقتداری که انتخاب کردیم، عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

*آمریکا را دشمن درجه یک ایران می‌دانیم حتی اگر با او سر میز مذاکره بنشینیم

وی خاطرنشان کرد: ما آمریکا را دشمن درجه یک ایران می‌دانیم حتی اگر با او سر میز مذاکره بنشینیم کما اینکه آمریکایی‌ها نیز هیچ‌گاه دست از دشمنی علیه ملت ایران برنداشتند و همین الآن که از طرفی آنان با ما مذاکره می‌کنند از سوی دیگر توطئه کاهش قیمت نفت را با کشور عربستان طراحی کردند و قیمت 100 دلاری نفت را به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش دادند و به 40 دلار رساندند.

*تمام حقانیت‌مان را در مذاکرات هسته‌ای به دنیا اثبات کردیم

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان با تأکید بر اینکه توافق نکردن بهتر از توافق بد است، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب نقشه راه آینده کشور را مانند همیشه مشخص می‌کند که ما به هیچ وجه مانند 36 سال گذشته در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکا کوتاه نمی‌‌آییم و تنها حاضریم به توافقی پایبند باشیم که عزت، استقلال و عظمت ملت ایران در آن کاملاً منعکس شده باشد؛ ما تمام حقانیت‌مان را در مذاکرات هسته‌ای به دنیا اثبات کردیم، اگر آمریکا با وجود اثبات حقانیت جمهوری اسلامی همچنان بخواهد روی زیاده‌خواهی‌هایش اصرار کند و تن به توافق عادلانه با جمهوری ایران اسلامی ندهد، منفورتر از گذشته بین ملت‌ها خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس