کد خبر 387830
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد که به عربستان سفر کرده است در کنفرانس خبری خود در ریاض پایتخت این کشور گفت: ما خواستار یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن هستیم.

 به گزارش مشرق، اسکای نیوز نوشت: دبیرکل سازمان ملل متحد که عربستان سفر کرده است در کنفرانس خبری خود در ریاض گفت: ما خواستار یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن هستیم.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد که به عربستان سفر کرده است در کنفرانس خبری خود در ریاض پایتخت این کشور گفت: ما خواستار یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن هستیم.

وی گفت: انصار الله و علی عبدالله صالح مرحله انتقالی در یمن را مختل کردند و ما از همه گروه‌های یمنی می‌خواهیم برای خروج از بحران به گفتگو روی بیاورند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین درباره عراق نیز گفت: همکاری عربستان و عراق تلاش‌های مبارزه با تروریسم را تقویت خواهد کرد.

بان کی مون سپس به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت که وی از راه حل سیاسی در سوریه بر اساس تفاهمات ژنو را حمایت می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد.

نماینده عربستان سعودی روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» از سفر «بان کی‌مون» نماینده سازمان ملل به این کشور خبر داده بود.

وی گفت: «قرار است مقامات سعودی با بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله موضوع فلسطین، بحران سوریه و اوضاع یمن، عراق، جنگ با تروریسم و نیز همکاری بین سازمان ملل و ریاض، گفت‌وگو کنند.»

طبق المعلمی تصریح کرد: «سفر بان کی‌مون به عربستان سعودی همچنین با هدف ابراز تسلیت به سران این کشور به مناسبت درگذشت "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه سابق و نیز تبریک گفتن به "سلمان بن عبدالعزیز" به عنوان پادشاه جدید و نیز ولیعهد و جانشین ولیعهد، انجام می‌شود.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدی مطلق ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    آقای بان کی مون شما نمی توانید واراده ندارید راه حل ارائه نمائید مگر آن راه حل از طریق اربابان حضرتعالی دیکته شده باشد من بیسواد از شما عمل مستقل ندیدم
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    حساب بانکیمون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس